Hur mkt datorkraft (Mac) behövs?

Prata om inspelningsteknik och studioutrustning
Skriv svar
Användarvisningsbild
BillWyman
Medlem
Inlägg: 383
Blev medlem: ons 19 nov 2014, 13:41
Ort: Karlskrona

Hur mkt datorkraft (Mac) behövs?

Inlägg av BillWyman »

...För att driva Logic Pro X, för hobby/demo-behov?
CPU, Ram, HD?
Tankar om storlek/kvalité på skärmen?

Min gamla PC har tackat för sig, o jag var ändå sugen på att skaffa en Mac, som bas i en tilltänkt hemma/replokal-”studio”.

Ev nöjer jag mig med GarageBand, och då funkar väl vilken Mac som helst?

Jag vore ytterst tacksam för relevant feedback av er som kan detta!
Fender: Am Std P-Bass - Am Pro J-Bass
Ibanez: SRF700-BBF (fretless)
Maruszczyk: Jake L 4p Classic
Ampeg: V-4B Reissue. SVT-212AV x 2. Micro VR. SVT-210AV.
Phil Jones: Double Four BG-75
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Inlägg: 5424
Blev medlem: lör 19 jan 2013, 12:55
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Hur mkt datorkraft (Mac) behövs?

Inlägg av bjelkeman »

Jag har en gammal Mac Powerbook som jag spelar in 10 kanaler live på parallellt, med Logic Pro X. Den är väl minst 5 år gammal. Måste kolla specarna. I princip vad somhelst som kan ta en modern version av MacOS funkar, tror jag. (Har dessutom en gammal Mac Pro som måste vara 10 år gammal som kör en äldre version av Logic Pro X. Tog en dag att få att funka, men det gick.)
Spelar metall med Orbital Decay.
Ibanez (ett halvdussin) & Warwick, Mesa, Darkglass, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Användarvisningsbild
eeakga
VIP medlem
Inlägg: 1420
Blev medlem: tor 01 mar 2012, 19:11
Ort: Karlskoga

Re: Hur mkt datorkraft (Mac) behövs?

Inlägg av eeakga »

Jag kör senaste uppdateringen av Logic X på en 15" MacBook Pro från 2011. Den har visserligen i7-processor, men bara 4GB RAM.
Systemdisken är utbytt mot en SSD, men Logic-projekten går mot originaldisken som jag har monterat där DVD-spelaren satt.

Mina projekt är väl på ganska typisk demo/hemstudio-nivå med runt 20 spår med blandat audio och mjukvaruinstrument, men jag spelar dock sällan in på mer än 1-2 kanaler samtidigt.

Jag har än så länge aldrig upplevt att datorn kroknat, men skulle jag åtgärda något på den så är det att stoppa i mer minne.

Det har ju viss betydelse vad man har för ljudkort också. Jag kör på ett Firewire-kort. Ett USB-kort skulle lasta ner datorn mer.

Logic blir trevligare ju större skärmyta man har, så om du tittar på att köpa en bärbar Mac så rekommenderar jag att skaffa en ganska stor extern skärm.
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Inlägg: 5424
Blev medlem: lör 19 jan 2013, 12:55
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Hur mkt datorkraft (Mac) behövs?

Inlägg av bjelkeman »

FireWire. Just det. Jag kör FireWire ljudkort med.
Spelar metall med Orbital Decay.
Ibanez (ett halvdussin) & Warwick, Mesa, Darkglass, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Re: Hur mkt datorkraft (Mac) behövs?

Inlägg av bootsy »

Jag kör Logic 9 på en macbook pro från 2009 med 8gb ram och hybridhårddisk. Funkar märkligt nog fint.
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
BillWyman
Medlem
Inlägg: 383
Blev medlem: ons 19 nov 2014, 13:41
Ort: Karlskrona

Re: Hur mkt datorkraft (Mac) behövs?

Inlägg av BillWyman »

eeakga skrev:Jag kör senaste uppdateringen av Logic X på en 15" MacBook Pro från 2011. Den har visserligen i7-processor, men bara 4GB RAM.
Systemdisken är utbytt mot en SSD, men Logic-projekten går mot originaldisken som jag har monterat där DVD-spelaren satt.

Mina projekt är väl på ganska typisk demo/hemstudio-nivå med runt 20 spår med blandat audio och mjukvaruinstrument, men jag spelar dock sällan in på mer än 1-2 kanaler samtidigt.

Jag har än så länge aldrig upplevt att datorn kroknat, men skulle jag åtgärda något på den så är det att stoppa i mer minne.

Det har ju viss betydelse vad man har för ljudkort också. Jag kör på ett Firewire-kort. Ett USB-kort skulle lasta ner datorn mer.

Logic blir trevligare ju större skärmyta man har, så om du tittar på att köpa en bärbar Mac så rekommenderar jag att skaffa en ganska stor extern skärm.
Jag har verkligen tittat på Mac-datorer nu så att ögonen blöder. Det drar ju lätt i väg till >20 000:- när man börjar plussa på Retina-skärm, Fusion-drive och extra Ram.

Men av din text (och övrigas) att döma så drar jag slutsatsen att man skulle klara sig gott med instegsmodellen av iMac 21,5”, som Elgiganten säljer för överkomliga 11 690:- ?

Bild
Fender: Am Std P-Bass - Am Pro J-Bass
Ibanez: SRF700-BBF (fretless)
Maruszczyk: Jake L 4p Classic
Ampeg: V-4B Reissue. SVT-212AV x 2. Micro VR. SVT-210AV.
Phil Jones: Double Four BG-75
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Re: Hur mkt datorkraft (Mac) behövs?

Inlägg av macahan »

Jag tycker du ska fundera på att skaffa en äldre 27" imac med firewireingång. Vi har en sån i studion som vi köpte begagnad och det är nåt sjukt vad bra den funkar. 16 in samtidigt är inga bekymmer whatsoever. Inte eller att dra på en massa pluggar. Det är väl värt pengarna om man får en till ett bra pris. Där kan vi köra både logic 9 och logic x felfritt. Den har 2Gb hybriddisk, 16gb ram och en äldre i7, den är från 2011.

Annars sitter jag hemma på en macbook pro retina 13" fårn typ 2015 med ganska svag processor (förvisso med extern 27" monitor vid behov) med 16Gb ram, 512Gb SSD. Där finns dock problemet mot firewire att man måste ha adapter så istället skaffade jag ett nytt ljudkort som går via thunderbolt. (Apogee elements 24). Största skillnaden mellan dom olika systemen är skärmstorlek. Båda funkar felfritt.

Däremot är ju elgigantenalternativet du tar upp ett väl så gott alternativ förutom att du måste ha en adapter mellan firewire-thunderbolt. Är det FW400 så behöver du ha dubbla adaptrar. en thunderbolt-> fw800 och en fw800->fw400. 8Gb ram är helt ok.
Vi spelade in hela får skiva med 3gb ram på en imac 20" från 2006. Dock bara analoga inspelningar och inga midigrejjer förutom i någon låt. Generellt låg vi väl på mellan 28-45 spår i låtarna.


En stor fördel enligt mig med laptop är att man kan köra på det inbyggda ljudkortet när man pillar i efterhand, typ i soffan. Jag har bara mitt ljudkort inkopplat när jag spelar in eller färdigställer. Det funkar bra för min del.
Användarvisningsbild
eeakga
VIP medlem
Inlägg: 1420
Blev medlem: tor 01 mar 2012, 19:11
Ort: Karlskoga

Re: Hur mkt datorkraft (Mac) behövs?

Inlägg av eeakga »

Som jag tolkar det så är det väl egentligen två frågor som behöver styra ditt val; behöver/vill du ha en bärbar Mac eller inte, och vilken typ av ljudkort använder du?

Macahans inlägg här innehåller ju en massa bra tankar, jag tycker inte att man inte behöver tveka särskilt mycket för att handla begagnat när det gäller Mac. De har en tendens att vara extremt långlivade, och nypriserna är ju som du redan konstaterat rätt höga. :)
Men utan att veta svaren på de två frågorna så har iaf jag svårt att ge fler råd.
Användarvisningsbild
BillWyman
Medlem
Inlägg: 383
Blev medlem: ons 19 nov 2014, 13:41
Ort: Karlskrona

Re: Hur mkt datorkraft (Mac) behövs?

Inlägg av BillWyman »

eeakga skrev:Som jag tolkar det så är det väl egentligen två frågor som behöver styra ditt val; behöver/vill du ha en bärbar Mac eller inte, och vilken typ av ljudkort använder du?

Macahans inlägg här innehåller ju en massa bra tankar, jag tycker inte att man inte behöver tveka särskilt mycket för att handla begagnat när det gäller Mac. De har en tendens att vara extremt långlivade, och nypriserna är ju som du redan konstaterat rätt höga. :)
Men utan att veta svaren på de två frågorna så har iaf jag svårt att ge fler råd.
Först vill jag tacka samtliga som, hittills, engagerat sig i detta spörsmål. Tack pojkar! :tummenupp:

Jag är absolut inte blyg för att ta mig an en beg Mac. Men FireWire känns väl lite utdaterad va?
”Experter” säger att USB funkar alldeles utmärkt till amatörer. O det kanske det gör (?) o samtidigt är det prismässigt tilltalande. Men jag har nånstans suttat in mig på Thunderbolt och då särskilt på Focusrite Clarett 4Pre.

Helst hade jag velat ha tillgång till flera mic preamps, för att kunna spela in mina trummor oxå, men det blir ju på tok för dyrt för min skrala kassa om det ska vara Thunderbolt/Mac.

Jag kanske är fel ute, men jag är skeptisk till USB-Interfacen efter dom recensioner jag läst. Bärbar Mac går bort pga förhållandet prestanda/pris.

iMac, ny el beg, verkar vara mest value for money i mina ögon?

Ha en trevlig helg, folks! Själv ska jag jobba (förvärvsarbeta). O fortsätt gärna med edra fina feedbacks! :tummenupp: :vinkar:
Fender: Am Std P-Bass - Am Pro J-Bass
Ibanez: SRF700-BBF (fretless)
Maruszczyk: Jake L 4p Classic
Ampeg: V-4B Reissue. SVT-212AV x 2. Micro VR. SVT-210AV.
Phil Jones: Double Four BG-75
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Re: Hur mkt datorkraft (Mac) behövs?

Inlägg av macahan »

Jag tycker du ska kolla in apogee elements. Med optisk in och ut kan du slänga på många externa preamps. Och dom inbyggda är helt fjantigt bra. Jag köpte en extern 8-kanalig preamp som gör att med det två-kanaliga så får jag 10-kanaler. Samtidigt kan man seriekoppla och grejja mellan extra elements-enheter. Vilka grejjer det finns nuförtiden!
Användarvisningsbild
BillWyman
Medlem
Inlägg: 383
Blev medlem: ons 19 nov 2014, 13:41
Ort: Karlskrona

Re: Hur mkt datorkraft (Mac) behövs?

Inlägg av BillWyman »

macahan skrev:Jag tycker du ska kolla in apogee elements. Med optisk in och ut kan du slänga på många externa preamps. Och dom inbyggda är helt fjantigt bra. Jag köpte en extern 8-kanalig preamp som gör att med det två-kanaliga så får jag 10-kanaler. Samtidigt kan man seriekoppla och grejja mellan extra elements-enheter. Vilka grejjer det finns nuförtiden!
Jo, nog finns det grejor alltid. Så det räcker och blir över för en teknisk idiot. Jag har spelat musik hela mitt liv, men aldrig tidigare intresserat mig för prylarna och tekniken. Har varit fullständigt nöjd med att spela och varit glad över att andra har varit intresserade, och duktiga på, den tekniska avdelningen.

Det är först nu, på äldre dar, som jag fått för mig att det kunde kanske vara kul att själv ha tillgång till inspelningsutrustning. Dessa tankar har fört med sig ett antal ”problem”/frågeställningar för mig.

”Folk” säger att det är så enkelt. En dator och ett ljudkort, sen ”on with the show” bara.
O jag kan inte ens reda ut - jo, det kan jag ju såklart, tids nog - vilka grejor jag ska ha, inom en rimlig budget.

Först att förstå vilka grejor som vore bäst lämpade/enklast handhavande/bäst ljud i förhållande till hur mkt deg som, på något sätt, skall trollas fram. Därefter skall jag försöka lära mig ”skiten” oxå! :P

Jag vill hitta gear som inte kräver en smärre ingenjörsutbildning. Ty det skulle ta för mkt av den dyrbara fritiden avsedd för musicerande. Jag måste hitta balansen mellan glädjen att spela och nöjet med prylar.

Låter detta som gallimatias eller känner du igen dig?

Cheers!
Fender: Am Std P-Bass - Am Pro J-Bass
Ibanez: SRF700-BBF (fretless)
Maruszczyk: Jake L 4p Classic
Ampeg: V-4B Reissue. SVT-212AV x 2. Micro VR. SVT-210AV.
Phil Jones: Double Four BG-75
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Re: Hur mkt datorkraft (Mac) behövs?

Inlägg av macahan »

Jag känner inte igen mig iallafall. Jag är både nörd och teknikdåre. Det gör att det oftast pillas med nåt annat istället för att spelas in.

Det enkla svaret är; en iPad/iPhone och ett ljudkortsinterfsce för en kanal. Sen är det faktiskt bara att ”köra”. Behöver msn kunna tracka massa trummor eller flera kanaler samtidigt så måste man upp till en annan nivå däremot.
Användarvisningsbild
eeakga
VIP medlem
Inlägg: 1420
Blev medlem: tor 01 mar 2012, 19:11
Ort: Karlskoga

Re: Hur mkt datorkraft (Mac) behövs?

Inlägg av eeakga »

BillWyman skrev:
eeakga skrev:Som jag tolkar det så är det väl egentligen två frågor som behöver styra ditt val; behöver/vill du ha en bärbar Mac eller inte, och vilken typ av ljudkort använder du?

Macahans inlägg här innehåller ju en massa bra tankar, jag tycker inte att man inte behöver tveka särskilt mycket för att handla begagnat när det gäller Mac. De har en tendens att vara extremt långlivade, och nypriserna är ju som du redan konstaterat rätt höga. :)
Men utan att veta svaren på de två frågorna så har iaf jag svårt att ge fler råd.
Först vill jag tacka samtliga som, hittills, engagerat sig i detta spörsmål. Tack pojkar! :tummenupp:

Jag är absolut inte blyg för att ta mig an en beg Mac. Men FireWire känns väl lite utdaterad va?
”Experter” säger att USB funkar alldeles utmärkt till amatörer. O det kanske det gör (?) o samtidigt är det prismässigt tilltalande. Men jag har nånstans suttat in mig på Thunderbolt och då särskilt på Focusrite Clarett 4Pre.

Helst hade jag velat ha tillgång till flera mic preamps, för att kunna spela in mina trummor oxå, men det blir ju på tok för dyrt för min skrala kassa om det ska vara Thunderbolt/Mac.

Jag kanske är fel ute, men jag är skeptisk till USB-Interfacen efter dom recensioner jag läst. Bärbar Mac går bort pga förhållandet prestanda/pris.

iMac, ny el beg, verkar vara mest value for money i mina ögon?

Ha en trevlig helg, folks! Själv ska jag jobba (förvärvsarbeta). O fortsätt gärna med edra fina feedbacks! :tummenupp: :vinkar:
Om du inte har något behov av att vara mobil med "studion" så tycker jag också att iMac är det absolut mest prisvärda valet. Jag har ingen erfarenhet av just det ljudkortet, men Focusrite gör väl i allmänhet rätt så bra grejor, så det kommer nog att fungera alldeles utmärkt.

Det stämmer nog att Firewire är rätt så ute, och i stort sett ersatt av Thunderbolt, jag har inte riktigt koll på vad som gäller på ljudkortssidan nu för tiden.

Och visst, ibland kan det väl vara lite pyssel för att få allt att funka, men jag upplever att på Mac så är det ändå såpass enkelt det kan bli att komma igång. Jag använde PC för inspelning i rätt många år innan, och det var alltid betydligt mer krångel. Sedan jag bytte till Mac så har jag egentligen inte haft nåt teknikstrul alls, utan det har verkligen bara varit att "plugga in och köra".

Men lycka till! Och glöm inte att berätta hur det går sen! :)
Användarvisningsbild
BillWyman
Medlem
Inlägg: 383
Blev medlem: ons 19 nov 2014, 13:41
Ort: Karlskrona

Re: Hur mkt datorkraft (Mac) behövs?

Inlägg av BillWyman »

eeakga skrev:Om du inte har något behov av att vara mobil med "studion" så tycker jag också att iMac är det absolut mest prisvärda valet. Jag har ingen erfarenhet av just det ljudkortet, men Focusrite gör väl i allmänhet rätt så bra grejor, så det kommer nog att fungera alldeles utmärkt.

Det stämmer nog att Firewire är rätt så ute, och i stort sett ersatt av Thunderbolt, jag har inte riktigt koll på vad som gäller på ljudkortssidan nu för tiden.

Och visst, ibland kan det väl vara lite pyssel för att få allt att funka, men jag upplever att på Mac så är det ändå såpass enkelt det kan bli att komma igång. Jag använde PC för inspelning i rätt många år innan, och det var alltid betydligt mer krångel. Sedan jag bytte till Mac så har jag egentligen inte haft nåt teknikstrul alls, utan det har verkligen bara varit att "plugga in och köra".

Men lycka till! Och glöm inte att berätta hur det går sen! :)
Jag kanske får backa på min tidigare inställning till USB-Interface (?), efter att en kompis som jobbar som ljudtekniker sen början på 90-talet, rekommenderat mig ett Behringer U-Phoria UMC1820 USB ljudkort á 2 764:- på bax-shop.se .

Han menar på att, när det kommer till Focusrite, man måste upp på deras dyrare kort för att dom ska vara riktigt bra.
Hursomhelst så verkar Behringer-kortet väldigt smart (!) o där får jag åtta mic preamps, för halva pengen gentemot Focusrite 4Pre.

När det kommer till Mac så har jag insett att det är, i princip, meningslöst att köpa en beg. Instegsmodellen av senaste uppdateringen av iMac 21,5” är ju mkt vassare än en äldre 27” o knappt något dyrare.

Sen är det ju tyvärr så, åtminstone för mig, när man börjar kolla på datorer att ”om man lägger till några tusen” så får man ju det o det oxå. Så just nu ”villhöver” jag en ny iMac 27”. :P

PC går fetbort! Har en laptop o jag är astrött på den. Min första dator var en Macintosh Performa. Har gillat Apple sen dess o använder flera av deras produkter dagligen. Bytte sedermera till PC för att dom var/är betydligt billigare. Krånglet får man på köpet! :D

Ja ja, vi får se var det slutar? Det kanske inte blir nåt alls pga att det blir för dyrt? :cry:

Tack! :tummenupp: O jag lovar att redovisa vad det blev till slut. Om det blir nåt? :wink:

Cheers!
Fender: Am Std P-Bass - Am Pro J-Bass
Ibanez: SRF700-BBF (fretless)
Maruszczyk: Jake L 4p Classic
Ampeg: V-4B Reissue. SVT-212AV x 2. Micro VR. SVT-210AV.
Phil Jones: Double Four BG-75
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Re: Hur mkt datorkraft (Mac) behövs?

Inlägg av macahan »

Det där behringer-kortet skulle jag nog fundera på några vändor.
Köp kvalitet först gärna med expansionsmöjlighet via lightpipe eller liknande.

Det är i konvertrar och kvaliteten på preamps du lägger pengarna. Inte i antalet ingångar.
När det kommer till det så är det en sabla stor skillnad mellan korten beroende på vad man har dom till.

Har du externa preamps så gör det inte jättemycket även om ad/da-omvandlarna också spelar enorm roll för kvaliteten.


För egen del efter att ha upplevt vilken bra kvalitet man kan få på vissa preamps skulle jag varit väldigt aktsam för behringeralternativet.
Användarvisningsbild
BillWyman
Medlem
Inlägg: 383
Blev medlem: ons 19 nov 2014, 13:41
Ort: Karlskrona

Re: Hur mkt datorkraft (Mac) behövs?

Inlägg av BillWyman »

macahan skrev:Det där behringer-kortet skulle jag nog fundera på några vändor.
Köp kvalitet först gärna med expansionsmöjlighet via lightpipe eller liknande.

Det är i konvertrar och kvaliteten på preamps du lägger pengarna. Inte i antalet ingångar.
När det kommer till det så är det en sabla stor skillnad mellan korten beroende på vad man har dom till.

Har du externa preamps så gör det inte jättemycket även om ad/da-omvandlarna också spelar enorm roll för kvaliteten.


För egen del efter att ha upplevt vilken bra kvalitet man kan få på vissa preamps skulle jag varit väldigt aktsam för behringeralternativet.
Tack för detta inlägg, macahan! :tummenupp:

Det fick mig att tänka ett varv till, kolla på nätet igen, och där hittade jag ett Thunderbolt 3-kort som jag nu tror stenhårt på (se nedan). Då det bara har två mic preamps förhörde jag mig med ett proffs på området ang inspelning av trumset med få mickar. Han tipsade mig om ”Glyn Johns metoden” (finns att se på YouTube), så nu undrar jag om jag inte börjar ringa in rätt grejor. Detta ihop med en ny iMac av något slag (troligtvis 21,5”, 3,0, Retina) bör vara fantastiskt. :P
https://www.uaudio.com/audio-interfaces/arrow.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Fender: Am Std P-Bass - Am Pro J-Bass
Ibanez: SRF700-BBF (fretless)
Maruszczyk: Jake L 4p Classic
Ampeg: V-4B Reissue. SVT-212AV x 2. Micro VR. SVT-210AV.
Phil Jones: Double Four BG-75
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Re: Hur mkt datorkraft (Mac) behövs?

Inlägg av macahan »

Det där ljudkortet är verkligen intressant. Du lär inte bli missnöjd.
Användarvisningsbild
BillWyman
Medlem
Inlägg: 383
Blev medlem: ons 19 nov 2014, 13:41
Ort: Karlskrona

Re: Hur mkt datorkraft (Mac) behövs?

Inlägg av BillWyman »

Efter mycket om och men :? så blev det en ny (nos 2017) MacBook Pro 15” i7 och ett Universal Audio Arrow, Thunderbolt 3-kort som i detta nu är på väg hem till husse.
Blir bra! :)
Fender: Am Std P-Bass - Am Pro J-Bass
Ibanez: SRF700-BBF (fretless)
Maruszczyk: Jake L 4p Classic
Ampeg: V-4B Reissue. SVT-212AV x 2. Micro VR. SVT-210AV.
Phil Jones: Double Four BG-75
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Hur mkt datorkraft (Mac) behövs?

Inlägg av GandhiMK2 »

hur mycket minne? =0
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
BillWyman
Medlem
Inlägg: 383
Blev medlem: ons 19 nov 2014, 13:41
Ort: Karlskrona

Re: Hur mkt datorkraft (Mac) behövs?

Inlägg av BillWyman »

GandhiMK2 skrev:hur mycket minne? =0
Dom kommer med 16 Gb. Vill man ha annan config får man vackert handla av Apple. Jag köpte denna på Elgiganten.
Fender: Am Std P-Bass - Am Pro J-Bass
Ibanez: SRF700-BBF (fretless)
Maruszczyk: Jake L 4p Classic
Ampeg: V-4B Reissue. SVT-212AV x 2. Micro VR. SVT-210AV.
Phil Jones: Double Four BG-75
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Hur mkt datorkraft (Mac) behövs?

Inlägg av GandhiMK2 »

Det funkar fint. quadcore?
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
BillWyman
Medlem
Inlägg: 383
Blev medlem: ons 19 nov 2014, 13:41
Ort: Karlskrona

Re: Hur mkt datorkraft (Mac) behövs?

Inlägg av BillWyman »

GandhiMK2 skrev:Det funkar fint. quadcore?
Ja! Quad Core i7 processor. 7:e gen. 8)
Fender: Am Std P-Bass - Am Pro J-Bass
Ibanez: SRF700-BBF (fretless)
Maruszczyk: Jake L 4p Classic
Ampeg: V-4B Reissue. SVT-212AV x 2. Micro VR. SVT-210AV.
Phil Jones: Double Four BG-75
Skriv svar