vem bygger custom amp chassi?

Här kan du annonsera om vad du önskar köpa!
Användarvisningsbild
motorman
Medlem+
Inlägg: 695
Blev medlem: tis 30 okt 2007, 20:07
Ort: Malmö

vem bygger custom amp chassi?

Inlägg av motorman »

Tube Amp Doctor , Tyskland finns.
Vore skoj om det fanns någon i Sverige eller Danmark att stödja och som är duktig.

Har köpt en Fender Studio Bass combo som jag vill flytta över toppen till separat chassi.
Det skall vara ett chassi av typ Fender Blackface Twin Reverb men jag vill ha lite special.
Vit tolex m.m....
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17232
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Re: vem bygger custom amp chassi?

Inlägg av BBQV »

Per-Johan Ekblad i Västerås bygger customrörstärkare från scratch, han kanske kan hjälpa dig.
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
motorman
Medlem+
Inlägg: 695
Blev medlem: tis 30 okt 2007, 20:07
Ort: Malmö

Re: vem bygger custom amp chassi?

Inlägg av motorman »

Tack. Det skall jag kolla upp direkt🙂
Användarvisningsbild
motorman
Medlem+
Inlägg: 695
Blev medlem: tis 30 okt 2007, 20:07
Ort: Malmö

Re: vem bygger custom amp chassi?

Inlägg av motorman »

Fick tag i Per-Johan men han prioriterar gärna bort just sådana bitar och jobbar hellre med elektornik. Han tipsade om
www.tube-town.net i Tyskland. Jag gjorde en order där. Pris helt ok. Får se hur bygget känns men det kommer säkert duga för mig. Mer finkänsligt avseede kvalitet när det gäller högtalarlåda eller kombo tänker jag.
Användarvisningsbild
lekamen
Medlem+
Inlägg: 1709
Blev medlem: tor 30 aug 2012, 08:00
Ort: Stockholm

Re: vem bygger custom amp chassi?

Inlägg av lekamen »

motorman skrev:Fick tag i Per-Johan men han prioriterar gärna bort just sådana bitar och jobbar hellre med elektornik. Han tipsade om
www.tube-town.net i Tyskland. Jag gjorde en order där. Pris helt ok. Får se hur bygget känns men det kommer säkert duga för mig. Mer finkänsligt avseede kvalitet när det gäller högtalarlåda eller kombo tänker jag.
Jag fick just kontakt med Nordström Audio i Helsingborg som Insulander rekommenderade. De har dessa grejjor och annat som rör (!) förstärkare :)
Användarvisningsbild
motorman
Medlem+
Inlägg: 695
Blev medlem: tis 30 okt 2007, 20:07
Ort: Malmö

Re: vem bygger custom amp chassi?

Inlägg av motorman »

Jag beställde från Tube Town. 215euro betalade jag. Ser helt ok ut. Finns säkert någon som kan göra ännu bättre hantverk men då kostar det väl därefter. Jag är nöjd med hur det ser ut och framförallt med hur det låter. Det var en Fender Studio Bass combo som jag tog toppen från.
Bild
Utseendemässigt passar det nu perfekt till mina två vita TKS 2x12 men ljudmässigt bättre med 2x15 JBL k140 som jag stoppat in i en gammal Traynor låda. Nu vill jag ju givetvis måla Traynor lådan vit. Lådan har inget kommersiellt värde så jag har testsprayat ett par lager vit färg i botten men det blir inte heltäckande. Få utforska alternativen vidare.

Bild

Bild
Skriv svar