Sida 3 av 3

Postat: tor 31 jul 2008, 23:15
av AlexL
Svarte_Jack skrev:
Trollis skrev:Tekniken gör ju att intressanta arrangemang blir möjliga. Jag tycker för mycket fokus ligger på att använda den i solon när tekniken erbjuder intressanta applikationer inom ett band.
+1 Utav bara tusan! Ett bra exempel på att använda den i bandsammanhang är ju John Myung som kör lite balla rytmer då och då.

Vackert spelat av killen.

han gör riktigt fina små saker, synd bara att han ofta knappt hörs på deras studioalbum......Bra bassist för övrigt!

Postat: ons 08 okt 2008, 09:22
av JonnyTrobro
Tapping är något jag hållt på med länge av och till. I det flesta fall är det väl mer roligt än användbart. Ett bra sätt att öva upp fingrar och få ett annat infallsvinkel till var tonerna ligger på greppbrädan.
När vi giggar med W.O.E. och spelar Peter Gabriels "Sledgehammer" kör jag tapping 100%, skitkul med lite OctaBass på. Annars tror jag att jag använt det på en låt tidigare men det var mest för att reta upp vår dåvarande bandledare. :twisted:

Jean Baudin gör ju mästerverk med tapping och Victor Wooten använder det ju frekvent utan att det stör, så visst är det användbart.

Onödigt eller användbart så är det viktigaste vad vi lär oss av det.

Postat: ons 08 okt 2008, 10:22
av B-Å Åhs
GrafZeppelin skrev:Jag är varken för eller emot en teknik, problemet är bara att 99% av allt tappingspel jag hör låter så djävulskt illa. Bandrassel som överröstar tonen, botten faller ur et.c...
Plus att de flesta solobaslåtar som baseras på tapping är så uselt skrivna. Dålig musik helt enkelt.

Å andra sidan har vi Michael Manring! Wow, säger jag bara.
+100