Topp o Låda/lådor sökes ( Löst )

Här kan du annonsera om vad du önskar köpa!
Lelle B
Medlem
Inlägg: 95
Blev medlem: sön 13 maj 2018, 16:57
Ort: Stockholm

Topp o Låda/lådor sökes ( Löst )

Inlägg av Lelle B »

(Blev en Mesa M9 med tillhörande 6x10 låda som blev mitt monster. :) )

Då skattemasen var snäll emot mig detta år så tänkte jag lägga en del pengar på att köpa en ordentlig rigg igen efter att under de senaste åren fått prioritera pengarna till annat.

Spelar just nu på Ha3500 genom 2 st Hartke 4x10:or och det innebär att jag behöver ha en del pedaler med smuts för att få till ljudet hyfsat.
Bandet jag lirar med spelar åt Stonerhållet så det krävs en del smuts samt att det är bara en gitarr, trummor o så lilla jag, så det krävs att jag tar min plats i ljudbilden.S

Pengar jag tänkt lägga på riggen är 15000-20000, självklart blir jag inte ledsen om det skulle komma upp ett riktigt fynd billigare.
Så vad finns ute i hemmen och i skrymslena som kan tänkas vara det jag söker efter?
Jag bor i Stockholm men har stuga i Älvkarleby och är därmed uppe en hel del i de trakterna med. Är dock inte intresserad att köra neråt Skåne för att hämta en rigg utan någorlunda köravstånd önskas.
Senast redigerad av Lelle B den ons 20 mar 2019, 21:31, redigerad totalt 3 gång.
Gibson Thunderbird, Epiphone Thunderbird, Moddad Squier P/J, Mesa M9, Mesa 6x10,
KNA
Medlem
Inlägg: 319
Blev medlem: mån 18 jun 2012, 14:32

Re: Topp o Låda/lådor sökes

Inlägg av KNA »

Ligger ju två mustiga rörtoppar här på forumet, förvisso i Skåne men folk kör ju hela tiden. En Sunn 300T och en Mesa 400+ och båda borde vara goa att utgå ifrån, även om du kanske behöver nån pedal för smutsen.
Lelle B
Medlem
Inlägg: 95
Blev medlem: sön 13 maj 2018, 16:57
Ort: Stockholm

Re: Topp o Låda/lådor sökes

Inlägg av Lelle B »

Ja de skulle garanterat funka. Men Sun:en ärväl såld om det är den jag tänker på.
Ligger även en Orange ad 200 ute på blocket som kan vara intressant.
Sonderar terrängen nu och hoppas på fin fina erbjudanden samt självklart en diskussion om vad som kan bli bäst. Finns ju otroligt med kunskap här inne.
Räknar med att kunna få loss pengar nästa vecka nån gång så ingen brådska.
Gibson Thunderbird, Epiphone Thunderbird, Moddad Squier P/J, Mesa M9, Mesa 6x10,
Användarvisningsbild
lekamen
Medlem+
Inlägg: 1709
Blev medlem: tor 30 aug 2012, 08:00
Ort: Stockholm

Re: Topp o Låda/lådor sökes

Inlägg av lekamen »

Är det bara helrör du söker? Annars har jag en feeet MESA Carbine M9 med tillhörande 610’a. Välter kossor!
Lelle B
Medlem
Inlägg: 95
Blev medlem: sön 13 maj 2018, 16:57
Ort: Stockholm

Re: Topp o Låda/lådor sökes

Inlägg av Lelle B »

Absolut är det intressant söker det som funkar passar och vet ju att Parkas är liiiite förtjust i M9:an. 😊
Gibson Thunderbird, Epiphone Thunderbird, Moddad Squier P/J, Mesa M9, Mesa 6x10,
Lelle B
Medlem
Inlägg: 95
Blev medlem: sön 13 maj 2018, 16:57
Ort: Stockholm

Re: Topp o Låda/lådor sökes

Inlägg av Lelle B »

Vad har du tänkt för pris för M9:an med 6x10 lådan?
Gibson Thunderbird, Epiphone Thunderbird, Moddad Squier P/J, Mesa M9, Mesa 6x10,
Användarvisningsbild
lekamen
Medlem+
Inlägg: 1709
Blev medlem: tor 30 aug 2012, 08:00
Ort: Stockholm

Re: Topp o Låda/lådor sökes

Inlägg av lekamen »

Lelle B skrev:Vad har du tänkt för pris för M9:an med 6x10 lådan?
Det tar vi via pm!
Lelle B
Medlem
Inlägg: 95
Blev medlem: sön 13 maj 2018, 16:57
Ort: Stockholm

Re: Topp o Låda/lådor sökes

Inlägg av Lelle B »

Japp
Gibson Thunderbird, Epiphone Thunderbird, Moddad Squier P/J, Mesa M9, Mesa 6x10,
Skriv svar