Den Blomstertid Tv1

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Den Blomstertid Tv1

Inlägg av AlbinH »

Fellow PrataBasianer!

Ni ser väl på det fantastiska TV-programmet Den Blomstertid? Något av det allra bästa som Tv1 någonsin producerat. Ett program där Tusse Chiza och Linnea Henriksson tar sig an ett högstadium på en Stockholmsskola i akt och mening att i ungdomarnas liv föra in ett eget musikspelande.

I kväll gick det tredje avsnittet och nu är jag tänd på riktigt! Alldeles förbannat bra! Roligt! Spännande! Inte så lite flashback om latent musikintresse och en stark önskan: Tänk om man hade fått vara med om detta på sin egen skoltid! Att i ett underhållningsprogram få se ett ljus tändas i en unges ögon är fanimej värt tio års Tv-licens! Nu förstår jag bättre varför min vän Per här på PB älskade sitt jobb som musiklärare!

Tänk om liknande program kunde finnas på ffler skolor? På alla skolor!

Naturligtvis finns avsnitten på SVTplay. Gå genast och se dem! Kvalitetstid!

https://www.svtplay.se/den-blomstertid
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.