Avbandad/bandlös slentrianbas sökes!

Här kan du annonsera om vad du önskar köpa!
Användarvisningsbild
Wennefer
Medlem
Inlägg: 297
Blev medlem: fre 16 jan 2009, 03:23
Ort: Stockholm

Avbandad/bandlös slentrianbas sökes!

Inlägg av Wennefer »

Har märkt att det finns en fin kultur här på PB att hitta schyssta underskattade begagnade basar till fina fattigmanspriser.

Jag är intresserad av någon form av avbandad/bandlös lågprestigebas (typ i stil med den Tanglewood som Dramo säljer i en annan tråd) som ändå är ett bra exemplar, dvs att den går att spela på och justera. Hade tänkt mig att punga runt 2000 eller något liknande.

Det jag vill spela på den är väl typ Jazz/jaco-grejer, så något i stil med Jazzbas eller så kanske är att föredra, men som sagt så vet dom flesta här inne bättre än mig vad som gäller och vad som är bra.

Kanske någon på forumet som har någon gammal trostjänare eller hittat nån fet annons?
Användarvisningsbild
Wennefer
Medlem
Inlägg: 297
Blev medlem: fre 16 jan 2009, 03:23
Ort: Stockholm

Inlägg av Wennefer »

En bandad bas är också av intresse, då får jag banda av den på egen hand! Kom igen nu :D
YZZ
Medlem++
Inlägg: 7728
Blev medlem: mån 07 apr 2008, 19:27
Ort: Kristianstad

Inlägg av YZZ »

Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Janne

Inlägg av Janne »

Trostjänare och trostjänare :D kan jag väl inte kalla den här men använder den inte sen jag bandade av min Bachbas. Harley Benton brukar väl inte heller direkt räknas som underskattade men den är helt ok att spela på. Det är den svarta.
Bild
Användarvisningsbild
Wennefer
Medlem
Inlägg: 297
Blev medlem: fre 16 jan 2009, 03:23
Ort: Stockholm

Inlägg av Wennefer »

Huj vilka fulingar :D Långt borta var dom också... :( Vad hade du tänkt dig i pengar för Harley Bentonen?
Janne

Inlägg av Janne »

Jag fick äntligen tummen ur ikväll, så kika här, http://pratabas.se/viewtopic.php?t=17066&highlight=
Skriv svar