Student söker bostad i Uppsala

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
eeakga
VIP medlem
Inlägg: 1420
Blev medlem: tor 01 mar 2012, 19:11
Ort: Karlskoga

Student söker bostad i Uppsala

Inlägg av eeakga »

Min dotter ska börja plugga i Uppsala om två veckor, och det har kört ihop sig med boende för henne. Hon har sökt som en galning hela sommaren, och hon står i alla möjliga köer (där hon konkurrerar med folk som stått i kö sedan de döptes, typ).

Hon hade ett rum på gång som inneboende, var och tittade på det och de kom överens om att hon skulle höra av sig dagen efter med besked, men då hade människan hyrt ut till någon annan...

Hon är 21, väldigt ansvarsfull, noggrann och lugn. Ingen festprisse precis.
Men hon behöver kunna ha hund med sig, och det behöver vara inom rimligt avstånd från Ultuna för att hinna hem på dagen och gå ut med hunden. Så det begränsar ju urvalet en aning.


Någon som har något tips? Känner ni någon som känner någon? Eller nåt annat trick för att hitta någonstans att bo?
Användarvisningsbild
Hultberg
Medlem+
Inlägg: 1190
Blev medlem: fre 12 dec 2008, 09:11
Ort: Uppsala

Re: Student söker bostad i Uppsala

Inlägg av Hultberg »

Hej,
jag kan höra med kollegorna på jobbet på måndag.
Vad är det för hund?
Schatz jazz
EHX Battalion
Fender Bassman TV Twelve
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem
Inlägg: 9031
Blev medlem: mån 04 feb 2008, 00:09
Ort: Uppsala

Re: Student söker bostad i Uppsala

Inlägg av BB3000S »

Du/ni skulle kunna testa att gå med i gruppen ’Sunnersta Forum’ på Facebook och göra ett inlägg där. Kan vara ett sätt att nå folk som inte annonserar, men faktiskt har möjlighet att hyra ut.

Annars är det väl ffa områdena Ulleråker, Ultuna, Gottsunda och Valsätra som är inom cykelavstånd. Hoppas dottern och hunden hittar en lösning, och kommer att trivas i Uppsala!
| BB2000| BB3000 | BB5000 | BB1024X | BB2025 | 70’s Jazz | S2 Classic | LG5 | STR | Atelier Z |
| Stingray | Big Al | Millenium | Cirrus |

| Aguilar db680/db359 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE-410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

Användarvisningsbild
eeakga
VIP medlem
Inlägg: 1420
Blev medlem: tor 01 mar 2012, 19:11
Ort: Karlskoga

Re: Student söker bostad i Uppsala

Inlägg av eeakga »

Hultberg skrev: lör 20 aug 2022, 09:45 Hej,
jag kan höra med kollegorna på jobbet på måndag.
Vad är det för hund?
Det är en Polsk Herdehund. Polski Owczarek Nizinny.

Här är hon:

Bild

Uppskattas såklart jättemycket om du kan kolla runt lite.
Användarvisningsbild
eeakga
VIP medlem
Inlägg: 1420
Blev medlem: tor 01 mar 2012, 19:11
Ort: Karlskoga

Re: Student söker bostad i Uppsala

Inlägg av eeakga »

Tack för tipset om Facebookgrupp. Sånt är kanon! Hon är med i en del grupper, jag ska kolla om hon är med i den.

Just nu verkar det ha löst sig tillfälligt, hon får flytta in hos en gymnasiekompis som redan pluggar i Uppsala. Men det är en tillfällig lösning, så hon behöver hitta något mer permanent så snart som möjligt.
Användarvisningsbild
Hultberg
Medlem+
Inlägg: 1190
Blev medlem: fre 12 dec 2008, 09:11
Ort: Uppsala

Re: Student söker bostad i Uppsala

Inlägg av Hultberg »

Jag spinner vidare på BB3000s förslag. Det kan vara väl värt att testa sätta in en annons i någon lokaltidning. Funkade för ett par tidigare kollegor.
Söt hund förresten 🙂
Schatz jazz
EHX Battalion
Fender Bassman TV Twelve
voleron
Nykomling
Inlägg: 3
Blev medlem: tis 15 nov 2022, 01:10

Re: Student söker bostad i Uppsala

Inlägg av voleron »

När det gäller kontrollerade ämnen förändras saker och ting lite. På grund av DEA:s bestämmelser förs det en andra journal varje gång du fyller ett recept på en kontrollerad substans för att förhindra "doctor shopping" och för att förhindra https://www.essenceapotek.eu/ att du fyller ett recept på kontrollerade substanser på olika apotek.
Skriv svar