Young Vs Rogan

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Alexander
Medlem+
Inlägg: 1565
Blev medlem: fre 29 maj 2009, 08:00
Ort: Eslöv, Skåne

Re: Young Vs Rogan

Inlägg av Alexander »

Det snackas en massa BS om vad som händer på nätet, och att Alphabet, Facebook, Twitter etc måste "ta sitt ansvar", och "tysta de värsta galenpannorna" och annat trams. Det är dock helt fel, det är INTE lagen som tvingar dom att tysta folk som inte håller med deras agenda.
Se detta:
"Increasingly, Facebook, Twitter, Instagram and YouTube are expected to police the user-generated-content they host online.
Yet under the law, they are fairly free to do what they want. There is one phrase in Section 230 that saves social media executives from being sued every day:
“No provider or user of an interactive computer service shall be treated as the publisher or speaker of any information provided by another information content provider” "

Genom att låta ALLA komma till tals, ocensurerade, kan de bli i princip immuna mot rättssytemet. När de börjar tysta andra röster tar de på sig rollen som publicist, och blir legalt ansvariga för ALLT som postas, med de enorma kostnader och risker det medför. I praktiken beaktas detta sällan av rättsväsendet, som (precis som vanligt) är årtionden efter, och inte har kapacitet att hantera detta.
Enkel logik visar här att dessa företag glatt investerar miljarder dollar för att säkerställa att bara DE GODA MÄNNISKORNA får hör höras. Avvikande information får inte finnas. (Om nu någon trodde att internet är en fri och öppen miljö...)
En källa:
https://medium.com/@megansoltau/the-cen ... 2413ded3ae
Tips: om du ska söka på detta ämne får du bäst träffar via andra sökmotorer än google, är min gissning...
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Young Vs Rogan

Inlägg av GandhiMK2 »

Hey! Jag har full förståelse för att du inte orkade med att plöja dej igenom hela. Den enkla varianten är:
Spotify tar MINDRE av kakan än skivaffären gjorde på den goda tiden.
Artisterna får lite mer av kakan än på den goda tiden.
Upphovsmän får mer än dubbelt så mycket av kakan som på den gamla goda tiden.

Problemet är att på den gamla goda tiden delade ca 2 års nya skivsläpp på ALLA pengarna.
Nu delar ALLA TIDERS SKIVSLÄPP på alla pengarna.

Om man ska få tillbaka det till ”hur det var” måste all musik som är över 2 år gammal bli gratis. Då skulle ALLA pengar igen regna på ny musik.

Det kommer ”ingen” gå med på. Korkat nog.

(Anl till att jag är 100% säker på hur labdet ligger är pga att jag sitter på alla stolarna sedan 5 år, är label, artist, förlag med intäkter detaljerade ned till enskilda streams på alla plattformar så allt är transparent, om än invecklat, utlagt framför mej.)
blackparkas skrev: lör 05 feb 2022, 11:30 Sorry.
Jag orkade faktiskt inte läsa hela, du tappade mig i mitten ungefär.... :D :D :D

Mycket för att jag vet att du inte skulle kunna ändra min åsikt om vare sig Rogan Vs. Young, eller min åsikt om att streamingtjänsterna, framförallt Spotify, betalar för dåligt.
Det är alltså egentligen inte själva kontroversen som gjort att Young hoppat skeppet som är av intresse för mig egentligen, även om världens alla Antivaxxare älskar Rogan, vilket gör att jag blir benägen att än mer stå på Neils sida...

Sedan är jag ju gammalmodig och är extremt trött på singel-kulturen som är nu.
Alla släpper en massa singlar istället för albums.
Artister kan göra 3 låtar per år, det räcker liksom.
För oss som gillar albumkonceptet är det ju hopplöst.
Som tur är är banden i de genres jag lyssnar på fortfarande albumkåta och släpper plattor.

Det som är intressant är väl egentligen hur mycket/lite en artist/låtskrivare tjänar idag på musiken kontra förr.
Om de genom att enkelheten i streamande gör att deras musik spelas mer än den skulle gjorts när det bara fanns radio/plattor och det i slutändan gör att de faktiskt tjänar MER på musiken idag är det ju en annan sak... Men jag tror inte vi är där...
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Young Vs Rogan

Inlägg av GandhiMK2 »

Ja fy fan vad mycket gräsligt skräp som sägs i podcasts. Dock finns guldkorn.

Soc medier är en kloak fr helvetet som har försämrat det mesta, skulle jag vilja påstå. Min bild av mina grannar och en hel del vönner har helt förändrats till det sämre sedan deras ofiltrerade tankar och åsikter plötsligt hoppat ut ur huvudet och ut i en intet ont anandes eter.

Jag mår sjukt mycket bättre av att inte vara i Sverige. Att slippa läsa löpsedlar. Att distanseras fr idiotisk inrikespolitik och energipolitik. Bra för iaf min själ.
Mest uppnås detta i Japan där jag inte förstår ett jota lvh alla skyltar och allt på tv blir som en konstinstallation. ;-)
blackparkas skrev: lör 05 feb 2022, 11:31 Tillägg: Jag är sjukt less på allt vad heter podcasts, folihatteri, konspirationsteoretiker som idag har lättare än någonsin att bli hörda och bli taget för "sanning".

Aldrig förr har det varit så många idioter i kommentarsfält överallt...
Jag blir ärligt talat så less så jag vill stänga av internet, flytta till en stuga på ett fjäll och sova bort resten av livet.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5514
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Re: Young Vs Rogan

Inlägg av Danne »

GandhiMK2 skrev: fre 04 feb 2022, 13:39 Om det är som du säger, att lyssnare tar saker som sägs just i en podcast för sanning, hur ska de goda skydda oss människor ifrån det?
Varje enskild människa får vara sitt eget kontrollorgan, för några goda finns ju inte (antar att det var så du menade fast ironi-flaggan inte syntes :mrgreen: ). Vad gäller pandemin med åtgärder, vaccin etc har jag letat information själv och ofta kommit fram till att jag hamnar mittemellan i polariseringen vi har kring det. Väldigt många lyssnar på och ser enbart de delar som stärker deras övertygelse och blundar lätt för motsatsen. I övrigt märker jag på mina barn när de varit ute på Youtube och slänger ur sig någon "fakta" som de hört någon influencer säga, att de inte ännu har förmågan att fundera kritiskt på vad någon häver ur sig. I det avseendet finns det också väldigt många vuxna barn på internet.

Tack också för en bra och lättförståelig summering av fördelningen av pengar från konsumtion av musik förr och nu. :tummenupp:
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Young Vs Rogan

Inlägg av GandhiMK2 »

Danne skrev: lör 05 feb 2022, 16:48
Varje enskild människa får vara sitt eget kontrollorgan, för några goda finns ju inte (antar att det var så du menade fast ironi-flaggan inte syntes :mrgreen: ).
I den mån jag säger något åt det hållet så är det inte med vare sej spe eller ngn glädje. Jag tycker att det är förjävligt att det blir svårare och svårare att lita på medierna eftersom polariseringen blir alltmer tydlig där också.
En sak som jag tyckte var extremt tydlig för hur fel saker blivit var när jag satt och tittade på CNN när man stormade Capitolium för ett år sedan. De fördömde givetvis det som pågick men de var också upphetsade som småflickor för det här gick så satans bra att utnyttja som "Trump är en sopa"-material. Det måste ju ändå vara hans fel, liskom..
Jag hoppade till Fox för att kolla hur DE rapporterade och dt var mer eller mindre samma tongångar där fast mer bistert, iom att dom ju tyckte att det var jobbigt att detta skulle reflektera illa på Trump.
Helt plötsligt kommer en tweet fr Trump och en Fox-reporter går igång och säger "det är en videotweet, jag vet inte hur jag ska få upp den i bild nu men vi kör den så att ni får lyssna på den via min mik" och så var det Trump som sa ngt i stil med "jag tackar alla för visad support men den här stormningen av Capitolium är inte bra. Jag vill att ni avbryter och går hem. Hä ä inte bra..."
Det HÄR. m tänkte jag, blir ett spännande lackmustest på hur ärliga CNN är så jag slog över och väntade....
Och väntade...i 1 h och 15 min...innan dom sa "och Potus har nu tweetat att han vill att protesterna ska upphöra"....
Ja...jag vet...det är så medierna funkar...men för helvete...Att INTE släppa upp nyheten i det läget...på över en h...det är rätt osmakligt, no? Hur ska jag lita på att CNN är en nyhetsbevakning och inte en jävligt vinklad nyhetsbevakning?
Eller som när CNN visade ett Joe Rogan-klipp och roat berättade att han ätit HÄSTAVMASKNINGSMEDEL mot sin corona...
Medlet Ivermektin som använts till människor i mer än 5 miljarder doser, fått nobelpriset och numera är ett fritt patent...
det är så sjukt oärligt och osmakligt.
Ska man tänka att det bara är DÅ de ljuger, böjer sanningen eller snackar skit?
Nu är det ju inte så enkelt att det här bara gäller cnn, det är ju väldigt många tv.kanaler och tidningar som glömt bort sin urpsrungliga funktion som nyhetsbärare och nu vill SKAPA saker...konspirationer, avsättningar av X ellerbara klick...
Man får vara skeptisk emot ALLT...Kul.
Danne skrev: lör 05 feb 2022, 16:48 Vad gäller pandemin med åtgärder, vaccin etc har jag letat information själv och ofta kommit fram till att jag hamnar mittemellan i polariseringen vi har kring det. Väldigt många lyssnar på och ser enbart de delar som stärker deras övertygelse och blundar lätt för motsatsen. I övrigt märker jag på mina barn när de varit ute på Youtube och slänger ur sig någon "fakta" som de hört någon influencer säga, att de inte ännu har förmågan att fundera kritiskt på vad någon häver ur sig. I det avseendet finns det också väldigt många vuxna barn på internet.
Samma här, svårt att se hur ena eller andra sidan ska hjälpa oss i det här. Märkligt fö hur det här med Lock-Downs var politiskt betingat m tanke på att i ett land ville vänstern ha lockdown och i nästa land var det högerns idé...Berodde kanske på vem som satt i opposition för då måste man ju opponera sej...mot allt...kul...

Jag är rätt tacksam för den vägen Sverige har tagit även om det är enkelt att se att den inte varit optimal. Får för mej att den kanske varit bättre än på många platser i världen.
Japp, att barn har svårare att ifrågasätta fakta är helt klart. Hoppas att så många som möjligt diskuterar såna här saker hemma vid matbordet.

Danne skrev: lör 05 feb 2022, 16:48 Tack också för en bra och lättförståelig summering av fördelningen av pengar från konsumtion av musik förr och nu. :tummenupp:
var det begripligt? jag blir så satans frustrerad av allt "Spotify/amazon/Apple är är snåla" när det inte är det som är grejen.
Nu spelade det tydligen ingen roll för vår Bollnäsade vän hur det ligger till, han tycker ändå att de är snåla...*nudge nudge* ;-D
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Alexander
Medlem+
Inlägg: 1565
Blev medlem: fre 29 maj 2009, 08:00
Ort: Eslöv, Skåne

Re: Young Vs Rogan

Inlägg av Alexander »

Förr skötte medierna uppdraget att granska makten, ur folkets synvinkel. Idag går MSM i makthavarnas koppel, och berättar för allmänheten hur vanligt folk ska lyda...
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Inlägg: 5425
Blev medlem: lör 19 jan 2013, 12:55
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Young Vs Rogan

Inlägg av bjelkeman »

Det jag stör mig på med streamingtjänster är att pengarna inte går till artisten jag spelar musik från. En artist som skriver sin egen musik, spelar in den och publicerar den själv via en plattform som tar ett fast pris. Sedan lyssnar jag på den artistens musik en månad, och inget annat. Säg att mitt abonnemang kostar 100 kr, enligt GandhiMk2 så går då i teorin 66% till artisten. Men i praktiken så går pengarna till artister med fler spelningar än den jag lyssnar på.

Spotify vet precis vad jag lyssnar på. Det vet vad jag betalat. Men de väljer att skicka dessa pengar till någon annan. De gör förmodligen de för annars så skulle inte de stora skivbolagen, dit merparten av pengarna går (ja förutom Spotify 36% då) inte skulle låta dem ha sin musik på plattformen.

Och massa pengar till Rogean, ja, antigen är man en plattform/distributionstjänst eller en publikation (vad det nu heter), men nu vill de vara båda. Då får de leva med de som kommer med det valet, inkl att vara ansvarig utgivare. Att det var kanske mer oväsen än det var värt de som sades på Rogean, ja det kommer med territoriumet så att säga. Om man är en stor aktör så får man vara beredd att handskas med sådana situationer. (Att gömma sig bakom ”jag är bara underhållning” håller inte. Det är ett dåligt fikonlöv att gömma sig bakom. Det extrema exemplet är Fox News, som ”bara är underhållning” enligt dem själva. Det håller inte i ett samhälle som är på väg mot ett helt nytt media landskap. )
Spelar metall med Orbital Decay.
Ibanez (ett halvdussin) & Warwick, Mesa, Darkglass, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Inlägg: 5425
Blev medlem: lör 19 jan 2013, 12:55
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Young Vs Rogan

Inlägg av bjelkeman »

GandhiMK2 skrev: lör 05 feb 2022, 13:24 Ja fy fan vad mycket gräsligt skräp som sägs i podcasts. Dock finns guldkorn.

Soc medier är en kloak fr helvetet som har försämrat det mesta, skulle jag vilja påstå.
Här håller jag med. Guldkorn finns i sociala medier med. Dock känns det mesta som en version av denna gamla klassiker, (förutom det att numera verkar färre bry sig om att vi faktiskt ser deras namn och att det uppför sig idiotiskt).
B99A7BD5-26B4-4099-9A82-FB586A40FD43.png
B99A7BD5-26B4-4099-9A82-FB586A40FD43.png (138.55 KiB) Visad 11954 gånger
Spelar metall med Orbital Decay.
Ibanez (ett halvdussin) & Warwick, Mesa, Darkglass, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Inlägg: 5425
Blev medlem: lör 19 jan 2013, 12:55
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Young Vs Rogan

Inlägg av bjelkeman »

Man kan ju alltid hoppas. :D
(Jag tror nu inte att de gör så... men, hoppas kan man ju)
Meta submitted their yearly report to the SEC [0] which states:
> If a new transatlantic data transfer framework is not adopted and we are unable to continue to rely on SCCs or rely upon other alternative means of data transfers from Europe to the United States, we will likely be unable to offer a number of our most significant products and services, including Facebook and Instagram, in Europe, which would materially and adversely affect our business, financial condition, and results of operations.
[0] https://d18rn0p25nwr6d.cloudfront.net/C ... cf01ce.pdf
Spelar metall med Orbital Decay.
Ibanez (ett halvdussin) & Warwick, Mesa, Darkglass, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Young Vs Rogan

Inlägg av GandhiMK2 »

bjelkeman skrev: sön 06 feb 2022, 08:44 Men i praktiken så går pengarna till artister med fler spelningar än den jag lyssnar på.
Va? Hur menar du nu? Den peng du betalar går in i potten precis som min mammas peng, hon som knappt lyssnar vilket gör att alla streams får ett högrre värde, och min dotter, som lyssnar som FAN vilket SÄNKER värdet på alla streams.
"Artister med fler spelningar" har föga med detta att göra mer än att om din artist har 100 spelmingar och en annan har 100 miljoner så får den andra en miljon ggr mer än din artist. Mao precis som det ALLTID varit. Hajar verkligen inte problemet.

bjelkeman skrev: sön 06 feb 2022, 08:44 Spotify vet precis vad jag lyssnar på. Det vet vad jag betalat. Men de väljer att skicka dessa pengar till någon annan. De gör förmodligen de för annars så skulle inte de stora skivbolagen, dit merparten av pengarna går (ja förutom Spotify 36% då) inte skulle låta dem ha sin musik på plattformen.
Va? Missförstånden bara haglar...
Vaddå "skickar dessa pengar till ngn annan?" Modellen funkar så att ALLA pengar in för en månad hamnar i en pott. Sen delas de upp på månadens spelningar. EXTREMT rättvist. Och alla blir lidande. Ingens spelning är värd mer än ngn annans.
Om du snackar om att just DIN stream BARA skulle betala just den du streamat så har det prövats av Deezer och snabbt förkastats. Antgligen blir det helt jävla omöjligt att motivera rent resursmässigt och det kan mycket väl vara så att det inte gör ngn direkt skillnad.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Inlägg: 5425
Blev medlem: lör 19 jan 2013, 12:55
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Young Vs Rogan

Inlägg av bjelkeman »

Ja. Så verkar det funka idag, jag tror inte jag missuppfattat något. Deezers CEO håller med mig, verkar det som, det borde funka annorlunda. De skulle vilja byta till User Centric Payment System (UCPS). Fick de mothugg av de stora i branschen kanske? De skulle ju förlora på detta.

Bars för något ”ALLTID varit så” så betyder det inte att det ska fortsätta vara så. (En ganska rolig kommentar i sammanhanget tycker jag. Streama har vi ju alltid gjort. ;) )
With UCPS (User Centric Payment System) your money only goes to the artists you stream.
Spelar metall med Orbital Decay.
Ibanez (ett halvdussin) & Warwick, Mesa, Darkglass, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Re: Young Vs Rogan

Inlägg av TDHP »

Musiken var aldrig huvudsaken för Spotify

https://www.aftonbladet.se/a/0GzEwA

Skickat från min I4113 via Tapatalk

Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Young Vs Rogan

Inlägg av GandhiMK2 »

bjelkeman skrev: sön 06 feb 2022, 18:20 Ja. Så verkar det funka idag, jag tror inte jag missuppfattat något. Deezers CEO håller med mig, verkar det som, det borde funka annorlunda. De skulle vilja byta till User Centric Payment System (UCPS). Fick de mothugg av de stora i branschen kanske? De skulle ju förlora på detta.

Bars för något ”ALLTID varit så” så betyder det inte att det ska fortsätta vara så. (En ganska rolig kommentar i sammanhanget tycker jag. Streama har vi ju alltid gjort. ;) )
With UCPS (User Centric Payment System) your money only goes to the artists you stream.
I avtal med deezer så tar dom höjd för att någon gång i framtiden kanske vilja gå över till den modellen.
Dom har redan testat. Antagligen blev det enormt mycket mer datatungt än man klarar av och hade rimligen mikroskopisk inverkan på royaltyflöden.
Det är ju inte så att en ond kraft dirigerar om deg så att BARA DOM STORA FÅR. Man får betalt i förhållande till hur många streams man haft.... Av alla imperfekta modeller är nog den nu använda den minst imperfekta och därför använder a l l a den. Inte ens deezer som fått för sej att user concenteic pay är da shit använder den ju...
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Young Vs Rogan

Inlägg av GandhiMK2 »

By the way... tnker du likadant ang tv?
Netflix, jag vill BARA att Ozark ska få mina pengar. Och bara avsnitt 2 för det var det jag tittade på...
Eller allente... INGET till eursosport fr mina 300 sek... ?
Min skatt ska FAN inte gå till E3an , jag kör bara e4 el e18..
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25677
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Young Vs Rogan

Inlägg av fieldflower »

GandhiMK2 skrev: sön 06 feb 2022, 21:00 By the way... tnker du likadant ang tv?
Netflix, jag vill BARA att Ozark ska få mina pengar. Och bara avsnitt 2 för det var det jag tittade på...
Eller allente... INGET till eursosport fr mina 300 sek... ?
Min skatt ska FAN inte gå till E3an , jag kör bara e4 el e18..
Ganska många verkar ju betala halv vägskatt och använder därför enbart vänsterfilen. :roll:
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17224
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Re: Young Vs Rogan

Inlägg av BBQV »

fieldflower skrev: sön 06 feb 2022, 21:21
GandhiMK2 skrev: sön 06 feb 2022, 21:00 By the way... tnker du likadant ang tv?
Netflix, jag vill BARA att Ozark ska få mina pengar. Och bara avsnitt 2 för det var det jag tittade på...
Eller allente... INGET till eursosport fr mina 300 sek... ?
Min skatt ska FAN inte gå till E3an , jag kör bara e4 el e18..
Ganska många verkar ju betala halv vägskatt och använder därför enbart vänsterfilen. :roll:
Det är de som kör tysk premiumbil som saknar blinkers och därför inte kan byta fil…
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Young Vs Rogan

Inlägg av GandhiMK2 »

BBQV skrev: sön 06 feb 2022, 21:24
fieldflower skrev: sön 06 feb 2022, 21:21
GandhiMK2 skrev: sön 06 feb 2022, 21:00 By the way... tnker du likadant ang tv?
Netflix, jag vill BARA att Ozark ska få mina pengar. Och bara avsnitt 2 för det var det jag tittade på...
Eller allente... INGET till eursosport fr mina 300 sek... ?
Min skatt ska FAN inte gå till E3an , jag kör bara e4 el e18..
Ganska många verkar ju betala halv vägskatt och använder därför enbart vänsterfilen. :roll:
Det är de som kör tysk premiumbil som saknar blinkers och därför inte kan byta fil…
Pppft! Jag har tysk premiumbil och lovar dej tt jag inte ligger ivägen många sekunder av min körning. Min bil har bla backspeglar i vilka man kan se annalkande bilar och planera sin körning efter detZ ;-)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Young Vs Rogan

Inlägg av blackparkas »

GandhiMK2 skrev: sön 06 feb 2022, 21:00 Min skatt ska FAN inte gå till E3an , jag kör bara e4 el e18..
Hm... Jag tror du är nåt på spåret här!!!
Jag är lite trött på att köra på sunkiga skitvägar här uppe bara för att se alla miljardbyggen i infrastruktur när man kommer ner till STHLM...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Young Vs Rogan

Inlägg av GandhiMK2 »

Blev det bättre av att Wokesters fick buckla om Rogan?
Hans gäster sedan kaoset har faktiskt urvattnas till att mest bestå av komiker och MMA-folk och forskare och diverse oliktänkare har försvunnit.
Nu är hans show helt harmlös och fin och mycket tråkigare.
Lite som när Pratabas gick fr att vara kaotisk sandlåda där det diskuterades högt och lågt till att man skulle se till att ingen gick ett könsloflimmerhår krökt med följden att det blev ganska trist och ingen diskuterar längre. Så mycket BÄTTRE det blev nu. INGEN får ont i själen. *handhjärta*

Nu börjar det finnas så många bevis för att det är en dålig ide att alla ska leva efter de mest sårbaras regler så jag hoppas att det vänder snart.
ÄLSKAR att Netflix, efter att i ett antal år ha fått hantera upprörda, 90-talsfödda sköra anställda som ställt krav rörande vilka sorters skämt som ska få ingå i deras comedu specials, nu kommit med en skrivelse som är, sammanfattat, ngt i stil med :
Om du tycker att det är jobbigt att det i vårt content skämtas och pratas om saker som du tycker är jobbiga så kan det vara så att Netflix inte är en arbetsplats för dej.
TACK!!
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5514
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Re: Young Vs Rogan

Inlägg av Danne »

Apropå dagens lättkränkthet: När min fru för 6-7 år sedan skulle läsa in lite ämnen på Vuxenskolan inledde läraren med några ord om vad kränkning betyder. Framförallt kanske vad som INTE är en kränkning. Tex kommentarer på en uppsats, vad som var mindre bra, vad som kanske missats. Heller inte om man nämner att det inte gått så bra på ett prov. Sade jag att det var Vuxenskolan det gällde?
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Young Vs Rogan

Inlägg av GandhiMK2 »

Danne skrev: ons 15 jun 2022, 14:06 Apropå dagens lättkränkthet: När min fru för 6-7 år sedan skulle läsa in lite ämnen på Vuxenskolan inledde läraren med några ord om vad kränkning betyder. Framförallt kanske vad som INTE är en kränkning. Tex kommentarer på en uppsats, vad som var mindre bra, vad som kanske missats. Heller inte om man nämner att det inte gått så bra på ett prov. Sade jag att det var Vuxenskolan det gällde?
Tack snälla alla progressiva som fårt världen att bli så mycket bättre. Så kul att det just heter progressiv när det snarare handlar om retardation.

Ang ideologiskt drivna galenskaper så läste jag den här tråden igår: https://twitter.com/tullipr/status/1536 ... vOnUjUFtKA
Bland det mest desperat deprimerande jag läst och fy fan för alla som tyckt att det här varit ngt att push’a.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
saft
Medlem++
Inlägg: 2787
Blev medlem: fre 31 aug 2007, 12:12
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Young Vs Rogan

Inlägg av saft »

Danne skrev: ons 15 jun 2022, 14:06Sade jag att det var Vuxenskolan det gällde?
Jo. Men jag tror du menar komvux, kanske?:P
------------------------------------------ROCK----------------------------------------------------
https://orcd.co/urtidsdjur
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5514
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Re: Young Vs Rogan

Inlägg av Danne »

saft skrev: tor 16 jun 2022, 00:48
Danne skrev: ons 15 jun 2022, 14:06Sade jag att det var Vuxenskolan det gällde?
Jo. Men jag tror du menar komvux, kanske?:P
Korrekt.
Skriv svar