EBS Dynaverb

Här kan du annonsera om vad du önskar köpa!
polifemo
Nykomling
Inlägg: 1
Blev medlem: tor 29 jan 2009, 18:44

EBS Dynaverb

Inlägg av polifemo »

EBS Dynaverb köpes
Användarvisningsbild
Billy
Medlem+
Inlägg: 1109
Blev medlem: fre 01 sep 2006, 22:22
Ort: Stockholm

Inlägg av Billy »

Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18436
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

1980:- + frakt på thomann..
Herre gud va dyrt.

http://www.basstore.se ;)
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++
Inlägg: 4732
Blev medlem: tis 09 sep 2008, 01:18
Ort: Stockholm

Inlägg av MatsD »

Om jag får tycka till lite så rekommenderar jag att du köper ett annat reverb. Dynaverb låter stelt och kallt och digitalt metalliskt liksom och detta blir än mer påtagligt när man kör det i mono. Köp ett Boss RV-5 i stället alternativt ett Line6 Verbzilla om du inte har nåt emot pedaler som väger 1 kg.

/Mats D
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++
Inlägg: 7746
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 16:24
Ort: Malmö

Inlägg av peter_s »

MatsD skrev:Om jag får tycka till lite så rekommenderar jag att du köper ett annat reverb. Dynaverb låter stelt och kallt och digitalt metalliskt liksom och detta blir än mer påtagligt när man kör det i mono. Köp ett Boss RV-5 i stället alternativt ett Line6 Verbzilla om du inte har nåt emot pedaler som väger 1 kg.

/Mats D
Jag kan tänka mig att instämma. Har en DynaVerb själv, och tycker inte att den är värd sina pengar (jag köpte den lyckligtvis till ett vrakpris, begagnad, vilket var okej). Det är inte en dålig pedal egentligen, men den är väldigt subtil, och inte särskilt mångsidig.

Kolla därför också in Verbzillan (har inte testat en sådan själv, men har hört sådana användas då och då, och alltid med välljudande resultat. Den har dessutom den goda förmågan att kunna låta väldigt vått och out there), eller HardWires reverbpedal. Den sistnämnda låter löjligt bra, och på många olika sätt. Och så kan den reversera reverbet, vilket kan vara väldigt snyggt i rätt sammanhang. En HardWire finns definitivt i min framtida pedalsamling.
Skriv svar