Kay 20-B

Här kan du annonsera om vad du önskar köpa!
Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++
Inlägg: 8305
Blev medlem: lör 03 maj 2008, 18:43
Ort: Carlshamns Flaggpunch

Kay 20-B

Inlägg av Mr Spock »

Säkert ett riktigt skitinstrument, men kortskalig utifrån känd förebild.

Nån som har en i gömmorna?

Bild
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet

Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Användarvisningsbild
saft
Medlem++
Inlägg: 2789
Blev medlem: fre 31 aug 2007, 12:12
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Kay 20-B

Inlägg av saft »

Oj satfläsk vilken ful! Nu blev jag jättenyfiken. Vad är det förnågot och hur har du hittat att du ska ha en sån?:)
------------------------------------------ROCK----------------------------------------------------
https://orcd.co/urtidsdjur
Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++
Inlägg: 8305
Blev medlem: lör 03 maj 2008, 18:43
Ort: Carlshamns Flaggpunch

Re: Kay 20-B

Inlägg av Mr Spock »

Haha: jag är ju lite insnöad på det här med kortskaliga basar. Hittade efter idogt letande och med hjälp av Falcon en Rickenbacker 3000 för en del år sedan. Till min besvikelse var halsen närmast identisk med en 4001, så den fick gå.

Vill man nu ha ngt som liknar en Ric, kan det lika gärna få bli en Kay, tillverkad i Taiwan på 70-talet…
Bild

Bild

Bild

Kay Musical Instrument Company (often referred to simply as Kay) was an American musical instrument manufacturer established in 1931 by namesake Henry "Kay" Kuhrmeyer and based in Chicago, Illinois.

The company operated independently until 1965 when they were purchased by the Seeburg Corporation, a jukebox manufacturer. In 1967, the company was sold to Valco citing decreasing profits due to imported Japanese instruments. In 1969, rights to name "Kay" was acquired by Weiss Musical Instruments (WMI) . The brand has been used by several manufacturers since then, mainly attached to Asian import guitars.
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet

Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Skriv svar