Slate Trigger.....

Prata om inspelningsteknik och studioutrustning
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Slate Trigger.....

Inlägg av Jan Hellman »

http://www.stevenslatedrums.com/trigger-ex.php

http://www.stevenslatedrums.com/trigger-platinum.php
Mac: AU 32/64, VST 32/64, AAX 32/64, RTAS
Betyder detta att Trigger nu finns i en 64-bit version eller krävs att man kör en brygga? Någon som vet?

//J
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Slate Trigger.....

Inlägg av Jan Hellman »

Fick svar från annat håll. Den är 64 bitars. Köper imorgon. Tråkigt när trummor är så dåligt inspelade att det inte går att använda vid mix.
Användarvisningsbild
strummer
VIP medlem
Inlägg: 4725
Blev medlem: mån 10 mar 2008, 12:40
Ort: Bomma Riksby

Re: Slate Trigger.....

Inlägg av strummer »

Janne, jag vet inte vad frågan var egentligen, men 64-bitars är det. Dessutom, när du köper trigger 2 får du "gamla" trigger också, fint:)
Tycker själv att trummorna är otroligt användbara och välljudande, och man har ju åtta ljudslots att jobba med per trigg också. Sen drar jag ut midi till Addictive Drums om jag vill ha något annat:D
Kompressor, det är livet!
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Re: Slate Trigger.....

Inlägg av Jan Hellman »

strummer skrev:Janne, jag vet inte vad frågan var egentligen, men 64-bitars är det. Dessutom, när du köper trigger 2 får du "gamla" trigger också, fint:)
Tycker själv att trummorna är otroligt användbara och välljudande, och man har ju åtta ljudslots att jobba med per trigg också. Sen drar jag ut midi till Addictive Drums om jag vill ha något annat:D
Jag kör ett rent 64-bitars system på nya studiodatorn. Tänker inte installera några 32-bitarspluggar då jag tröttnat på att köra bryggat. Därav frågan. Sitter och mixar en produktion där trummorna är så dåligt inspelade att det inte går att använda. Så jag måste trigga för att få liv i skiten. Dom har i stort gjort ALLA fel man kan göra!

Vad är det för skillnad på 1:an och 2:an? Finns det någon anledning att köra den första versionen av Trigger om man har v 2? Mig veterligen är den första inte 64-bitars.
Användarvisningsbild
strummer
VIP medlem
Inlägg: 4725
Blev medlem: mån 10 mar 2008, 12:40
Ort: Bomma Riksby

Re: Slate Trigger.....

Inlägg av strummer »

Tror inte det, mest kuriosa med 1an.

Skickat från min D5503 via Tapatalk
Kompressor, det är livet!
Användarvisningsbild
joachime
Medlem++
Inlägg: 2663
Blev medlem: tis 03 jun 2008, 00:19
Ort: Stockholm

Re: Slate Trigger.....

Inlägg av joachime »

Jag har kört Trigger 2 sedan i höstas och funktionellt ser jag egentligen ingen anledning att blicka bakåt. Senaste uppdateringen verkar dessutom stabil så det är bara tuta och köra.
Om du saknar samplingar att trigga med kan jag rekommendera CLA expansionen. Tycker de funkar bättre än de som följer med.
Jobbar på Reason Studios
Spelar musik och omusik på fritiden
Användarvisningsbild
strummer
VIP medlem
Inlägg: 4725
Blev medlem: mån 10 mar 2008, 12:40
Ort: Bomma Riksby

Re: Sv: Slate Trigger.....

Inlägg av strummer »

joachime skrev:Jag har kört Trigger 2 sedan i höstas och funktionellt ser jag egentligen ingen anledning att blicka bakåt. Senaste uppdateringen verkar dessutom stabil så det är bara tuta och köra.
Om du saknar samplingar att trigga med kan jag rekommendera CLA expansionen. Tycker de funkar bättre än de som följer med.
En annan grej är ju att det inte finns cymbaler och så, men efter att jag köpte slate har jag till exempel triggat ride och cowbell i addictive drums, alltså dragit ut midispåret från trigger.
Borde väk gå att ersötta hela overhead också, men jag har knappt testat sudechainfunktionen än.
Sjukt bra program, och jätteanvändbart även för oss totalamatörer:-)

Skickat från min D5503 via Tapatalk
Kompressor, det är livet!
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Re: Slate Trigger.....

Inlägg av Jan Hellman »

Rullar på kanon. Och cymbalerna gick faktiskt att använda från originalinspelningen. Mest triggat kagge och virvel. Skaffade CLA-expansionen med en gång. Har jobbat med dom tidigare. Funkar kanon. Bra trigg-plugg.
Användarvisningsbild
joachime
Medlem++
Inlägg: 2663
Blev medlem: tis 03 jun 2008, 00:19
Ort: Stockholm

Re: Sv: Slate Trigger.....

Inlägg av joachime »

strummer skrev:En annan grej är ju att det inte finns cymbaler och så, men efter att jag köpte slate har jag till exempel triggat ride och cowbell i addictive drums, alltså dragit ut midispåret från trigger.
Intressant och glädjande! :)
Jag hade ingen koll på att man kan plocka ut MIDI från Trigger. Hur går man tillväga?
Jobbar på Reason Studios
Spelar musik och omusik på fritiden
Användarvisningsbild
strummer
VIP medlem
Inlägg: 4725
Blev medlem: mån 10 mar 2008, 12:40
Ort: Bomma Riksby

Re: Sv: Slate Trigger.....

Inlägg av strummer »

joachime skrev:
strummer skrev:En annan grej är ju att det inte finns cymbaler och så, men efter att jag köpte slate har jag till exempel triggat ride och cowbell i addictive drums, alltså dragit ut midispåret från trigger.
Intressant och glädjande! :)
Jag hade ingen koll på att man kan plocka ut MIDI från Trigger. Hur går man tillväga?
Längst ner till vänster, man rensar cache först, spelar igenom hela låten och sen drar man bara ut midi-filen. Jag hade snap to påslaget i cubade, och då blir det fel haha, sp stäng av det.
Tack för izotope o revalvedealen på xln:-)

Skickat från min D5503 via Tapatalk
Kompressor, det är livet!
Användarvisningsbild
joachime
Medlem++
Inlägg: 2663
Blev medlem: tis 03 jun 2008, 00:19
Ort: Stockholm

Re: Sv: Slate Trigger.....

Inlägg av joachime »

Mange tack för info! Kan komma väl till hands. :)
Jobbar på Reason Studios
Spelar musik och omusik på fritiden
Användarvisningsbild
strummer
VIP medlem
Inlägg: 4725
Blev medlem: mån 10 mar 2008, 12:40
Ort: Bomma Riksby

Re: Sv: Slate Trigger.....

Inlägg av strummer »

joachime skrev:Mange tack för info! Kan komma väl till hands. :)
Fett bra sätt att dema AD med:-)

Skickat från min D5503 via Tapatalk
Kompressor, det är livet!
Skriv svar