Utbudskoll: Jazzbas

Här kan du annonsera om vad du önskar köpa!
Skriv svar
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++
Inlägg: 10414
Blev medlem: lör 18 aug 2007, 17:12
Ort: Örebros södra utkanter

Utbudskoll: Jazzbas

Inlägg av Punkster »

Är lite småsugen på att skaffa en Jazzbas igen. Budgeten är inte så stor den här gången, max 2000. Någon som har nåt i gömmorna? Funderar lite på en Texas annars, kanske kunde vara något...
/Linus
YZZ
Medlem++
Inlägg: 7728
Blev medlem: mån 07 apr 2008, 19:27
Ort: Kristianstad

Inlägg av YZZ »

Min Ibanez? :)
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++
Inlägg: 10414
Blev medlem: lör 18 aug 2007, 17:12
Ort: Örebros södra utkanter

Inlägg av Punkster »

Vad vill du ha för den? Efter allt jag har hört om Fulcon Ghetto Bass så är jag nog inte beredd att betala nån enorm slant för den, iaf inte otestad. Hittade inte Zon den i en container eller nåt? :shock:

Förresten, kan man ta bort den där Fulcon-loggan från kroppen...?
/Linus
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++
Inlägg: 10414
Blev medlem: lör 18 aug 2007, 17:12
Ort: Örebros södra utkanter

Inlägg av Punkster »

/Linus
YZZ
Medlem++
Inlägg: 7728
Blev medlem: mån 07 apr 2008, 19:27
Ort: Kristianstad

Inlägg av YZZ »

Punkster skrev:Vad vill du ha för den? Efter allt jag har hört om Fulcon Ghetto Bass så är jag nog inte beredd att betala nån enorm slant för den, iaf inte otestad. Hittade inte Zon den i en container eller nåt? :shock:

Förresten, kan man ta bort den där Fulcon-loggan från kroppen...?
Haha nej.. han fick den av vår gymnasieskola för dom skulle slänga den och hade bara ställt ut det dom skulle slänga i korridoren :)

Men du dyker väl upp i glanshammar? I så fall kan du testa den där och säga vad du tycker :)

Dom här Ibanezerna går väl för runt 2-2,5k på marknaden så ja.. 2k jämt kanske.
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++
Inlägg: 10414
Blev medlem: lör 18 aug 2007, 17:12
Ort: Örebros södra utkanter

Inlägg av Punkster »

YZZ skrev:
Punkster skrev:Vad vill du ha för den? Efter allt jag har hört om Fulcon Ghetto Bass så är jag nog inte beredd att betala nån enorm slant för den, iaf inte otestad. Hittade inte Zon den i en container eller nåt? :shock:

Förresten, kan man ta bort den där Fulcon-loggan från kroppen...?
Haha nej.. han fick den av vår gymnasieskola för dom skulle slänga den och hade bara ställt ut det dom skulle slänga i korridoren :)

Men du dyker väl upp i glanshammar? I så fall kan du testa den där och säga vad du tycker :)

Dom här Ibanezerna går väl för runt 2-2,5k på marknaden så ja.. 2k jämt kanske.
Kommer garanterat att komma till Glanshammar. Dra med den dit så får vi se. Det kan ju va spännande att provspela iaf... Fast jag kanske hinner köpa nåt annat innan dess...
/Linus
YZZ
Medlem++
Inlägg: 7728
Blev medlem: mån 07 apr 2008, 19:27
Ort: Kristianstad

Inlägg av YZZ »

Punkster skrev:
YZZ skrev:
Punkster skrev:Vad vill du ha för den? Efter allt jag har hört om Fulcon Ghetto Bass så är jag nog inte beredd att betala nån enorm slant för den, iaf inte otestad. Hittade inte Zon den i en container eller nåt? :shock:

Förresten, kan man ta bort den där Fulcon-loggan från kroppen...?
Haha nej.. han fick den av vår gymnasieskola för dom skulle slänga den och hade bara ställt ut det dom skulle slänga i korridoren :)

Men du dyker väl upp i glanshammar? I så fall kan du testa den där och säga vad du tycker :)

Dom här Ibanezerna går väl för runt 2-2,5k på marknaden så ja.. 2k jämt kanske.
Kommer garanterat att komma till Glanshammar. Dra med den dit så får vi se. Det kan ju va spännande att provspela iaf... Fast jag kanske hinner köpa nåt annat innan dess...
Okej då tar jag med den :)

Och ja.. loggan går att ta bort.
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18436
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Har du gått från att köpa en beg Lakland för runt 10K till att du ska ha en Texas för 2000? :)

Vad har hänt mer än finanskris?
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++
Inlägg: 10414
Blev medlem: lör 18 aug 2007, 17:12
Ort: Örebros södra utkanter

Inlägg av Punkster »

marcbass skrev:Har du gått från att köpa en beg Lakland för runt 10K till att du ska ha en Texas för 2000? :)

Vad har hänt mer än finanskris?
Jag köpte en beggad Gibson för 8k istället. Sen blev jag varslad. Sen tyckte jag det kunde va kul att köpa nåt lite billigare och modda :D
/Linus
Skriv svar