Lära sig kontra hjälpligt på 2 veckor = möjligt?

Diskutera olika tekniker på bas och kontrabas
Användarvisningsbild
criss
Medlem+
Inlägg: 1552
Blev medlem: mån 24 jul 2006, 21:26
Ort: örebro

Inlägg av criss »

Le Contrebasse skrev:Ja du har ju två veckor på dig att kolla in Simandl och Rabbath-metoderna så där har du ju alla lägen klara.
hehe; gott om tid alltså :wink:
R.I.P Jr Eric
if flying was the language of man, soaring would be it's poetry...
http://www.provasegelflyg.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Basjonas
Medlem+
Inlägg: 608
Blev medlem: mån 04 sep 2006, 14:07
Ort: Stockholm

Inlägg av Basjonas »

Le Contrebasse skrev:Absolut inte möjligt. Kanske att lira låten , men inte lära sig lira kontra. Någon som förstår skillnaden ? :D
Herregud. Jag tror alla här förstår skillnaden.

Jag tror också att alla fattar att parkas fråga gällde om det är möjligt att lära sig lira låten på två veckor.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Basjonas skrev:
Jag tror också att alla fattar att parkas fråga gällde om det är möjligt att lära sig lira låten på två veckor.
Precis!

Naturligtvis så handlar det om att lära sig lira EN låt hjälpligt på kontra på 2 veckor, inte bli fullfjädrad kontrabasist...

Får se om jag hinner ner i veckan här och testa lite på kontran jag har tillgänglig, det ser lite mörkt ut än så länge så det känns som att det blir P-basen som får arbeta.

Se´n skulle det vara kul att veta vad de ska köra i för tonart också..
Är inte 100 på att det blir samma som på skivan, vilket än mer talar för att det blir P-bas...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Skriv svar