Boggie 400+ KÖPT!

Här kan du annonsera om vad du önskar köpa!
gäst

Boggie 400+ KÖPT!

Inlägg av gäst »

Efter att ha repat med en Boogie 400+ så kan jag tänka mig att köpa en om jag hittar en beggad. Om någon av er hör eller ser något så får ni gärna höra av er.

På Thomann kostar förstärkaren mer än i Sverige så om någon har tips på någon annan näthandlare som säljer den till bra pris så får ni gärna tipsa om det också.
Senast redigerad av gäst den tor 18 okt 2007, 17:12, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »


Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
gäst

Inlägg av gäst »

Gissar att han sålt sina prylar. Har mailat x 2 och ej fått svar.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Det var inte sålt senast igår kväll, då hade Mala kontakt med honom.


Du får helt enkelt ta och sälja T-birden till mig så får du råd att köpa en NY Mesa...!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
gäst

Inlägg av gäst »

blackparkas skrev:Det var inte sålt senast igår kväll, då hade Mala kontakt med honom.


Du får helt enkelt ta och sälja T-birden till mig så får du råd att köpa en NY Mesa...!
Jag HAR råd att köpa en ny men varför slänga pengarna i sjön när det dyker upp beggade emellanåt?
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Johannes skrev:
blackparkas skrev:Det var inte sålt senast igår kväll, då hade Mala kontakt med honom.


Du får helt enkelt ta och sälja T-birden till mig så får du råd att köpa en NY Mesa...!
Jag HAR råd att köpa en ny men varför slänga pengarna i sjön när det dyker upp beggade emellanåt?
För att jag vill ha din T-bird?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
gäst

Inlägg av gäst »

Aaah, du tänker så. Välgörenhet alltså? Njaäe, T-birden stannar nog hos mig ett bra tag. Man vill ju ha en snygg back-up som står och glänser längst bak på gigen.
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Johannes, det var jag som köpte Mesan idag, hämtar på söndag. Om jag tröttnar (knappast troligt) så hör du av mig illa kvickt.
Ska testa med min....P-bas (OK inte Fender men ändå), det är väl en kombination som du kan stå ut med
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
dereborn

Re: Boggie 400+

Inlägg av dereborn »

Johannes skrev:Efter att ha repat med en Boogie 400+ så kan jag tänka mig att köpa en...
Vissa saker har den effekten.

Andra inte.

Grattis Johannes! Du har nu officiellt nått insikt.
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

Hallå mannen och tack för senast! Har du fått internet i huset nu?
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
gäst

Inlägg av gäst »

Dammit... Skall jag behöva casha en sprillans ny? Varför kostar en Boogie 400+ mer på Thomann än i Sverige när en SVT-CL är mycket billigare?
gäst

Inlägg av gäst »

En sak till... Enligt Thomann så väger Boogien 20 kg medans Ampegen väger 40. Kan det verkligen stämma? Det står en av varje i lokalen och jag tycker de är ganska tunga båda två.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Mesan MÅSTE väga mer... men det borde iofs Frecko och MALA kunna svara på...



Du är inte intresserad av en Ampeg SVT 2 från 80-talet?
Väl inspelad och har tydligen brunnit en gång men är renoverad, dock så trodde han att den skulle behöva en genomgång ändå.

Detta är alltså en SVT 2 utan rörspararkrets...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37750
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Har för mig att Hasse Derestam i bla Moosters skulle sälja en för ett tag sen, men den kan ju ha gått.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

fan parkas, min är ju på hjul... Går liksom inte att lyfta det där stora rackcaset själv, man får lyfta sida för sida eller vara två... Men 20kg låter lite väääääl lite...
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

FreCKo skrev:fan parkas, min är ju på hjul... Går liksom inte att lyfta det där stora rackcaset själv, man får lyfta sida för sida eller vara två... Men 20kg låter lite väääääl lite...
Hehe... går och går... klart det går... om man är man nog!
Sunn:en väger 40 kg... nemas problemas...!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37750
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Tror min SVT2Pro klockar in på 38-39 pannor med case... Klarar knappt av att få upp den på lådan utan hjälp! Får alltid bära den själv också.
Men det är det värt! :twisted:
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

Parkas: Syftade inte på vikten utan på själva storleken, finns liksom inga bra sätt att greppa skiten, även fast det är handtag på den :wink: Du har ju sett den för bövelen!
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
gäst

Inlägg av gäst »

blackparkas skrev:Mesan MÅSTE väga mer... men det borde iofs Frecko och MALA kunna svara på...



Du är inte intresserad av en Ampeg SVT 2 från 80-talet?
Väl inspelad och har tydligen brunnit en gång men är renoverad, dock så trodde han att den skulle behöva en genomgång ändå.

Detta är alltså en SVT 2 utan rörspararkrets...
Det är Ampegs kanske bästa modell enligt min smak. Den låter verkligen sååå mycket bättre än SVT 2-Pro. Dock inget för mig då den saknar mastervolym, dvs ingen dist om man inte siktar på slutstegsdist och med 300 rörwatt så blir det för högt för de flesta situationer tyvärr men tack för tipset.
Det blir en 400+ för mig om inte min polares VBA400 visar sig vara bättre. Skall A/B-testa inom kort.
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Appropå vikten så stämmer det att Mesan väger 20 kg.
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
Simon Andersson
Medlem++
Inlägg: 2892
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 01:39
Ort: Västerås

Inlägg av Simon Andersson »

Johannes skrev:Det blir en 400+ för mig om inte min polares VBA400 visar sig vara bättre. Skall A/B-testa inom kort.
skaffade nyligen en vba400. den är tokfet! tror nog jag ska skaffa en svt classic ändå, så min vba400 kanske blir till salu. hör av dig efter A/B-testet så får vi se vilken som passade dig bäst.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

bassdude skrev:
Johannes skrev:Det blir en 400+ för mig om inte min polares VBA400 visar sig vara bättre. Skall A/B-testa inom kort.
skaffade nyligen en vba400. den är tokfet! tror nog jag ska skaffa en svt classic ändå, så min vba400 kanske blir till salu. hör av dig efter A/B-testet så får vi se vilken som passade dig bäst.
Men simon... skärp dig nu...
Köp nå´t... coolt istället!
Ampeg är ju så.... vanligt... :D


Johannes skrev:Det är Ampegs kanske bästa modell enligt min smak. Den låter verkligen sååå mycket bättre än SVT 2-Pro. Dock inget för mig då den saknar mastervolym, dvs ingen dist om man inte siktar på slutstegsdist och med 300 rörwatt så blir det för högt för de flesta situationer tyvärr men tack för tipset.
Det blir en 400+ för mig om inte min polares VBA400 visar sig vara bättre. Skall A/B-testa inom kort.
Det stämmer det ja... synd.
400+ är grymt. Det blir inte för aggro med Mesa då?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
gäst

Inlägg av gäst »

blackparkas skrev:
bassdude skrev:
Johannes skrev:Det blir en 400+ för mig om inte min polares VBA400 visar sig vara bättre. Skall A/B-testa inom kort.
skaffade nyligen en vba400. den är tokfet! tror nog jag ska skaffa en svt classic ändå, så min vba400 kanske blir till salu. hör av dig efter A/B-testet så får vi se vilken som passade dig bäst.
Men simon... skärp dig nu...
Köp nå´t... coolt istället!
Ampeg är ju så.... vanligt... :D


Johannes skrev:Det är Ampegs kanske bästa modell enligt min smak. Den låter verkligen sååå mycket bättre än SVT 2-Pro. Dock inget för mig då den saknar mastervolym, dvs ingen dist om man inte siktar på slutstegsdist och med 300 rörwatt så blir det för högt för de flesta situationer tyvärr men tack för tipset.
Det blir en 400+ för mig om inte min polares VBA400 visar sig vara bättre. Skall A/B-testa inom kort.
Det stämmer det ja... synd.
400+ är grymt. Det blir inte för aggro med Mesa då?
Bassdude: Jag återkommer efter testen.
Prakas: Jag förstår inte riktigt, varför skulle det bli för aggro med en 400+? Visst, det går att ratta till ett aggressivt ljud men det är väl också den lättaste saken i världen att ratta till ett varmt "snällt" ljud också? Eller så missuppfattar jag vad du menar med aggro, det kan ju vara svårt att beskriva ljud med ord ibland så utveckla gärna.
gäst

Inlägg av gäst »

En fråga ang. 400+ förresten. På den som står i våran replokal så hittar jag ingen pre/post-eq-switch. Jag har inte orkat testa men någon här kanske vet: är XLR-utgången alltid kopplad EFTER gain och eq på 400+? Det brukar väl vara så när det inte finns någon switch.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37750
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

blackparkas skrev:
bassdude skrev:
Johannes skrev:Det blir en 400+ för mig om inte min polares VBA400 visar sig vara bättre. Skall A/B-testa inom kort.
skaffade nyligen en vba400. den är tokfet! tror nog jag ska skaffa en svt classic ändå, så min vba400 kanske blir till salu. hör av dig efter A/B-testet så får vi se vilken som passade dig bäst.
Men simon... skärp dig nu...
Köp nå´t... coolt istället!
Ampeg är ju så.... vanligt... :D



Att det är... vanligt... kanske beror på att det är bäst! :wink:
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Skriv svar