Tips om att starta bandverksamhet för kids

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
svekke
Medlem
Inlägg: 127
Blev medlem: tor 13 mar 2014, 10:26
Ort: Huddinge

Tips om att starta bandverksamhet för kids

Inlägg av svekke »

Hej!
Jag är engagerad i en mindre frikyrka och vi tänker starta bandverksamhet för barn och ungdomar. Vi har en del idéer, men jag efterlyser mer tips från er som kanske har varit ledare i studiecirklar e dyl som riktar sig mot yngre. Tanken är att hitta fler kul sätt för unga att hitta in i musik. Vi har redan en drös med körer för barn och unga, men alla vill ju inte sjunga i kör.

Utrustningssidan har vi rätt ok koll på, jag letar mest efter tips på verksamhetssidan. Tack!
Washburn WB 66, Squire affinity p-bass, TC BG250-115
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5319
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Re: Tips om att starta bandverksamhet för kids

Inlägg av mrbaloo »

Jag har varit ledare för precis sånt där. En musiklärare (och även bekant till mig) här i stan har tagit fram en metodik för detta, han kör det både i musikskolan och även inom olika kyrkor. Det fina är att ungdomarna, men även vuxna, kan spela tillsammans även om man är på lite olika nivå.

Jag har dessvärre inga dokument mer än lösa blad, kanske har jag kvar lite från ledarutbildning jag gick. Jag kan kolla lite. Men annars kan jag nog förmedla kontakt.

/MrBaloo

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

svekke
Medlem
Inlägg: 127
Blev medlem: tor 13 mar 2014, 10:26
Ort: Huddinge

Re: Tips om att starta bandverksamhet för kids

Inlägg av svekke »

Kul att höra, du får gärna förmedla både material (om du hittar) och kontakt.
Washburn WB 66, Squire affinity p-bass, TC BG250-115
Skriv svar