Sälja skolmaterial?

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Skriv svar
Användarvisningsbild
JohannesH
Medlem+
Inlägg: 595
Blev medlem: tis 16 nov 2010, 18:25
Ort: Falun

Sälja skolmaterial?

Inlägg av JohannesH »

Hej!
Jag har en flygel som är ivägen. Hur funkar det om jag vill sälja den istället för att köra den på tippen?

Får nog snabbare svar här än hos ledningen.. :eyebrow:
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Sälja skolmaterial?

Inlägg av GandhiMK2 »

Eh, hrrm, var finns den i nuläget?
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Sälja skolmaterial?

Inlägg av GandhiMK2 »

By the way, jävla roliga grejor på Bandcamp-sidan!
Du är obviously både begåvad och skvatt galen. ;-D
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
JohannesH
Medlem+
Inlägg: 595
Blev medlem: tis 16 nov 2010, 18:25
Ort: Falun

Re: Sälja skolmaterial?

Inlägg av JohannesH »

Haha! Tack! Det fina med hemstudio är ju att man kan leka galen professor utan att tänka på andras bästa! :D

Flygeln står i Leksand. Det är ju lite klurigt med försäljning av kommunal egendom så jag tänkte höra hur det ska göras rent praktiskt först.
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Sälja skolmaterial?

Inlägg av GandhiMK2 »

Om du FÅR slänga den så kan nog min vän skriva på ett papper som säger att han ”återvinner den” eller vad som nu behövs...
Slänger ni den så kommer ni att drabbas av everlasting usel karma!
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
JohannesH
Medlem+
Inlägg: 595
Blev medlem: tis 16 nov 2010, 18:25
Ort: Falun

Re: Sälja skolmaterial?

Inlägg av JohannesH »

Precis! Jag blev tvungen att dumpa en tramporgel i fjol pga. flytt till ”stan”… Den hemsöker ännu mina drömmar.
Kyrkorgeln lyckades jag som tur var sälja till en black metal-studio. :D

(Det är skönt att rodda bas i jämförelse)
imaster
Medlem
Inlägg: 20
Blev medlem: ons 02 nov 2011, 15:56

Re: Sälja skolmaterial?

Inlägg av imaster »

Vad som är rätt och vad som går att göra är ju inte alltid att det går hand i hand tyvärr. Jag lyckades köpa loss en bordssåg från skolan häromsistens genom att bara vara ärlig och säga att antingen så köper jag den eller så slänger vi den. Det kändes bättre i hjärtat så att säga.

Om den är så pass gammal att den är avskriven är det heller ingen som kommer kontrollera om den har blivit destruerad eller återvunnen på annat sätt (i.e. placerad i nåns hem) men tyvärr är det bara ledningen som kan ge dig ett rakt svar eftersom det också är de som är ansvariga vid eventuell granskning.
svekke
Medlem
Inlägg: 127
Blev medlem: tor 13 mar 2014, 10:26
Ort: Huddinge

Re: Sälja skolmaterial?

Inlägg av svekke »

Jag blev nyfiken och googlade. Här är ett exempel från en annan kommun: https://www.ockero.se/download/18.15875 ... gendom.pdf

Så börja med att kolla om Leksand har skrivna rutiner för avyttring.
Washburn WB 66, Squire affinity p-bass, TC BG250-115
kabazzi
Nykomling
Inlägg: 2
Blev medlem: lör 26 jun 2021, 11:28

Re: Sälja skolmaterial?

Inlägg av kabazzi »

Visst kan du sälja dem men vet inte om någon vill köpa dem med tanke på att de fås gratis...
även för rengöringsverktyg - var uppmärksam klicka här
Senast redigerad av kabazzi den tor 09 sep 2021, 17:47, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
JohannesH
Medlem+
Inlägg: 595
Blev medlem: tis 16 nov 2010, 18:25
Ort: Falun

Re: Sälja skolmaterial?

Inlägg av JohannesH »

Jo, det pågår en intern förfrågan nu. Det bästa vore ju att testa att sälja den så vi får in lite mer öronmärkta pengar till musikundervisningen men mest troligt blir det ju en donation eller detonation. :)
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Sälja skolmaterial?

Inlägg av GandhiMK2 »

kabazzi skrev: tis 07 sep 2021, 18:12 Visst kan du sälja dem men vet inte om någon vill köpa dem med tanke på att de fås gratis...
Eeeh..... som om en flygel saknar värde för att den skänkts....
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Skriv svar