Stråke

Här kan du annonsera om vad du önskar köpa!
Skriv svar
Janne

Stråke

Inlägg av Janne »

Nån som har en fransk stråke att sälja? För kontrabas då.
Användarvisningsbild
Bontracasso
Medlem
Inlägg: 331
Blev medlem: tis 03 feb 2009, 08:50
Ort: Sandviken

Kolfiber, brazilträ eller pernabuco??

Inlägg av Bontracasso »

Vi har några hemma.
Kolfiber, brazilträ eller pernambuco??
Vad får den kosta ??
bra PB-rabatt utlovas
Janne

Inlägg av Janne »

ca en tusenlapp hade jag väl tänkt, annars köper jag väl en billig från thomann. Men hade ändå tänkt beställa ett stall från er så jag ska kika på era stråkar också. Har ingen aning om vad många ord i ditt svar betyder eftersom jag är nybörjare. Pernambuco låter dock gott. Kul att ni finns här på forumet.
gäst

Inlägg av gäst »

Lånar den här tråden lite... går det att köra med stråke på elbas? Har sett en snubbe köra på elgitarr, det var rätt coolt...
Janne

Inlägg av Janne »

Nä, det är straffbart.
gäst

Inlägg av gäst »

Janne skrev:Nä, det är straffbart.
Gött. Ska prova det nån gång.
YZZ
Medlem++
Inlägg: 7728
Blev medlem: mån 07 apr 2008, 19:27
Ort: Kristianstad

Inlägg av YZZ »

rumpeldunken skrev:Lånar den här tråden lite... går det att köra med stråke på elbas? Har sett en snubbe köra på elgitarr, det var rätt coolt...
Jepp det går.

Zon brukade köra det på sin gamla bandlösa Eagle han hade :)
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Janne

Inlägg av Janne »

Låna tråd hit och låna tråd dit, jag är indignerad! Eagle, puh...
gäst

Inlägg av gäst »

YZZ skrev:
rumpeldunken skrev:Lånar den här tråden lite... går det att köra med stråke på elbas? Har sett en snubbe köra på elgitarr, det var rätt coolt...
Jepp det går.

Zon brukade köra det på sin gamla bandlösa Eagle han hade :)
Härligt... har nog inte riktigt pengar just nu, men kan önska mig en billig stråke i födelsedagspresent kanske. Låter ju höftigt... shit, blev inspirerad nu!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=P4e0aQjcB9w[/youtube]
gäst

Inlägg av gäst »

Janne skrev:Låna tråd hit och låna tråd dit, jag är indignerad! Eagle, puh...
Ber om ursäkt... :oops:
Borde kanske ha startat en egen tråd istället. Inga mer kommentarer från mig i den här tråden nu, förlåt.

EDIT: Var det så du menade med "straffbart"? Att man inte ska "låna" andras trådar för att det är straffbart? Trodde du menade att man inte ska spela stråke på elbas för att det är straffbart eller nåt i den stilen :? :oops:
Janne

Inlägg av Janne »

Det är lugnt, jag var inte arg på riktigt. Långt därifrån. Snacka på bara, all publicitet är bra publicitet ;)
gäst

Inlägg av gäst »

Janne skrev:Det är lugnt, jag var inte arg på riktigt. Långt därifrån. Snacka på bara, all publicitet är bra publicitet ;)
Aha, okej :)
Blev inspirerad av det där iaf... blev sugen på att lira instrumental post-rock med stråke och några roliga effekter på elbas, mmmm...
Skriv svar