Spotify skämmer ut sig - igen..

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Spotify skämmer ut sig - igen..

Inlägg av GandhiMK2 »

Basare skrev: lör 12 mar 2022, 12:28 Ryssland är under konstant hot och omringat, enligt dem själv. Den här dryga timmen är väl investerad om man vill få en inblick och förståelse i varför de stora landet i öst är som det är: https://www.youtube.com/watch?v=kF9KretXqJw&t=89s Den är på finska men det finns undertexter.
Jag håller med Body&Soul och varje sådan här tråd, argumentation, osv kan få någon att tvivla och det ingår i den ryska strategin.
”Tvivla”... på vad, exakt?
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Basare
Medlem+
Inlägg: 1013
Blev medlem: tis 22 jan 2008, 23:57
Ort: Kiruna

Re: Spotify skämmer ut sig - igen..

Inlägg av Basare »

GandhiMK2 skrev: lör 12 mar 2022, 12:33
Basare skrev: lör 12 mar 2022, 12:28 Ryssland är under konstant hot och omringat, enligt dem själv. Den här dryga timmen är väl investerad om man vill få en inblick och förståelse i varför de stora landet i öst är som det är: https://www.youtube.com/watch?v=kF9KretXqJw&t=89s Den är på finska men det finns undertexter.
Jag håller med Body&Soul och varje sådan här tråd, argumentation, osv kan få någon att tvivla och det ingår i den ryska strategin.
”Tvivla”... på vad, exakt?
Specifikt, på skillnaden som Spotify gör om de fortsätter med sin affärsverksamhet eller ej i Ryssland. Det är väl det tråden handlar om?
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Spotify skämmer ut sig - igen..

Inlägg av GandhiMK2 »

Basare skrev: lör 12 mar 2022, 12:56
GandhiMK2 skrev: lör 12 mar 2022, 12:33
Basare skrev: lör 12 mar 2022, 12:28 Ryssland är under konstant hot och omringat, enligt dem själv. Den här dryga timmen är väl investerad om man vill få en inblick och förståelse i varför de stora landet i öst är som det är: https://www.youtube.com/watch?v=kF9KretXqJw&t=89s Den är på finska men det finns undertexter.
Jag håller med Body&Soul och varje sådan här tråd, argumentation, osv kan få någon att tvivla och det ingår i den ryska strategin.
”Tvivla”... på vad, exakt?
Specifikt, på skillnaden som Spotify gör om de fortsätter med sin affärsverksamhet eller ej i Ryssland. Det är väl det tråden handlar om?
Den har väl utvidgats en del...
Tvivla på om en skitstat fr helvetet kan bestämma diverse skit som dras till sin spets i krig?
Jag tvivlar inte öht.
Och att man låter människor bilda sej en egen uppfattning är väl en del av en liberal demokrati, ngt vi väl allihop i väst står för? Eller stod för pre corona.
Nu gäller det att alla tycker samma or else. Det i sej är oerhört mögigt.
Och det handlar inte om att jag inte kan se de dåliga konsekvenserna av fria ord och tankar...
Senast redigerad av GandhiMK2 den lör 12 mar 2022, 13:13, redigerad totalt 1 gånger.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Basare
Medlem+
Inlägg: 1013
Blev medlem: tis 22 jan 2008, 23:57
Ort: Kiruna

Re: Spotify skämmer ut sig - igen..

Inlägg av Basare »

Basare skrev: lör 12 mar 2022, 12:56
GandhiMK2 skrev: lör 12 mar 2022, 12:33
Basare skrev: lör 12 mar 2022, 12:28 Ryssland är under konstant hot och omringat, enligt dem själv. Den här dryga timmen är väl investerad om man vill få en inblick och förståelse i varför de stora landet i öst är som det är: https://www.youtube.com/watch?v=kF9KretXqJw&t=89s Den är på finska men det finns undertexter.
Jag håller med Body&Soul och varje sådan här tråd, argumentation, osv kan få någon att tvivla och det ingår i den ryska strategin.
”Tvivla”... på vad, exakt?
Specifikt, på skillnaden som Spotify gör om de fortsätter med sin affärsverksamhet eller ej i Ryssland. Det är väl det tråden handlar om?
Efter att ha tittat på YTlänken ovan så kan man sedan få en inblick i hur ekonomin fungerar(!) via denna twittertråd som finns att läsa sammansatt här: https://threadreaderapp.com/thread/1501 ... 96388.html
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Spotify skämmer ut sig - igen..

Inlägg av GandhiMK2 »

Om vi ska ta vara ärliga, varför har vi inte stängt ned Newcastle för längesedan? Ägda av äckelsaudi som massavrättar folk... avgå alla.
https://www.expressen.se/sport/fotboll/ ... k-fotboll/
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 1999
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Spotify skämmer ut sig - igen..

Inlägg av Body&Soul »

GandhiMK2 skrev: lör 12 mar 2022, 13:01
Den har väl utvidgats en del...
Tvivla på om en skitstat fr helvetet kan bestämma diverse skit som dras till sin spets i krig?
Jag tvivlar inte öht.
Och att man låter människor bilda sej en egen uppfattning är väl en del av en liberal demokrati, ngt vi väl allihop i väst står för? Eller stod för pre corona.
Nu gäller det att alla tycker samma or else. Det i sej är oerhört mögigt.
Och det handlar inte om att jag inte kan se de dåliga konsekvenserna av fria ord och tankar...
.... att man låter människor bilda sig en egen uppfattning... Men du... det där med beslutsunderlag då?
Har du åter igen missat hela poängen? Och pre corona?
Jo förstås, alla hobbyimmunologer som nu blivit skrivbordskrigare, den nutida bristen på källkritik, är det det du menar?
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 1999
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Spotify skämmer ut sig - igen..

Inlägg av Body&Soul »

..och släpp whataboutismen är du hygglig. Det är illa nog huvudämnet.
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Spotify skämmer ut sig - igen..

Inlägg av GandhiMK2 »

Body&Soul skrev: sön 13 mar 2022, 19:21
GandhiMK2 skrev: lör 12 mar 2022, 13:01
Den har väl utvidgats en del...
Tvivla på om en skitstat fr helvetet kan bestämma diverse skit som dras till sin spets i krig?
Jag tvivlar inte öht.
Och att man låter människor bilda sej en egen uppfattning är väl en del av en liberal demokrati, ngt vi väl allihop i väst står för? Eller stod för pre corona.
Nu gäller det att alla tycker samma or else. Det i sej är oerhört mögigt.
Och det handlar inte om att jag inte kan se de dåliga konsekvenserna av fria ord och tankar...
.... att man låter människor bilda sig en egen uppfattning... Men du... det där med beslutsunderlag då?
Har du åter igen missat hela poängen? Och pre corona?
Jo förstås, alla hobbyimmunologer som nu blivit skrivbordskrigare, den nutida bristen på källkritik, är det det du menar?
Hmmm... Det verkar inte som om det gått fram till dej att världsordningen är förndrad. Att det inte räcker med att vara gubbe för att kunna tysta folk med sin vishet. Folk nu för tiden får ha egna åsikter och, irriterande nog, bilda sej en uppfattning utifrån vad dom vill. Hur enerverande det än må vara för tex dej.
Jag gillar inte grupptänkt för grupptänks skull. Jag har inga problem med att ngn uttrycker en avvikande åsikt, hur enerverande den än må vara. Jag är tillräckligt stark i mej själv för att kunna värdera fakta fr när och fjärran, höger och vänster , och sedan bilda mej en uppfattning. Den kanske inte sedan överensstämmer med din åsikt och det gör mej inte det minsta.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Re: Spotify skämmer ut sig - igen..

Inlägg av TDHP »

Även om Ukrainas styre förvisso är korrumperat så är det kanske inte helt viktigt just nu.
Jag ser det här som ett krig mellan demokrati och diktatur.
Att det råkade bli Ukraina är i förlängningen inte avgörande.
Och att det kommer att bli ett storkrig mellan väst och Ryssland tror jag är helt oundvikligt.
Om ingen knäpper Putin och hans närmaste då, men det lät väl knappast hända.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Spotify skämmer ut sig - igen..

Inlägg av GandhiMK2 »

TDHP skrev: mån 14 mar 2022, 09:18 Även om Ukrainas styre förvisso är korrumperat så är det kanske inte helt viktigt just nu.
Jag ser det här som ett krig mellan demokrati och diktatur.
Att det råkade bli Ukraina är i förlängningen inte avgörande.
Och att det kommer att bli ett storkrig mellan väst och Ryssland tror jag är helt oundvikligt.
Om ingen knäpper Putin och hans närmaste då, men det lät väl knappast hända.
Jag har svårt att se det så enkelt som diktatur-demokrati.
Ingen tvekan om att Ryssland är totala as men det här händer ju inte helt randomly.
Sjukt synd att väst gett Ukraina förhoppningar om att bli upptagna i vårt samarbete då det ju faktiskt inte skulle gå. For obvious reasons.
Att det ÄR Ukraina är noll slump och tämligen ”logiskt”, sett till det hot Putin sett och uttalat under snart två decennier. Nu har han agerat på det.

Jag hoppas givetvis, OCH tror , att det inte kommer att bli ett storkrig mellan väst och ryssland för det innebär ju sannolikt the end of civilisation as we know it och förutsatt att Putin inte är galen aå lär inte han heller vilja det.
Men det är ju krig och en smart robot kan råka bli osmart och landa fel och då är frågan vad som händer.

Vi må inte hålla med varandra om allt men jag förutsätter att det framgår att jag inte på ngt sätt tar Ryssjävlarnas sida. Jag önskar inget hellre än att dom åker på ett sånt nederlag att dom bestämmer sej för att aldrig kriga mer och sätta Putin i en dungeon långt ner under marken för all framtid.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Re: Spotify skämmer ut sig - igen..

Inlägg av TDHP »

GandhiMK2 skrev: mån 14 mar 2022, 09:45
TDHP skrev: mån 14 mar 2022, 09:18 Även om Ukrainas styre förvisso är korrumperat så är det kanske inte helt viktigt just nu.
Jag ser det här som ett krig mellan demokrati och diktatur.
Att det råkade bli Ukraina är i förlängningen inte avgörande.
Och att det kommer att bli ett storkrig mellan väst och Ryssland tror jag är helt oundvikligt.
Om ingen knäpper Putin och hans närmaste då, men det lät väl knappast hända.
Jag har svårt att se det så enkelt som diktatur-demokrati.
Ingen tvekan om att Ryssland är totala as men det här händer ju inte helt randomly.
Sjukt synd att väst gett Ukraina förhoppningar om att bli upptagna i vårt samarbete då det ju faktiskt inte skulle gå. For obvious reasons.
Att det ÄR Ukraina är noll slump och tämligen ”logiskt”, sett till det hot Putin sett och uttalat under snart två decennier. Nu har han agerat på det.

Jag hoppas givetvis, OCH tror , att det inte kommer att bli ett storkrig mellan väst och ryssland för det innebär ju sannolikt the end of civilisation as we know it och förutsatt att Putin inte är galen aå lär inte han heller vilja det.
Men det är ju krig och en smart robot kan råka bli osmart och landa fel och då är frågan vad som händer.

Vi må inte hålla med varandra om allt men jag förutsätter att det framgår att jag inte på ngt sätt tar Ryssjävlarnas sida. Jag önskar inget hellre än att dom åker på ett sånt nederlag att dom bestämmer sej för att aldrig kriga mer och sätta Putin i en dungeon långt ner under marken för all framtid.
Nä, enkelt är det ju inte, men man har å andra sidan aldrig sett Europa så enat som nu, och jag har svårt att tänka mig att alla tycker att Ukraina har världens bästa styre.
Konflikten i östra Ukraina är ju som sagt inte ny, och alla insatta har väl bara väntat på det här.

Tyvärr tror jag att Putin är, om inte galen så iaf maktfullkomlig.
Jag tror att han vet att han inte kommer att överleva detta, definitivt inte politiskt i världen, och (förhoppningsvis) kanske inte rent fysiskt heller. Jag tror att han är besatt av tanken av att bli inskriven i historieböckerna som den som återskapade det gamla stora mäktiga Ryssland och inte var rädd att offra livet för det. Tyvärr tror jag att sjukt många ryssar håller med honom, eller möjligen skiter i vilket.

Jag har väldigt svårt att tro att Putin lämnar Ukraina någotsånär intakt, och jag är säker på att Ukraina kommer att göra allt för att se till att det inte blir så. Jag tror inte heller att han i så fall är klar där, utan kommer att fortsätta till Moldavien, Baltstaterna osv. Det är liksom för sent för honom att backa, oavsett anledning. USA/NATO/EU kommer förr eller senare att bli inblandade militärt på ena eller andra sättet.
Efter att ha hört Lavrov tala om Rysslands uppfattning så är all diplomati liksom körd.

Jadå, det framgår. :)
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Re: Spotify skämmer ut sig - igen..

Inlägg av TDHP »

Jag brukar inte påverkas så mycket av världens elände, men den här gången är jag skiträdd.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Spotify skämmer ut sig - igen..

Inlägg av GandhiMK2 »

TDHP skrev: mån 14 mar 2022, 10:18 Jag brukar inte påverkas så mycket av världens elände, men den här gången är jag skiträdd.
Ja...det är jobbigt. Minst sagt.

Ang hur de "kommunicerar"...är det inte väldigt mycket kulturellt betingat, hårig pung och bröst-voffande ifr företrädare för en machokultur som gör att Putin går omkring i judodräkt och rider barbacka? "I will fakk your maader"-människor, liksom...
Alla djur som känner sej hotade blåser upåp sej, om det så är en fisk eller en katt. Jag tror att det är mer det än att det verkligen är så att de menar varenda överdrivna äckelord de yttrar.
Och hoppas...


Tro fan att folk fr den delen av världen blev sura på Borat-filmen iom att resten av världen garvade åt en nästan dokumentärt korrekt avbildning. ;-)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Re: Spotify skämmer ut sig - igen..

Inlägg av TDHP »

GandhiMK2 skrev: Tro fan att folk fr den delen av världen blev sura på Borat-filmen iom att resten av världen garvade åt en nästan dokumentärt korrekt avbildning. ;-)
:lol:
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Spotify skämmer ut sig - igen..

Inlägg av blackparkas »

TDHP skrev: mån 14 mar 2022, 10:18 Jag brukar inte påverkas så mycket av världens elände, men den här gången är jag skiträdd.
Det är samma här, inte skiträdd kanske, men påverkad.
Självklart har jag empati nog att tycka synd om folk drabbade i andra konflikter också.
Men det här har påverkat mig på ett helt annat plan.

Spelar ingen roll hur korrumperat ett land är när ryska pansarvagnar står och skjuter mot hyreshus...
Ryska robotar skickas iväg till stor del på slump, hela städer/byar är grushögar efter 2 veckors attacker.
Man skjuter civila i bilar, man skjuter journalister i "PRESS"-märkta bilar.
Över 2000 pers dödade i en belägrad stad där man vägrar låta civilbefolkningen evakuera.
Man vägrar låta humanitär hjälp komma fram.
Man bombar lager med mat.

Fega ynkryggiga äckelryssar!

Samtidigt som jag är ganska övertygad om att kriget inte kommer sträcka sig till Sverige så är det ju något som kan ändras på en minut.
Litar inte ett dugg på Lill-Putte.
Och idag behöver det ju inte vara en fullskalig invasion för att det ska göra skada.
Räcker med en drönare med ett par raketer på som spränger Forsmark så har vi kaos i Sverige.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Re: Spotify skämmer ut sig - igen..

Inlägg av TDHP »

blackparkas skrev: mån 14 mar 2022, 14:56
TDHP skrev: mån 14 mar 2022, 10:18 Jag brukar inte påverkas så mycket av världens elände, men den här gången är jag skiträdd.
Det är samma här, inte skiträdd kanske, men påverkad.
Självklart har jag empati nog att tycka synd om folk drabbade i andra konflikter också.
Men det här har påverkat mig på ett helt annat plan.

Spelar ingen roll hur korrumperat ett land är när ryska pansarvagnar står och skjuter mot hyreshus...
Ryska robotar skickas iväg till stor del på slump, hela städer/byar är grushögar efter 2 veckors attacker.
Man skjuter civila i bilar, man skjuter journalister i "PRESS"-märkta bilar.
Över 2000 pers dödade i en belägrad stad där man vägrar låta civilbefolkningen evakuera.
Man vägrar låta humanitär hjälp komma fram.
Man bombar lager med mat.

Fega ynkryggiga äckelryssar!

Samtidigt som jag är ganska övertygad om att kriget inte kommer sträcka sig till Sverige så är det ju något som kan ändras på en minut.
Litar inte ett dugg på Lill-Putte.
Och idag behöver det ju inte vara en fullskalig invasion för att det ska göra skada.
Räcker med en drönare med ett par raketer på som spränger Forsmark så har vi kaos i Sverige.
Ja, jag är väl inte skiträdd för att det ska bli faktiska markstrider i Sverige, mer för att jag tror att det blir det i länderna närmast, och att det i förlängningen kan bli fruktansvärt förödande.
Den här gången tror jag faktiskt inte att vår del av världen blir sig riktigt lik igen, inte på länge iaf.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Spotify skämmer ut sig - igen..

Inlägg av blackparkas »

TDHP skrev: mån 14 mar 2022, 15:56

Ja, jag är väl inte skiträdd för att det ska bli faktiska markstrider i Sverige, mer för att jag tror att det blir det i länderna närmast, och att det i förlängningen kan bli fruktansvärt förödande.
Den här gången tror jag faktiskt inte att vår del av världen blir sig riktigt lik igen, inte på länge iaf.
Jag får faktiskt också lite känslan av att "life as we know it" inte kommer bli samma lika på bra länge.
Först 2 år Covid som tagit död på livsviljan, sedan ÄckelRyssen på det...
OM det blir konflikt med några fler länder så blir det ju storkrig.
Alla länder i princip av de andra i närheten är ju NATO-länder, och Finland kommer med största sannolikhet att bli NATO-land inom 2-3 år.
Och det kommer garanterat smälla om Ryssen ger sig på nån av dem.

Hade det inte varit för den stora röda knappen så tycker jag att man hade kunnat kliva in med fullt ställ i Ukraina och ge tillbaka på ryssen...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Spotify skämmer ut sig - igen..

Inlägg av GandhiMK2 »

blackparkas skrev: mån 14 mar 2022, 16:31

Hade det inte varit för den stora röda knappen så tycker jag att man hade kunnat kliva in med fullt ställ i Ukraina och ge tillbaka på ryssen...
Amen. Nu finns den dock....
SÄMST!
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Basare
Medlem+
Inlägg: 1013
Blev medlem: tis 22 jan 2008, 23:57
Ort: Kiruna

Re: Spotify skämmer ut sig - igen..

Inlägg av Basare »

Skriv svar