Hur kan DU ha någon aning på om jag har koll eller inte när du inte ens kan läsa tablatur?f-bass skrev:HAHAHA!!! Hur kan du hävda saker med sån bestämdhet när du inte har koll?Perennial skrev:Så du menar att en violinist som spelar solo inte grundar sig på hur sina strängar är stämda, geniet?basmartin skrev:Du får visa att jag har fel i så fall. Svaret på "Sen när spelas inte fiol med liksvävande temperatur, geniet?" är aldrig, annat än när de spelar tillsammans med ett instrument med fasta tonhöjder. Finns ju ingen stråkkvartett som spelar liksvävande.Perennial skrev: Tänkte väl geniet. Patetiskt fel för någon med +10 års studier va?
Som sagt, tänk efter före.
Ett ciss är ett dess, och det är standard i västerländsk musik oberoende instrument. Otempererade instrument förväntas kunna spela så tempererat som möjligt.
Fråga första fiolen i Berlins symfoniska orkester om hans Ciss inte är hans Dess. Han kommer att tro att du är galen eller ett geni, förmodligen det första.
Löjlig diskussion förresten, när man har rätt hela tiden. Ge mig en riktig utmaning ist. Geniet.
Jättekul otrevlighet att kalla honom "geniet" hela tiden. Keep up the good work!
Sluta nu. Dina inlägg är tragikomiska.
Bidra med något kul ist. Tex, hur du har gjort för att få alla gig du fått utan att varken veta eller spela ett skit.
Det tycker jag VERKLIGEN är intressant.
På allvar alltså.
(PS: Du behöver inte nämna allt smörande och liknande, det förstår man.)