Självstympning

Diskutera olika tekniker på bas och kontrabas
jack
Nykomling
Inlägg: 7
Blev medlem: mån 30 mar 2009, 01:29

Inlägg av jack »

jodå. Minns en gång när jag satt hemma o repade . Plötsligt hörde jag att telefonen höll på att ringa så jag skulle springa ut för att svara. Men trasslade såklart in mig i sladden o flög med knät före rakt in i en vass hyllkant så att blodet bara sprutade. Och det var inte direkt ytligt heller, jag kunde inte gå på flera veckor.
Sen har det väl hänt en del smågrejjer när jag har meckat med intonering o sånt. En gång flög en av fjädrarna rakt upp i ögat på mig t ex...
Användarvisningsbild
mågis
Medlem+
Inlägg: 1818
Blev medlem: lör 01 aug 2009, 18:53
Ort: Vintrosa

Inlägg av mågis »

jack skrev:jodå. Minns en gång när jag satt hemma o repade . Plötsligt hörde jag att telefonen höll på att ringa så jag skulle springa ut för att svara. Men trasslade såklart in mig i sladden o flög med knät före rakt in i en vass hyllkant så att blodet bara sprutade. Och det var inte direkt ytligt heller, jag kunde inte gå på flera veckor.
Sen har det väl hänt en del smågrejjer när jag har meckat med intonering o sånt. En gång flög en av fjädrarna rakt upp i ögat på mig t ex...
Vilken tur. Jag menar, du såg ju i alla fall var den tog vägen... :D
Användarvisningsbild
sputtjefvel
Medlem
Inlägg: 37
Blev medlem: ons 09 dec 2009, 23:35

Inlägg av sputtjefvel »

min sträng gick av (fråga inte hur) så den drog upp ett sår i pekfingret, hade problem att spela ett tag ^^
Användarvisningsbild
Salsaslas
Medlem
Inlägg: 326
Blev medlem: ons 16 dec 2009, 18:25
Ort: Mamle & Hessle

Inlägg av Salsaslas »

Man skall inte skratta åt andras olycka, men jag kan inte förneka att detta är den roligaste tråden jag läst PrataBas
:-)
Grundtoner, räcker inte det? OK kvintar också, mer ters jag inte!

Squier P-bas (från Indonesien)
Yamaha BB 405 (nyfixad av Christian)
Bandlös Eagle fyra
Marshall Bassstate B30 (inte många watt där)
Hughes & Kettner Bassforce 100W
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Inlägg av Per »

Själv har jag klarat mig oförskämt bra, men vår ena gitarrist slog sig rätt bra en gång när han ramlade ner från en 1,5 metersscen. Anledningen var att en i publiken hade knutit ihop hans skosnören, när han stod längst fram och solade.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
mågis
Medlem+
Inlägg: 1818
Blev medlem: lör 01 aug 2009, 18:53
Ort: Vintrosa

Inlägg av mågis »

Per skrev:Själv har jag klarat mig oförskämt bra, men vår ena gitarrist slog sig rätt bra en gång när han ramlade ner från en 1,5 metersscen. Anledningen var att en i publiken hade knutit ihop hans skosnören, när han stod längst fram och solade.

Haha, veckans asgarv...
Keep on rocking motherfuckers...

Mesa M9 Carbine + Mesa PH 412
Mesa Big Block 750 + Mesa PH 410
Warwick Corvette Nirvana Black
Användarvisningsbild
Zpinty
Medlem
Inlägg: 481
Blev medlem: tor 22 jan 2009, 12:52
Ort: Borås

Inlägg av Zpinty »

Har inte skada mig själv. Men där emot har jag lyckats köra upp basen i takfläckten i lokalen när jag skulle kränga av mig den. Det sa BONK ganska ordentligt.
"Let a smile be your umbrella"
www.myspace.com/SHIFTLIGHT
Sandberg C-PJ JA. det räcker med en bas!
SVT-Classic + SVT810E

<a>Create a test</a>
hulkenstrong
Medlem+
Inlägg: 694
Blev medlem: mån 17 mar 2008, 14:58
Ort: Nyköping

Inlägg av hulkenstrong »

Enda som jag upplevt är under ett rep. Jag gillar att röra på mig,gå, hoppa, klättra på trumsett och headbanga. Ett rep när jag headbanga så kom en gitarrist och tänkte headbanga i takt med mig....det misslyckades och jag fick hans gitarr huvud rakt i pannan. Rann blod ganska friskt men jag spela klart låten.
Harley Benton MB-4 SB Deluxe Series
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Inlägg av Per »

mågis skrev:
Per skrev:Själv har jag klarat mig oförskämt bra, men vår ena gitarrist slog sig rätt bra en gång när han ramlade ner från en 1,5 metersscen. Anledningen var att en i publiken hade knutit ihop hans skosnören, när han stod längst fram och solade.

Haha, veckans asgarv...
Jo, numera skrattar han även själv åt det. :wink:
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Skriv svar