Modulärsynthar, Eurorack, Buchla, Serge osv

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
sonicaddiction
Medlem
Inlägg: 262
Blev medlem: tis 10 okt 2006, 23:51
Ort: Stockholm

Modulärsynthar, Eurorack, Buchla, Serge osv

Inlägg av sonicaddiction »

Hej!
Jag tänkte bara kolla om det finns några andra basister här som också håller på med modulärsynthar?

Jag fastnade efter en Nerve-konsert för en massa år sen då jag försökte lista ut hur basisten John Davis får till sitt synth-ljud med basen. Läste på lite, köpte en liten klase pedaler och började bygga upp nån form av subtraktiv bas-synth. Grävde ned mig i hur subtraktiv synthes funkar och snubblade över konceptet modulärsynthar och Eurorack. Köpte ett litet case och några begagnade grundmoduler och sen var jag fast.

Grävde ned mig totalt och lärde mig allt jag kunde och glömde nästan bort elbasen under ett par år, annat för nåt gig här och där, men har nu senaste veckorna börjat lira regelbundet hemma igen. :)

Pratar mest modulärsynthar på 99musik.se, här runt hörnet, men är nyfiken på om det finns några pratabasare som också håller på med modulärsynthar.

Har som plan att försöka integrera elbasen med synthen på något kul sätt men har inte riktigt fått till något vettigt ännu. :)
Lirar på: F-bass, Wasburn Scavenger, Carter Pedal Steel, Buchla, Eurorack mm...