“Nya” lurar för tyst spel hemma

Prata om inspelningsteknik och studioutrustning
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Inlägg: 5577
Blev medlem: lör 19 jan 2013, 12:55
Ort: Stockholm
Kontakt:

“Nya” lurar för tyst spel hemma

Inlägg av bjelkeman »

Måste kolla hur de låter. Men de ser väldigt @bjelkeman ut :tummenupp:
IMG_7280.jpeg
IMG_7280.jpeg (643.01 KiB) Visad 1839 gånger
Spelar heavy metal med Orbital Decay. Fixar gig via Metal Sweden
Warwick $$ & Ibanez, Mesa Carbine, Darkglass MT900, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 27905
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: “Nya” lurar för tyst spel hemma

Inlägg av fieldflower »

Det var en rolig design! Vad är det för nåt? Nya, gamla?
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Denada
Medlem++
Inlägg: 2978
Blev medlem: tor 10 jun 2021, 11:09

Re: “Nya” lurar för tyst spel hemma

Inlägg av Denada »

De där fast rosa och jag hade köpt dem direkt!
*************
Space is big
Space is dark
It's hard to find a place to park
:vinkar:
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Inlägg: 5577
Blev medlem: lör 19 jan 2013, 12:55
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: “Nya” lurar för tyst spel hemma

Inlägg av bjelkeman »

fieldflower skrev: tis 22 jul 2025, 11:05 Det var en rolig design! Vad är det för nåt? Nya, gamla?
De ser ut som om det är från 70-talet, när man gör en bildsökning på en sökmotor. :)
Spelar heavy metal med Orbital Decay. Fixar gig via Metal Sweden
Warwick $$ & Ibanez, Mesa Carbine, Darkglass MT900, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 27905
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: “Nya” lurar för tyst spel hemma

Inlägg av fieldflower »

Kanske viss risk då att ljudet inte lever upp till designen, men det går väl att byta ut innanmäten..?
Måste ju finnas nån som har ett par mekaniskt trasiga men bra lurar för en spottstyver..?
Projekt! :D
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Denada
Medlem++
Inlägg: 2978
Blev medlem: tor 10 jun 2021, 11:09

Re: “Nya” lurar för tyst spel hemma

Inlägg av Denada »

Anar en ny projekttråd :)
*************
Space is big
Space is dark
It's hard to find a place to park
:vinkar:
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Inlägg: 5577
Blev medlem: lör 19 jan 2013, 12:55
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: “Nya” lurar för tyst spel hemma

Inlägg av bjelkeman »

Det knepigaste är skumgummit mot öronen. Som visserligen är i bra skick just nu, om än lite deformerat.
Spelar heavy metal med Orbital Decay. Fixar gig via Metal Sweden
Warwick $$ & Ibanez, Mesa Carbine, Darkglass MT900, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 27905
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: “Nya” lurar för tyst spel hemma

Inlägg av fieldflower »

Måste ju finnas nån typ av skumgummi man kan använda som funkar. Måste ju vara mjukt nog, och släppa igenom ljud på rätt sätt... :hmm:
Medlem i PB50+
Skriv svar