Spotify skämmer ut sig - igen..

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 1999
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Spotify skämmer ut sig - igen..

Inlägg av Body&Soul »

Rysslands invasion av Ukraina har fått länder och företag i hela världen att ta avstånd från Ryssland, utom Spotify. De rekryterar istället personal i Moskva.
[https://www.breakit.se/artikel/32103/sp ... -om-kriget][/url]
Användarvisningsbild
B-Å Åhs
Medlem++
Inlägg: 6569
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 15:51
Ort: Älvsjö

Re: Spotify skämmer ut sig - igen..

Inlägg av B-Å Åhs »

Det är väl billigt speciellt om man betalar i dollar

Skickat från min SM-J415FN via Tapatalk

"I'm too old for this shit"
HPD P bas, 2 st Roland Bass Cube, HPD fretless , EBS Microbass 2,
ART TubePac QSC USA400 , Fearful 15/6 .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Spotify skämmer ut sig - igen..

Inlägg av GandhiMK2 »

Nu ska vi se här.....
Spotify har Moskvafilial sedan några år.
Spotify’s Moskvafilial har rysk staff, högst sannolikt.
Spotify’s ryska staff tog sannolikt för en tod sedan beslutet att dom behöver anställa mer folk och försöker göra det....

Jag KAN ha HELT fel och det är Daniel Ek som, personligen mitt i brinnande krig, valt att åka över för att han mitt i morgonbombandet i frukost-tv fici snilleblixten: JA! Idag är en bra dag för såorify global att anställa fler i ryssland!!

Att medier skriver sån här dynga är ju precis i linje med hur det funkar....
Att ”vi” sprider skiten vidare och upprörs... please.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 1999
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Spotify skämmer ut sig - igen..

Inlägg av Body&Soul »

Klart man blir upprörd, blir inte du? Företag från hela Europa, inte minst från Sverige, reagerar blixtsnabbt med att stänga butiken. Även fast de haft etablerad verksamhet i många år. Men Spotify går åt andra hållet och är lika sinneslött vankelmodiga som när de var plattform för antivaxx-propaganda. Klart som f-n att vi (jag) sprider skiten, den stinker......
Användarvisningsbild
B-Å Åhs
Medlem++
Inlägg: 6569
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 15:51
Ort: Älvsjö

Re: Spotify skämmer ut sig - igen..

Inlägg av B-Å Åhs »

Låga poäng på csr

Skickat från min SM-J415FN via Tapatalk

"I'm too old for this shit"
HPD P bas, 2 st Roland Bass Cube, HPD fretless , EBS Microbass 2,
ART TubePac QSC USA400 , Fearful 15/6 .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Spotify skämmer ut sig - igen..

Inlägg av GandhiMK2 »

Body&Soul skrev: ons 02 mar 2022, 18:04 Klart man blir upprörd, blir inte du? Företag från hela Europa, inte minst från Sverige, reagerar blixtsnabbt med att stänga butiken. Även fast de haft etablerad verksamhet i många år. Men Spotify går åt andra hållet och är lika sinneslött vankelmodiga som när de var plattform för antivaxx-propaganda. Klart som f-n att vi (jag) sprider skiten, den stinker......
Om jag blir upprörd att ryssar i ryssland sjösätter en rekrytering till ett jobb i ryssland trots att deras stinkande ledare gått i krig i grannland? Nä.
Jag förutsätter att Spotify globalt kommer att reagera och säga "det där kan ni lugna er med", rimligen. Tror vi att all rekrytering till Spotify som sker world wide precis hela tiden är ngt som spotify GLOBALT har hand om eller vanligtvis bryr sej om? Knappast.

SATAN så snabba vi är att bli superkränkta över precis vad som helst nu för tiden.
Jag tycker givetvis att alla bolag borde dra sej ur Ryssland fort som fan men helt seriöst...Att Spotify's RYSSLANDSKONTOR ska anställa 3 programmerare, en städare och 2 editors, är det ngt att uppröras över?
Finns det några andra bolag som har ngn sorts koppling till utlandet som just nu håller på att rekrytera ngn personal? Låtom oss uppröras över dom också. Här ska sökas på ryska linkedin och Monster.....
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 1999
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Spotify skämmer ut sig - igen..

Inlägg av Body&Soul »

Musikerförbundet instämmer i kritiken:

https://www.musikerforbundet.se/aktuel ... DN4fH-RVw
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Spotify skämmer ut sig - igen..

Inlägg av GandhiMK2 »

Body&Soul skrev: ons 02 mar 2022, 18:04 Klart man blir upprörd, blir inte du? Företag från hela Europa, inte minst från Sverige, reagerar blixtsnabbt med att stänga butiken. Även fast de haft etablerad verksamhet i många år. Men Spotify går åt andra hållet och är lika sinneslött vankelmodiga som när de var plattform för antivaxx-propaganda. Klart som f-n att vi (jag) sprider skiten, den stinker......
Sen är dom ju inte plattform för antivaxxpropaganda. Men det måste man ju lyssna på timmar av intervjuer för att förstå så det orkar man inte med. Bättre att haka på drevet utan att skapåa sej en egen uppfattning.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Spotify skämmer ut sig - igen..

Inlägg av GandhiMK2 »

Body&Soul skrev: ons 02 mar 2022, 18:12 Musikerförbundet instämmer i kritiken:

https://www.musikerforbundet.se/aktuel ... DN4fH-RVw
Jag antar att du anser att det är ett argument....
Musikerförbundet...herregud , denna gravt efterblivna organisation. Dom har en studioförsäkring som är bra, resten är c r a p .
Men visst, kul att dom hakar på. Du vet att det är lätt att haka på, va? Mycket svårare att titta på fakta och bilda sej en egen uppfattning men då kanske man måste ta in mer info än det mest snabbtuggade.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 1999
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Spotify skämmer ut sig - igen..

Inlägg av Body&Soul »

Ukraina hade inget val, det hade Ryssland. Du och jag har också ett val, det tycks som att vi valt olika.
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Spotify skämmer ut sig - igen..

Inlägg av GandhiMK2 »

Body&Soul skrev: ons 02 mar 2022, 18:16 Ukraina hade inget val, det hade Ryssland. Du och jag har också ett val, det tycks som att vi valt olika.
Oj, vad har du uppfattat att jag valt?
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 1999
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Spotify skämmer ut sig - igen..

Inlägg av Body&Soul »

Du har som vanligt valt den mest snabbtuggade cyniska lösningen eftersom du inte orkar med annat. Allt annat är ju gravt efterblivet. Så, du har valt, jag också. Därmed lägger jag inte mer krut på dig. Pffft...
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Spotify skämmer ut sig - igen..

Inlägg av GandhiMK2 »

Body&Soul skrev: ons 02 mar 2022, 18:22 Du har som vanligt valt den mest snabbtuggade cyniska lösningen eftersom du inte orkar med annat. Allt annat är ju gravt efterblivet. Så, du har valt, jag också. Därmed lägger jag inte mer krut på dig. Pffft...
Kanon.
Jag har inte uttryckt ngt som helst val, det hade jag hoppats att du kunnat se.
Tror du att jag valt Rysk sida? Verkligen i helvete inte. Jag är på Ukrainas sida till 100%.
That said så ser jag noll poäng i gnäll på problem av storleksordningen "ngn rekryterar" och att haka på sånt tjafs och dessutom påstå att Spotify promoterar antivaxxgrejs är för mej extremt endimensionellt och aningens enfaldigt repeterande av felaktig info utifrån att tillräckligt många sagt en sak på fb.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Spotify skämmer ut sig - igen..

Inlägg av GandhiMK2 »

Oh herreminjeeeee, Netflix har NU, hajar ni, inte förrän NU beslutat att stoppa alla sina projekt i Ryssland!! SJUKT! Dom lät det fortgå i 6 dagars krig!!?? Outrage! cancel Netflix.....
Mvh
2022
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Re: Spotify skämmer ut sig - igen..

Inlägg av TDHP »

Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 1999
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Spotify skämmer ut sig - igen..

Inlägg av Body&Soul »

Bra! Nyheten spridd över världen. Naturligtvis hamnade Spotify i en rävsax då de förmedlade information från Kreml-styrda RT och Sputnik. Obekräftade påståenden hävdar att man samtidigt förnekade politiska protestsångare från Ukraina. Det fanns bara ett beslut att göra i det läget, avveckla kontoret, som för övrigt var ett krav från Putin för att få verka i Ryssland.
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Spotify skämmer ut sig - igen..

Inlägg av GandhiMK2 »

Men så
SENT! Usch! Man måste vara SNABB!!

Världen blir alltmer komplex, allt händer snabbare och slår hårdare och vår tolerans MINSKAR och vad vi ser som acceptabel reaktionstid är snart noll.
Dålig kombo.

Det hade varit så trevligt om de som ylar så fort de tycker att ngn ”gjort fel” (eller allt som oftast och som i det här fallet, inte hunnit reagera på en uppkommen situation) kunde byta plats med beslutsfattare med ansvar för stora skaror av arbetare och en planering som ströcker sej över ÅR och inte till vad för macka man ska stoppa i unicaboxen imorgon.

Lite som FHM... snälla inse att vi hade att göra med experter ställda inför ett komplext problem och de agerar utifrån förutbestämda modeller för att se till att man inte agerar känslomässigt (som pöbeln) för då riskerar man att sabba mer än man måste och man får svårt att backtracka och lära sej av vad som hänt.

Kan vi inte bara tagga ned i vår vilja att kritisera utan att tänka efter? Inte för att det är så synd om de en snubbe med julgran på pb kritiserar utan pga att det gör oss dummare och jag är övertygad om att vi får ”med oss” beslut som går emot oss pga att vi faktiskt är, som pöbel, oinsatta i det mesta och aldrig kan förutse konsekvenserna.

Sen kan man fråga sej om Ryska kreti och pleti , som straffas genom att få musiktillförseln strypt eller iaf inte alls adapterad till ryska öron...
Men visst, om man har problem med att Joe Rogan intervjuar folk som har avvikande åsikter om mrnsteknikens inverkan på våra kroppar så borde man rimligen ha problem med podcasts som plussar rysk krigsföring. Det första hotar ingen, det andra kan leda till världskrig...
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Spotify skämmer ut sig - igen..

Inlägg av GandhiMK2 »

Body&Soul skrev: tor 03 mar 2022, 08:41 Bra! Nyheten spridd över världen. Naturligtvis hamnade Spotify i en rävsax då de förmedlade information från Kreml-styrda RT och Sputnik. Obekräftade påståenden hävdar att man samtidigt förnekade politiska protestsångare från Ukraina. Det fanns bara ett beslut att göra i det läget, avveckla kontoret, som för övrigt var ett krav från Putin för att få verka i Ryssland.
”De förmedlade information” är rätt så missvisande, inte sant? Lite som att säga att Televerket förmedlade kommunistpropaganda pga att det troligen förekom samtal mellan Vpk-dårar.
För du vet väl att vem som helst kan lägga upp vad som helst på Spotify?
Sen är ju Ryssland ett episkt korrupt skitland så man måste ha med i beräkningen att det spelas fult när man försöker etablera business där.
Lite som bär Telia skulle in i Azerbaidzjan och staten blev förfärad över att det skulle till mutor...
Kan man inte muta så blir det ingen affär. Staten får inte pengar, dvs vi ;-) , men våra händer är iaf rena.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 1999
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Spotify skämmer ut sig - igen..

Inlägg av Body&Soul »

Jag inser att du inte fattar alls, jag trodde bara du saknade konsekvenstänk och var dum och cynisk.
Tror du verkligen att det viktiga är om Spotify får publicera tuggummipop i Ryssland eller inte? Visserligen kan musik ha stor sprängkraft, och visserligen göre sig inte Ukrainska protestsångare besvär, men här handlar det istället om poddar och info som styrs av Kreml. Det handlar också om registrering av användarna i Ryssland, ännu ett krav av Putin. Det finns ingen fri media i Ryssland och Spotify är en bricka i spelet. Redan tidigare strök man publicerandet av Kreml-kontrollerade RT och Sputnik för Spotify i övriga Europa. Men inte i Ryssland.

Om Spotify skulle vara den fria världens röst i Ryssland skulle jag gärna donera en slant, nu tog de ändå till slut konsekvenserna av att tvingas gå i ledband för Putin. De borde rimligen ha haft en policy som gjort det möjligt att reagera omedelbart, så nej, jag tycker inte som du, jag tycker du borde skämmas i ditt raljerande.
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Spotify skämmer ut sig - igen..

Inlägg av GandhiMK2 »

Body&Soul skrev: tor 03 mar 2022, 09:17 Jag inser att du inte fattar alls, jag trodde bara du saknade konsekvenstänk och var dum och cynisk.
Tror du verkligen att det viktiga är om Spotify får publicera tuggummipop i Ryssland eller inte? Visserligen kan musik ha stor sprängkraft, och visserligen göre sig inte Ukrainska protestsångare besvär, men här handlar det istället om poddar och info som styrs av Kreml. Det handlar också om registrering av användarna i Ryssland, ännu ett krav av Putin. Det finns ingen fri media i Ryssland och Spotify är en bricka i spelet. Redan tidigare strök man publicerandet av Kreml-kontrollerade RT och Sputnik för Spotify i övriga Europa. Men inte i Ryssland.

Om Spotify skulle vara den fria världens röst i Ryssland skulle jag gärna donera en slant, nu tog de ändå till slut konsekvenserna av att tvingas gå i ledband för Putin. De borde rimligen ha haft en policy som gjort det möjligt att reagera omedelbart, så nej, jag tycker inte som du, jag tycker du borde skämmas i ditt raljerande.
Ah, fler personliga påhopp. Inte förvånande alls, om än beklämmande. Speciellt om man anser sej vara intellektuellt överlägsen, vilket jag får anta att du gör m tanke på vad du spyr ur dej om mej.

Såhär, jag tycker att det totalt oreglerade internet är en veritabel katastrof.
Full stop.
Svårt att påstå att det skadar med än det tillför men NÄR det skadar så skadar det ordentligt.
Är jag för spridande av rysk propaganda? Nej. Det trodde jag gick att utläsa i mina tidigare inlägg men jag ber om ursäkt för min otydlighet.
Är jag för registrering av användare i Ryssland? Lika lite som jag är för registrering av användare någonstans vilket ju lik flrbannat sker så fort man abonnerar på en service. Nu uppfattar jag det som att du försöker få det ryss-specifikt, vilket vore märkligt.

Problemet med ”det fria ordet” är ju just att det är fritt. Så snart du bestämmer att DEN fiheten är bra frihet och DEN är inte det så är det ju per de facto inte fritt längre.
Jag har inget problem med att företag väljer att bestämma vad som får finnas på deras plattformar öht. Jag tror att användarupplevelsen på vilken plattform som helst skulle potentiellt bli BÄTTRE om man slapp vada i allsköns dynga i sin jakt på guld.
Men det blir mer än lite fjöntigt att slänga sej med ”fria ordet” exakt i den swkund man också säger att x och y inte får uttalas. Dumt att urvattna begrepp.

Låter kanon att man inte tillåter putinpoddar. Det medför sannolikt att man inte kan operera i Ryssland tills Putin inte sitter vid rodret längre.
Fair enough.

Så, över till mer outrage och nya påhopp? ;-)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18143
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Re: Spotify skämmer ut sig - igen..

Inlägg av basmartin »

Först idag meddelar Arla att de lämnar Ryssland. Att vi inte bojkottat Arla tidigare!
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Spotify skämmer ut sig - igen..

Inlägg av GandhiMK2 »

basmartin skrev: mån 07 mar 2022, 13:23 Först idag meddelar Arla att de lämnar Ryssland. Att vi inte bojkottat Arla tidigare!
Herreguuud! Jag drack mjölk så sent som imorse!! Seppuku nästa. Kan du vara min sekond, Martin?
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Spotify skämmer ut sig - igen..

Inlägg av fieldflower »

GandhiMK2 skrev: mån 07 mar 2022, 13:28
basmartin skrev: mån 07 mar 2022, 13:23 Först idag meddelar Arla att de lämnar Ryssland. Att vi inte bojkottat Arla tidigare!
Herreguuud! Jag drack mjölk så sent som imorse!! Seppuku nästa. Kan du vara min sekond, Martin?
Puh, vilken tur att jag slutat med mjölk i kaffet!
Det där seppuku vill jag inte prova igen...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Spotify skämmer ut sig - igen..

Inlägg av GandhiMK2 »

Oj vad AMAZON skämmer ut sej nu då!! Dom drar sej inte ut ur Rysslan förrän NU!?!?! Herreguuuuuuud, som Björn Ranelid sjöng....
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Spotify skämmer ut sig - igen..

Inlägg av GandhiMK2 »

fieldflower skrev: mån 07 mar 2022, 19:17
Det där seppuku vill jag inte prova igen...
Nä, det svider som fan. Det är därför man har en sekond. Martin kanske kan hjälpa dej också nästa gång du inmundigat ngn politiskt inkorrekt föda eller underhållning. SKÄMMES I FÖRVÄG, tammeffan.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Skriv svar