Rick 4001

Här kan du annonsera om vad du önskar köpa!
Användarvisningsbild
mrbassman
Medlem
Inlägg: 195
Blev medlem: mån 12 nov 2007, 18:32
Ort: Sundbyberg

Rick 4001

Inlägg av mrbassman »

Jo, då börjar man lida lite av att inte ha någon Rick hängande hemma... Om du har någon som du vill göra dig av med kan du väl höra av dig, för jag är ev spekulant. Inga särskilda preferenser förutom att jag vill ha en 70-talare med den tunna halsen. I nuläget inte intresserad av 4003:or.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Jag har en 4001:a från -76. Burgundy röd. Väldigt fint skick. Jag använder den inte. Har funderat på att sälja den men är inte helt säker än. Jag ska fundera i några dagar. Kan det vara något som kan intressera dig? Burgundy röd Ric från -76? Sa jag att den var i väldigt fint skick? :shock:

MVH//Jan
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

En bild säger mer än tusen ord! :wink:
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

TDHP skrev:En bild säger mer än tusen ord! :wink:
Jag lägger upp några bilder senare idag eller imorgon.

//J
pbas63
Medlem+
Inlägg: 1054
Blev medlem: tor 20 sep 2007, 11:00
Ort: Uppsala

Inlägg av pbas63 »

har en 73.a med checkered binding fireglow blir din för 17.500:-
mvh
070-663 95 63
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

pbas63 skrev:har en 73.a med checkered binding fireglow blir din för 17.500:-
mvh
070-663 95 63
Köper du inte den är du dum! :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

men va faaan.. vart var den basen när jag skulle köpa min rick??? checkered bindings!
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Inlägg av hosse »

blackparkas skrev:
pbas63 skrev:har en 73.a med checkered binding fireglow blir din för 17.500:-
mvh
070-663 95 63
Köper du inte den är du dum! :D
+massvis
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
mrbassman
Medlem
Inlägg: 195
Blev medlem: mån 12 nov 2007, 18:32
Ort: Sundbyberg

Inlägg av mrbassman »

Shit har glömt att kolla den här tråden.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Ja, det är lite tokigt att inte kika sina egna köpestrådar.... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Lite bilder på min burgundy röda -76:a. Som sagt, inte helt säker på att jag ska sälja den. Helt original, väldigt fint skick och det enda som man kan ha emot den är att någon en gång i tiden troligtvis försökt gravera in någonting precis vid halsklacken. Marginell skada men den finns. Annars är den otroligt fin för att vara 32 år gammal.

MVH//Jan

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
mrbassman
Medlem
Inlägg: 195
Blev medlem: mån 12 nov 2007, 18:32
Ort: Sundbyberg

Inlägg av mrbassman »

Skulle vilja säga att den är skitful och att du borde släppa den för 2000 kr. Men den är skitfin...
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

mrbassman skrev:Skulle vilja säga att den är skitful och att du borde släppa den för 2000 kr. Men den är skitfin...
Ha ha ha!! Jo det kan jag tro.... Den är faktiskt väldigt fin. Många 30 år gamla basar kan ha en tendens att mattas i lacken och få krackeleringar. Inte den här. :thumbsup:

Är som sagt inte helt 100 att jag ska sälja den än. Måste fundera lite. Ångest. Svårt att få tag på ett sån´t fint exemplar igen om man skulle ångra sig. Om man bortser från den någorlunda minimala skadan vid halsklacken kan den inte vara finare.

//Jan
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

uj, den var fin...
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Uj uj, vete tusan när jag såg en 70-tals bas i det skicket sist. Typ på 70-talet kanske.
Grym!
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
Foxbat
Medlem++
Inlägg: 3382
Blev medlem: ons 09 maj 2007, 21:49
Ort: Varberg

Inlägg av Foxbat »

Inte för att va sån. Men sälj inte för bövelen. Hade jag haft en sån skulle man få bända den ur mitt grepp efter döden.
(C) Handicamp
Fender-OLP-HPD-Räserbajser
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Foxbat skrev:Inte för att va sån. Men sälj inte för bövelen. Hade jag haft en sån skulle man få bända den ur mitt grepp efter döden.
Jo det är ett ångestbeslut, tro mig. Men jag har lite FÖR många basar. Hur man nu kan få den ekvationen att gå ihop.... Skulle behöva en Stingray bas till och sen skulle jag vilja få tag på en EB2D i fint skick. Fast min Ric är i ofantligt bra skick och det är ju en av klassikerna så jag misstänker skarpt att jag kommer att ångra mig något otroligt om jag säljer den. Jag har en Ken Smith BSR5EG som jag ALDRIG använder och det är ett otroligt bra instrument. Borde nog sälja den istället. Den är helt fantastisk och i nyskick men inte riktigt min favorit. Jag har blivit en Stingray/Wal gubbe. Men ibland har man användning för klassiska basar när man driver en inspelningsstudio. Har en Höfner fiolbas av samma anledning och den använder jag mer än Ric:en men även den ganska sällan. Men ibland är dom guld värda. Usch vad svårt.... :x

//Jan
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++
Inlägg: 6946
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 23:36
Ort: Umeå

Inlägg av Diesel »

Hellboy skrev:
Foxbat skrev:Inte för att va sån. Men sälj inte för bövelen. Hade jag haft en sån skulle man få bända den ur mitt grepp efter döden.
Jo det är ett ångestbeslut, tro mig. Men jag har lite FÖR många basar. Hur man nu kan få den ekvationen att gå ihop.... Skulle behöva en Stingray bas till och sen skulle jag vilja få tag på en EB2D i fint skick. Fast min Ric är i ofantligt bra skick och det är ju en av klassikerna så jag misstänker skarpt att jag kommer att ångra mig något otroligt om jag säljer den. Jag har en Ken Smith BSR5EG som jag ALDRIG använder och det är ett otroligt bra instrument. Borde nog sälja den istället. Den är helt fantastisk och i nyskick men inte riktigt min favorit. Jag har blivit en Stingray/Wal gubbe. Men ibland har man användning för klassiska basar när man driver en inspelningsstudio. Har en Höfner fiolbas av samma anledning och den använder jag mer än Ric:en men även den ganska sällan. Men ibland är dom guld värda. Usch vad svårt.... :x

//Jan
Man kan aldrig ha för många basar..
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"


http://klassikerutmaningen.se
Användarvisningsbild
Foxbat
Medlem++
Inlägg: 3382
Blev medlem: ons 09 maj 2007, 21:49
Ort: Varberg

Inlägg av Foxbat »

Stackars dig :wink: Dagens I-landsproblem.
(C) Handicamp
Fender-OLP-HPD-Räserbajser
Användarvisningsbild
mrbassman
Medlem
Inlägg: 195
Blev medlem: mån 12 nov 2007, 18:32
Ort: Sundbyberg

Inlägg av mrbassman »

Skulle vilja ge dig råd, men känns som om jag är partisk :D
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Foxbat skrev:Stackars dig :wink: Dagens I-landsproblem.
Det är fantastiskt synd om mig. :cry:

Jag har många basar men inga barn. Billigare med många basar än barn kan jag lova. Liten snabb överslagsräkning. 2 barn á 3.000:-/barn och månad i 18 års tid. 2 x 3.000 x 12 x 18.....

1.296.000:- och det är LÅGT räknat då vi alla nog är medvetna om att ett barn i genomsnitt kostar mer än 3.000:- i månaden om man lägger in mopeder, kläder, musikinstrument, datorer och annat som dom behöver fram tills dom är självförsörjande. Men jag räknar lågt.

Räknar man ett genomsnittspris per bas på 20.000:- kommer man snabbt fram till att man istället för att skaffa två barn skulle kunna köpa 64,8 basar. Det har inte jag gjort. Jag har hälften så många ungefär och jag har betalat mycket mindre än 20.000:- per bas. Så jag går med VINST!! :thumbsup:

//Jan :giggle:
gäst

Inlägg av gäst »

Hellboy skrev:
Foxbat skrev:Stackars dig :wink: Dagens I-landsproblem.
Det är fantastiskt synd om mig. :cry:

Jag har många basar men inga barn. Billigare med många basar än barn kan jag lova. Liten snabb överslagsräkning. 2 barn á 3.000:-/barn och månad i 18 års tid. 2 x 3.000 x 12 x 18.....

1.296.000:- och det är LÅGT räknat då vi alla nog är medvetna om att ett barn i genomsnitt kostar mer än 3.000:- i månaden om man lägger in mopeder, kläder, musikinstrument, datorer och annat som dom behöver fram tills dom är självförsörjande. Men jag räknar lågt.

Räknar man ett genomsnittspris per bas på 20.000:- kommer man snabbt fram till att man istället för att skaffa två barn skulle kunna köpa 64,8 basar. Det har inte jag gjort. Jag har hälften så många ungefär och jag har betalat mycket mindre än 20.000:- per bas. Så jag går med VINST!! :thumbsup:

//Jan :giggle:
whoa...u...are...a...fucking genius man!!! :idea: :joy:
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

rumpeldunken skrev: whoa...u...are...a...fucking genius man!!! :idea: :joy:
Visst är jag smart?? Man kan köpa basar och öl istället. Sen har jag inte haft flickvän i långa perioder heller så där kan man nog lugnt lägga till ytterligare 14 basar som man SKULLE kunna köpa för samma pengar. Kvinnor och barn är dyrt. Och basar gnäller inte, man måste inte byta blöjor på dom och dom är trogna. Om dom inte blir stulna förstås fast det är ju inte deras fel.... :lol:

//Jan
gäst

Inlägg av gäst »

Hellboy skrev:
rumpeldunken skrev: whoa...u...are...a...fucking genius man!!! :idea: :joy:
Visst är jag smart?? Man kan köpa basar och öl istället. Sen har jag inte haft flickvän i långa perioder heller så där kan man nog lugnt lägga till ytterligare 14 basar som man SKULLE kunna köpa för samma pengar. Kvinnor och barn är dyrt. Och basar gnäller inte, man måste inte byta blöjor på dom och dom är trogna. Om dom inte blir stulna förstås fast det är ju inte deras fel.... :lol:

//Jan
väl talat... :lol:
men det där om 3000:-/barn/mån vet jag inte...eller...om man räknar med el och vatten räkningar så...

för att hjälpa mig på traven med den idén så kan du väl ge mej din ric...
eller kanske byta mot min 4003 8)
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

rumpeldunken skrev: väl talat... :lol:
men det där om 3000:-/barn/mån vet jag inte...eller...om man räknar med el och vatten räkningar så...
Enligt min flickvän, som har två stycken sedan tidigare, är barn betydligt dyrare än så om man räknar in rubbet. Dagis/fritids, kläder, mat, större bostadsyta som ju behövs med fler i hemmet, födelsedagspresenter, barnvagnar, leksaker och faan och hans moster..... Hon säger från 5.000:- och uppåt per knodd och hon är definitivt inte den som skämmer bort sina ungar. Snarare tvärt om.

Vilket gör att jag måste räkna om.....

10.000:-/månad i 18 års tid. 2.160.000:-. Oj oj oj.... Det blir MÅNGA 20.000:- basar det.... 108 för att vara exakt.

Och det är FORTFARANDE lågt räknat. Dom brukar ju oftast kosta pengar även efter att dom fyller 18 också men det kan vi ju kanske räkna bort då det i alla fall finns en chans att man får igen dessa av ungjävlarna när man själv blir gammal och skruttig. Fast den risken är väl inte så stor. Då är det bättre att ha en sju jävla massa basar som man kan sälja av lite då och då när man behöver pengar..... ;)

//Jan
Skriv svar