Vad finan det för BRA alternativ Bluetooth mottagare från tex platta/mobil... till PA.
Tänkt slippa glappande kablar, usb adapter osv hemma när det övas .
Befintligt PA med line-mixer (rack) men vill ha en bra Bluetooth mottagare som ger mest för pengarna
Bluetooth mottagare-till PA
-
- Nykomling
-
- Medlem
Re: Bluetooth mottagare-till PA
Jag behövde samma sak förra året och tittade runt. Helst hade jag köpt Radial som alltid gör bra grejor, men ville gärna hitta något billigare. Klark (numera Behringer ju) har en billig men med klumpig antenn. I slutänden köpte jag faktiskt två Alto . De är billiga, låter vettigt för sitt användningsområde (främst mingelmusik på företagsevent) kan stereolinkas (och därmed t ex mata varsin aktiv högtalare för dansgolv eller barndisco) eller användas separat, uppladdningsbara med bra drifttid och kan USB-laddas+drivas samtidigt. Det enda jag fick kompromissa på var att de inte kan drivas på 48 V phantom.
- Denada
- Medlem+
Jag köpte en Sirus DI USB/BT från tysken
Behövde ha något som bara funkar.
Och det gör den.
Ljudet ja OK
Men jag hade velat ha en som inte är batteridriven.
Men det var vad som fanns i lager just då så jag körde på den.
Batteriet håller dock ganska så länge på den.
Behövde ha något som bara funkar.
Och det gör den.
Ljudet ja OK
Men jag hade velat ha en som inte är batteridriven.
Men det var vad som fanns i lager just då så jag körde på den.
Batteriet håller dock ganska så länge på den.
Space is big
Space is dark
It's hard to find a place to park

Space is big
Space is dark
It's hard to find a place to park

-
- Medlem
Just ja, ART har också en som jag tycker verkar vettig. Kan drivas med USB eller phantom.
- fieldflower
- Hedersmedlem
Inte till så mycket hjälp för att hitta en att köpa kanske, men jag har tagit en gammal bluetooth handsfree som hade sladd till öronpluggarna, och så kopplat via minitele till PA't.
Den hänger i en permanent laddare (drar ut elen till allt mellan repen så den laddar bara när det repas) och försöker komma ihåg att slå av den efter repen.
Cheap ass-lösning, men den håller fortfarande efter några år (BT'n är väl 15+ år gammal), och man slipper koppla in nåt för att lyssna.
Den enda riktiga nackdelen är väl att äldre BT-prylar inte tillåter flera användare i listan, så den är bara parad med min telefon.
En nyare BT hade väl tillåtit att nån annan haft möjlighet att koppla in också de gånger jag inte kan repa.
Kanske nåt att tänka på även om man tittar på att köpa BT - det kanske inte är så standard som jag tror...
Den hänger i en permanent laddare (drar ut elen till allt mellan repen så den laddar bara när det repas) och försöker komma ihåg att slå av den efter repen.
Cheap ass-lösning, men den håller fortfarande efter några år (BT'n är väl 15+ år gammal), och man slipper koppla in nåt för att lyssna.
Den enda riktiga nackdelen är väl att äldre BT-prylar inte tillåter flera användare i listan, så den är bara parad med min telefon.
En nyare BT hade väl tillåtit att nån annan haft möjlighet att koppla in också de gånger jag inte kan repa.
Kanske nåt att tänka på även om man tittar på att köpa BT - det kanske inte är så standard som jag tror...
Medlem i PB50+