Hrm, pinsam fråga...

Diskutera olika tekniker på bas och kontrabas
Autodidakt
Medlem
Inlägg: 134
Blev medlem: sön 24 maj 2009, 00:19

Inlägg av Autodidakt »

johnne skrev:jag menade naturligtvis inte att det bara hade med förstärkaren att göra.. men OP frågade om tips.. och det ÄR lättare att slappa på vissa stärkare.. rattning eller vad det nu beror på.. jag e själv helt kass på det.. men i min lilla kombo kommer jag undan med det,.. medans det helt enkelt inte funkar alls i den andra..

ursäkta så hemskans mycket att jag förtäljde ett råd som för min egen del hjälpte mig massor mer än samtliga youtube filmer som beskriver slap
...och jag ursäktar att jag var tvungen att "hugga" direkt på den, ibland kan man bara inte låta bli :D
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

Roland skrev:
anli skrev:Å det var skönt att höra.
Ordningen återställd! :wink:
Haha, ni är rolig ni :D
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

TDHP skrev:Hur blir det när man sitter och övar torrslap UTAN förstärkare då? :oops:
Det går exakt hur bra som helst att göra...
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Inlägg av funkys**t »

f-bass skrev:
TDHP skrev:Hur blir det när man sitter och övar torrslap UTAN förstärkare då? :oops:
Det går exakt hur bra som helst att göra...
Exakt!
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv svar