Logic X medhörning

Prata om inspelningsteknik och studioutrustning
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Logic X medhörning

Inlägg av Eagle Hazze »

Hej på er, efter många långa år av pre Logic X så bytte jag upp både dator och program.
Logic X tycker jag är en potent framtid.
I förra Logic Pro 9 så kunde jag utan problem träna t.ex. basmelodin ihop med inspelade trummor på timeline utan att spela in.
Nu fungerar inte det utan jag måste spela in för att höra basen ihop med tidigare inspelade instrument.
Jag har googlat, läst i onlinemanualer utan att hittat detta problem och lösningen. software monitor å ikryssad.
Men finns det någon knapp jag missar som slår på/av monitor för varje spår.
Tacksam för hjälp.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
magnus_s
Medlem
Inlägg: 404
Blev medlem: tis 26 okt 2010, 10:45
Ort: Göteborg

Re: Logic X medhörning

Inlägg av magnus_s »

I Garageband kan man aktivera och avaktivera dom knapparna med högerklick. Då främst om man vill aktivera fler spår för inspelning vilket är inaktiverat i default. Kanske är det någon liknande övning som behövs i Logic?
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Re: Logic X medhörning

Inlägg av Eagle Hazze »

Tack för svar, högerklicka ger inga resultat angående monitor.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Re: Logic X medhörning

Inlägg av Eagle Hazze »

magnus_s du hade delvis rätt, mitt framför ögonen på varje spår finns en knapp med ett tydligt (I) klickar jag där så får den kanalen medhörning. Pinsamt enkelt.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Skriv svar