Det var ju synd att man inte var där då.Jensa skrev: ↑mån 29 jan 2024, 15:18Ja, det var svaret jag fick när jag frågade.TDHP skrev: ↑mån 29 jan 2024, 15:11Jag var inne på MC-mässan!Jensa skrev: ↑mån 29 jan 2024, 14:34Jag stod där hojen står på bilden i lördags eftermiddag, men du var tydligen inte där TDHP.TDHP skrev: ↑tor 21 dec 2023, 15:23Coolt!Body&Soul skrev: ↑tor 21 dec 2023, 15:17 Dessutom, om den stått i fem år så har alla avlagringar i oljan samlats längst ner så startar du den drar du runt skiten. Visserligen rinner oljan lättare om den är varm men du behöver inte byta olja mitt i vintern när den är seg. Lugna dig till våren. För du ska väl inte ut och tomta på HD?
Till TDHP: Jag uppgraderade en BSA A12 från -52. Från 500 cc till 650 cc. "Nya" motorn var vässad och med högkomps-toppar och -kolvar. Den motorn hade återfunnits i en trälåda där den legat i ett uthus sen tidigt 60-tal. Den rev jag såklart men behövde inte göra något annat än byta lite packningar som inte åldrats vackert. Men... det här är förstås några år sedan då det var engelska choppers som gällde.
Jag har byggt några Trajjor, den senaste 2016-2018 ungefär.
Vad gjorde du där?
Var en kompis som bad mig att följa med till Norrtälje efter Eskils swap och kolla på en hoj som han var intresserad av.
Jag visste inte att den stod hos er.
Stelad Softail-ram med sporre-motor.
Såldes av en Jonathan, om jag inte minns fel.
Så tänkte morsa när jag ändå var där och passa på att kanske få kika in en snabbis när man var på klassisk mark.
Starta Harley efter 5 år
- TDHP
- Forumvärd
- Inlägg: 37756
- Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
- Ort: Norrtälje
Re: Starta Harley efter 5 år
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP
Resten är bara för att det är kul!
TDHP
-
- Medlem++
- Inlägg: 5494
- Blev medlem: lör 05 maj 2007, 22:26
- Ort: Uppsala
Re: Starta Harley efter 5 år
OK. Håll oss gärna uppdaterade!fieldflower skrev: ↑mån 29 jan 2024, 15:31Det blir en vår-aktivitet att ta tag i detta iom att hojen står kallt fortfarande.
Ser fram emot det...
Har själv tre EVOs som jag skruvar en hel del med, så kan förhoppningsvis komma med något användbart tips också.
-
- Medlem++
- Inlägg: 5494
- Blev medlem: lör 05 maj 2007, 22:26
- Ort: Uppsala
Re: Starta Harley efter 5 år
Är tillbaka i stan 1 juni.TDHP skrev: ↑mån 29 jan 2024, 15:31Det var ju synd att man inte var där då.Jensa skrev: ↑mån 29 jan 2024, 15:18Ja, det var svaret jag fick när jag frågade.TDHP skrev: ↑mån 29 jan 2024, 15:11Jag var inne på MC-mässan!Jensa skrev: ↑mån 29 jan 2024, 14:34Jag stod där hojen står på bilden i lördags eftermiddag, men du var tydligen inte där TDHP.TDHP skrev: ↑tor 21 dec 2023, 15:23Coolt!Body&Soul skrev: ↑tor 21 dec 2023, 15:17 Dessutom, om den stått i fem år så har alla avlagringar i oljan samlats längst ner så startar du den drar du runt skiten. Visserligen rinner oljan lättare om den är varm men du behöver inte byta olja mitt i vintern när den är seg. Lugna dig till våren. För du ska väl inte ut och tomta på HD?
Till TDHP: Jag uppgraderade en BSA A12 från -52. Från 500 cc till 650 cc. "Nya" motorn var vässad och med högkomps-toppar och -kolvar. Den motorn hade återfunnits i en trälåda där den legat i ett uthus sen tidigt 60-tal. Den rev jag såklart men behövde inte göra något annat än byta lite packningar som inte åldrats vackert. Men... det här är förstås några år sedan då det var engelska choppers som gällde.
Jag har byggt några Trajjor, den senaste 2016-2018 ungefär.
Vad gjorde du där?
Var en kompis som bad mig att följa med till Norrtälje efter Eskils swap och kolla på en hoj som han var intresserad av.
Jag visste inte att den stod hos er.
Stelad Softail-ram med sporre-motor.
Såldes av en Jonathan, om jag inte minns fel.
Så tänkte morsa när jag ändå var där och passa på att kanske få kika in en snabbis när man var på klassisk mark.
Förhoppningen är att jag ska kunna ta "EVO-choppern" jag hållit med i vinter dit då.
- TDHP
- Forumvärd
- Inlägg: 37756
- Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
- Ort: Norrtälje
Re: Starta Harley efter 5 år
Coolt! Välkommen!Jensa skrev: ↑mån 29 jan 2024, 15:48Är tillbaka i stan 1 juni.TDHP skrev: ↑mån 29 jan 2024, 15:31Det var ju synd att man inte var där då.Jensa skrev: ↑mån 29 jan 2024, 15:18Ja, det var svaret jag fick när jag frågade.TDHP skrev: ↑mån 29 jan 2024, 15:11Jag var inne på MC-mässan!Jensa skrev: ↑mån 29 jan 2024, 14:34Jag stod där hojen står på bilden i lördags eftermiddag, men du var tydligen inte där TDHP.TDHP skrev: ↑tor 21 dec 2023, 15:23Coolt!Body&Soul skrev: ↑tor 21 dec 2023, 15:17 Dessutom, om den stått i fem år så har alla avlagringar i oljan samlats längst ner så startar du den drar du runt skiten. Visserligen rinner oljan lättare om den är varm men du behöver inte byta olja mitt i vintern när den är seg. Lugna dig till våren. För du ska väl inte ut och tomta på HD?
Till TDHP: Jag uppgraderade en BSA A12 från -52. Från 500 cc till 650 cc. "Nya" motorn var vässad och med högkomps-toppar och -kolvar. Den motorn hade återfunnits i en trälåda där den legat i ett uthus sen tidigt 60-tal. Den rev jag såklart men behövde inte göra något annat än byta lite packningar som inte åldrats vackert. Men... det här är förstås några år sedan då det var engelska choppers som gällde.
Jag har byggt några Trajjor, den senaste 2016-2018 ungefär.
Vad gjorde du där?
Var en kompis som bad mig att följa med till Norrtälje efter Eskils swap och kolla på en hoj som han var intresserad av.
Jag visste inte att den stod hos er.
Stelad Softail-ram med sporre-motor.
Såldes av en Jonathan, om jag inte minns fel.
Så tänkte morsa när jag ändå var där och passa på att kanske få kika in en snabbis när man var på klassisk mark.
Förhoppningen är att jag ska kunna ta "EVO-choppern" jag hållit med i vinter dit då.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP
Resten är bara för att det är kul!
TDHP
- fieldflower
- Hedersmedlem
- Inlägg: 26088
- Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
- Ort: Stockholm
Re: Starta Harley efter 5 år
Absolut, det kommer antingen glädjebilder eller frustrations-svordomar, beroende på hur det går.Jensa skrev: ↑mån 29 jan 2024, 15:46OK. Håll oss gärna uppdaterade!fieldflower skrev: ↑mån 29 jan 2024, 15:31Det blir en vår-aktivitet att ta tag i detta iom att hojen står kallt fortfarande.
Ser fram emot det...
Har själv tre EVOs som jag skruvar en hel del med, så kan förhoppningsvis komma med något användbart tips också.
Medlem i PB50+
-
- Medlem++
- Inlägg: 5494
- Blev medlem: lör 05 maj 2007, 22:26
- Ort: Uppsala
Re: Starta Harley efter 5 år
Så, nu har jag läst tråden lite noggrannare.
Beklagar verkligen det med farsan din.
Utöver det som nämnts i tråden skulle jag även lufta bromsarna innan första turen.
Men innan jag ens skulle ha funderat på att köra den skulle jag se till att den gick bra.
Byt soppan och stift. Småpengar för att slippa svära.
Går inte startmotorn runt, så börja med att byta startrelä (50 kronor på Biltema), förutsatt att batteriet är OK.
Hur bekant är du med HD och oljorna? Edit: Bekant, såg jag.
Risken finns att den har våtsumpat och att den mesta av motoroljan finns i vevhuset.
Det går inte att tappa oljan där, men får den gå runt lite pumpar den tillbaka oljan i tanken under sadeln.
Går även att ta loss returen och få ut oljan så.
Titta hur mycket olja det är i tanken, så att du inte bara tappar den och fyller på med två liter, för har den våtsumpat kommer du få för mycket olja i tanken.
Jag hade bytt filter och motorolja och sen låta den dra runt lite med startmotorn, utan att få soppa, för att dra in lite ny olja och smörja upp cylindrar och så innan jag skulle starta den ordentligt.
Jag kör mineral 20W-50 i motorn, syntetisk 75W-90 i lådan och JASO-klassat i primären.
Tänkte du behålla den rekommenderar jag att skaffa service-manualen. Är den svår att få tag på duger Clymers för FLS/FXS 1984-1999 långt.
Dela gärna en bild redan nu om du har och lycka till.
Beklagar verkligen det med farsan din.
Utöver det som nämnts i tråden skulle jag även lufta bromsarna innan första turen.
Men innan jag ens skulle ha funderat på att köra den skulle jag se till att den gick bra.
Byt soppan och stift. Småpengar för att slippa svära.
Går inte startmotorn runt, så börja med att byta startrelä (50 kronor på Biltema), förutsatt att batteriet är OK.
Hur bekant är du med HD och oljorna? Edit: Bekant, såg jag.
Risken finns att den har våtsumpat och att den mesta av motoroljan finns i vevhuset.
Det går inte att tappa oljan där, men får den gå runt lite pumpar den tillbaka oljan i tanken under sadeln.
Går även att ta loss returen och få ut oljan så.
Titta hur mycket olja det är i tanken, så att du inte bara tappar den och fyller på med två liter, för har den våtsumpat kommer du få för mycket olja i tanken.
Jag hade bytt filter och motorolja och sen låta den dra runt lite med startmotorn, utan att få soppa, för att dra in lite ny olja och smörja upp cylindrar och så innan jag skulle starta den ordentligt.
Jag kör mineral 20W-50 i motorn, syntetisk 75W-90 i lådan och JASO-klassat i primären.
Tänkte du behålla den rekommenderar jag att skaffa service-manualen. Är den svår att få tag på duger Clymers för FLS/FXS 1984-1999 långt.
Dela gärna en bild redan nu om du har och lycka till.
- fieldflower
- Hedersmedlem
- Inlägg: 26088
- Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
- Ort: Stockholm
Re: Starta Harley efter 5 år
Tack!Jensa skrev: ↑mån 29 jan 2024, 19:48 Så, nu har jag läst tråden lite noggrannare.
Beklagar verkligen det med farsan din.
Utöver det som nämnts i tråden skulle jag även lufta bromsarna innan första turen.
Men innan jag ens skulle ha funderat på att köra den skulle jag se till att den gick bra.
Byt soppan och stift. Småpengar för att slippa svära.
Går inte startmotorn runt, så börja med att byta startrelä (50 kronor på Biltema), förutsatt att batteriet är OK.
Hur bekant är du med HD och oljorna? Edit: Bekant, såg jag.
Risken finns att den har våtsumpat och att den mesta av motoroljan finns i vevhuset.
Det går inte att tappa oljan där, men får den gå runt lite pumpar den tillbaka oljan i tanken under sadeln.
Går även att ta loss returen och få ut oljan så.
Titta hur mycket olja det är i tanken, så att du inte bara tappar den och fyller på med två liter, för har den våtsumpat kommer du få för mycket olja i tanken.
Jag hade bytt filter och motorolja och sen låta den dra runt lite med startmotorn, utan att få soppa, för att dra in lite ny olja och smörja upp cylindrar och så innan jag skulle starta den ordentligt.
Jag kör mineral 20W-50 i motorn, syntetisk 75W-90 i lådan och JASO-klassat i primären.
Tänkte du behålla den rekommenderar jag att skaffa service-manualen. Är den svår att få tag på duger Clymers för FLS/FXS 1984-1999 långt.
Dela gärna en bild redan nu om du har och lycka till.
Det är ju det naturligaste i världen att tids nog förlora sina föräldrar, men det känns inte riktigt så när man är mitt i det.
Har ju ingen aning om vad som är bra och dåligt, men jag har kikat på att beställa hem detta för att köra servicen innan uppstart: https://customhoj.se/products/mcs-servi ... 8772695292
Såg det där med att dränera all gammal olja i en YT-video.
Byta olja i tanken, hänga lös returen till uppsamling, tugga startmotor 10 varv, byta filter, tugga startmotor ca 10 varv till (eller tills oljan som kommer ut ser ren ut), och sen fylla på med ytterligare lika mycket ny olja som kom genom dräneringsvarven.
Känns ju onekligen logiskt och cleant, men är det egentligen overkill?
Och kör man den metoden antar jag att oljan i kitet inte räcker till? Men jag kanske ändå borde köpa på mig så jag har...
Den blir definitivt kvar!
Den är verkligen "pappa" för mig.
Nästan lite konstigt för vi åkte inte sådär jättemånga gånger ihop, men vi pratade alltid hoj när vi träffades.
Bra tips med servicemanual.
Medlem i PB50+
-
- Medlem++
- Inlägg: 5494
- Blev medlem: lör 05 maj 2007, 22:26
- Ort: Uppsala
Re: Starta Harley efter 5 år
Jo, men inget man riktigt kan förbereda sig på ändå...fieldflower skrev: ↑mån 29 jan 2024, 20:51Tack!Jensa skrev: ↑mån 29 jan 2024, 19:48 Så, nu har jag läst tråden lite noggrannare.
Beklagar verkligen det med farsan din.
Utöver det som nämnts i tråden skulle jag även lufta bromsarna innan första turen.
Men innan jag ens skulle ha funderat på att köra den skulle jag se till att den gick bra.
Byt soppan och stift. Småpengar för att slippa svära.
Går inte startmotorn runt, så börja med att byta startrelä (50 kronor på Biltema), förutsatt att batteriet är OK.
Hur bekant är du med HD och oljorna? Edit: Bekant, såg jag.
Risken finns att den har våtsumpat och att den mesta av motoroljan finns i vevhuset.
Det går inte att tappa oljan där, men får den gå runt lite pumpar den tillbaka oljan i tanken under sadeln.
Går även att ta loss returen och få ut oljan så.
Titta hur mycket olja det är i tanken, så att du inte bara tappar den och fyller på med två liter, för har den våtsumpat kommer du få för mycket olja i tanken.
Jag hade bytt filter och motorolja och sen låta den dra runt lite med startmotorn, utan att få soppa, för att dra in lite ny olja och smörja upp cylindrar och så innan jag skulle starta den ordentligt.
Jag kör mineral 20W-50 i motorn, syntetisk 75W-90 i lådan och JASO-klassat i primären.
Tänkte du behålla den rekommenderar jag att skaffa service-manualen. Är den svår att få tag på duger Clymers för FLS/FXS 1984-1999 långt.
Dela gärna en bild redan nu om du har och lycka till.
Det är ju det naturligaste i världen att tids nog förlora sina föräldrar, men det känns inte riktigt så när man är mitt i det.
Har ju ingen aning om vad som är bra och dåligt, men jag har kikat på att beställa hem detta för att köra servicen innan uppstart: https://customhoj.se/products/mcs-servi ... 8772695292
Såg det där med att dränera all gammal olja i en YT-video.
Byta olja i tanken, hänga lös returen till uppsamling, tugga startmotor 10 varv, byta filter, tugga startmotor ca 10 varv till (eller tills oljan som kommer ut ser ren ut), och sen fylla på med ytterligare lika mycket ny olja som kom genom dräneringsvarven.
Känns ju onekligen logiskt och cleant, men är det egentligen overkill?
Och kör man den metoden antar jag att oljan i kitet inte räcker till? Men jag kanske ändå borde köpa på mig så jag har...
Den blir definitivt kvar!
Den är verkligen "pappa" för mig.
Nästan lite konstigt för vi åkte inte sådär jättemånga gånger ihop, men vi pratade alltid hoj när vi träffades.
Bra tips med servicemanual.
Det service-kittet fungerar säkert bra.
Ja, lite overkill kan det kanske vara, men jag hade hellre varit på den säkra sidan.
Har den inte våtsumpat, alltså att det ser ut att vara bra med olja i tanken (du blir fuktig om fingret om du sticker ner det i tanken, med hojen lutad på stödet), skulle jag bara byta oljan i tanken, dra runt den och göra ett till byte efter första starten/turen.
Du kan göra första bytet med någon billigare olja. Biltema tar 289 för 4 liter av deras 20W-50.
Det låter bra.
Var i Sthlm bor du?
- AlbinH
- VIP medlem
- Inlägg: 4043
- Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
- Ort: San Franseslöv, Scanefornien
Re: Starta Harley efter 5 år
Vi är nog ganska många här på PB som har ett hoj-förflutet. Själv har jag kört hoj i ca 35 år innan de två sista såldes ca 2017. På grund av min höga ålder, tyckte jag då. Men nu funderar jag på allvar att köpa något nytt...
För sent skall syndaren vakna.
För sent skall syndaren vakna.
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
- fieldflower
- Hedersmedlem
- Inlägg: 26088
- Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
- Ort: Stockholm
Re: Starta Harley efter 5 år
Om man kan och vill så finns det inga hinder.
Gäller allt...
Medlem i PB50+
-
- Medlem++
- Inlägg: 5494
- Blev medlem: lör 05 maj 2007, 22:26
- Ort: Uppsala
Re: Starta Harley efter 5 år
Nej, köp inget nytt!
Köp något gammalt.
- AlbinH
- VIP medlem
- Inlägg: 4043
- Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
- Ort: San Franseslöv, Scanefornien
Re: Starta Harley efter 5 år
Oerhört klokt sagt. Så får det bli naturligtvis.
Förslag? Flug- eller myggvikt premieras.
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
- Denada
- Medlem+
- Inlägg: 1249
- Blev medlem: tor 10 jun 2021, 11:09
Re: Starta Harley efter 5 år
Mindre sportster?
sitter ju ganska upprätt på dem...
sitter ju ganska upprätt på dem...
- fieldflower
- Hedersmedlem
- Inlägg: 26088
- Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
- Ort: Stockholm
Re: Starta Harley efter 5 år
Vill man inte absolut köra Harley men vill ha hoj i samma stuk finns det ju en drös varianter att kika på.
Drag Star, Virago, Intruder, Marauder, Vulcan, etc.
Kostar ju ca hälften också, om plånboken är en faktor.
Drag Star, Virago, Intruder, Marauder, Vulcan, etc.
Kostar ju ca hälften också, om plånboken är en faktor.
Medlem i PB50+
- TDHP
- Forumvärd
- Inlägg: 37756
- Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
- Ort: Norrtälje
Re: Starta Harley efter 5 år
Vad åkte du på innan?
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP
Resten är bara för att det är kul!
TDHP
- AlbinH
- VIP medlem
- Inlägg: 4043
- Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
- Ort: San Franseslöv, Scanefornien
Re: Starta Harley efter 5 år
Honda cx 500 Eurosport. Oerhört bekväm men i tyngsta laget för en gammal get som jag.
Numera vill jag kunna köra på en grusväg i skogen som blir till en stig som blir till en viltstig som viker in under ett hasselsnår - och jag kan lätt som en plätt själv vända på stigen. See?
Numera vill jag kunna köra på en grusväg i skogen som blir till en stig som blir till en viltstig som viker in under ett hasselsnår - och jag kan lätt som en plätt själv vända på stigen. See?
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
- fieldflower
- Hedersmedlem
- Inlägg: 26088
- Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
- Ort: Stockholm
Re: Starta Harley efter 5 år
Låter som nån sorts scrambler eller liknande..?AlbinH skrev: ↑tor 08 feb 2024, 00:39 Honda cx 500 Eurosport. Oerhört bekväm men i tyngsta laget för en gammal get som jag.
Numera vill jag kunna köra på en grusväg i skogen som blir till en stig som blir till en viltstig som viker in under ett hasselsnår - och jag kan lätt som en plätt själv vända på stigen. See?
Medlem i PB50+
- AlbinH
- VIP medlem
- Inlägg: 4043
- Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
- Ort: San Franseslöv, Scanefornien
Re: Starta Harley efter 5 år
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
- fieldflower
- Hedersmedlem
- Inlägg: 26088
- Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
- Ort: Stockholm
Re: Starta Harley efter 5 år
Finns lite scramblers på blocket...
En av de billigare en Yamaha 650 för 25´som man nog inte behöver vara så rädd om = kan ha en del kul med.
En av de billigare en Yamaha 650 för 25´som man nog inte behöver vara så rädd om = kan ha en del kul med.
Medlem i PB50+
-
- Medlem++
- Inlägg: 5494
- Blev medlem: lör 05 maj 2007, 22:26
- Ort: Uppsala
Re: Starta Harley efter 5 år
Hur går det?
- fieldflower
- Hedersmedlem
- Inlägg: 26088
- Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
- Ort: Stockholm
Re: Starta Harley efter 5 år
Jodå, har en låda i hallen här med ett servicekit med alla oljor, oljefilter och stift.
Och nytt batteri - det gamla har stått inkopplat i 5 år och tog inte laddning längre.
Tog med en extra omgång motorolja och filter för uppstart.
Nuvarande plan är att byta motorolja och filter och fixa bensin innan uppstart.
Sen köra lite med den om allt känns bra. Besiktiga och sånt och småsvängar hemikring.
Jag skall förstås öppna och kolla på låda och koppling så oljan ser ok ut, men ser det ok ut och känns ok i drift kör jag lite.
Hojen har bara rullat 1500 mil totalt, så det är liksom "mil-dags" för full service om 100 mil ändå, så känns den bra avvaktar jag till dess med full-servicen.
Och nytt batteri - det gamla har stått inkopplat i 5 år och tog inte laddning längre.
Tog med en extra omgång motorolja och filter för uppstart.
Nuvarande plan är att byta motorolja och filter och fixa bensin innan uppstart.
Sen köra lite med den om allt känns bra. Besiktiga och sånt och småsvängar hemikring.
Jag skall förstås öppna och kolla på låda och koppling så oljan ser ok ut, men ser det ok ut och känns ok i drift kör jag lite.
Hojen har bara rullat 1500 mil totalt, så det är liksom "mil-dags" för full service om 100 mil ändå, så känns den bra avvaktar jag till dess med full-servicen.
Medlem i PB50+
-
- Medlem++
- Inlägg: 5494
- Blev medlem: lör 05 maj 2007, 22:26
- Ort: Uppsala
Re: Starta Harley efter 5 år
OK. Låter bra. Lycka till!