Efterlysning: Biltema fönsterputsflaska till konstprojekt [inaktuellt]

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
sixpanbass
Medlem
Inlägg: 457
Blev medlem: tis 28 okt 2008, 21:08
Ort: Uppsala

Efterlysning: Biltema fönsterputsflaska till konstprojekt [inaktuellt]

Inlägg av sixpanbass »

Hej!

Jag ska måla en tavla, ett stilleben, i vilket det skall ingå en tavla fönsterputs (en sprayflaska). Jag gjorde en bildsökning på Google och den för mitt ändamål bästa flaskan är följande:

Bild
(klicka för att förstora)

Bilden kommer från Biltemas onlinekatalog. Flaskan kostar bara 20:-. När jag åkte till Biltema i Uppsala så visade det sig dock att de har bytt till en annan flaska. Flaskan på bilden går inte längre att köpa på Biltema, iaf. inte i Uppsala! Biltemas centrala kundtjänst kunde inte heller hjälpa mig att få tag på den gamla flaskan.

Jag tror att de flesta hushåll äger minst en flaska fönsterputs. Kan det vara så att någon på forumet har inhandlat sin fönsterputsflaska på Biltema och därför äger en likadan flaska som den på bilden? Titta gärna efter! Jag betalar gladeligen frakt + 50:- för besväret för att få tag på flaskan på bilden. Jag behöver inte och vill inte ha innehållet i flaskan! Häll förslagsvis över innehållet i en burk för att använda vid fönstertvätt. Meddela mig vad frakten kommer att kosta så för jag över det beloppet + 50:-.

Om du råkar bo i Uppsala så blir det särskilt enkelt. Töm bara innehållet i en burk så kommer jag förbi och köper den tomma flaskan för 50:-. Jag behöver den till mitt stilleben!


Mvh,
Magnus

Edit: Jag tror att jag har hittat en alternativ flaska