Ibanez

Här kan du annonsera om vad du önskar köpa!
Skriv svar
Användarvisningsbild
boby
Medlem
Inlägg: 490
Blev medlem: fre 07 nov 2008, 13:47
Ort: gråbo/lerum göteborg

Ibanez

Inlägg av boby »

Hej. Har i omgångar varit sugen på en ibanez rb960. Eller ev en 950? Funderat i typ 30 år iallafall. Så det kanske kan vara dags nu. Finns det nån över på forumet, i hyggligt skick till hyggligt pris.

Är även lite sugen på min gamla mm sterling som jag sålde för ett par år sen. Väldigt långt från originalskick, och med ett café tungt som ett parkeringshus
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Inlägg: 5425
Blev medlem: lör 19 jan 2013, 12:55
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Ibanez

Inlägg av bjelkeman »

Sålde RB960, har bara dessa kvar och en till RB850.

viewtopic.php?f=8&t=91422
Spelar metall med Orbital Decay.
Ibanez (ett halvdussin) & Warwick, Mesa, Darkglass, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Användarvisningsbild
boby
Medlem
Inlägg: 490
Blev medlem: fre 07 nov 2008, 13:47
Ort: gråbo/lerum göteborg

Re: Ibanez

Inlägg av boby »

Är tyvärr bara dom som är intressanta. Hade en 950 en gång,och gillar verkligen 960 an.
Användarvisningsbild
Rut66
Medlem
Inlägg: 434
Blev medlem: tis 10 nov 2009, 19:54
Ort: Göteborg

Re: Ibanez

Inlägg av Rut66 »

Hade en RB950, cherry sunburst, som jag sålde till elmelino här på forumet för att par tre år sedan. Den var i väldigt gott skick och en fantastisk bas. (Hade den från ny 1985 tills jag sålde den, drygt 30 år..). Vet att elmelino sålt den vidare, men du kan ju kontakta honom och kolla vart den tog vägen och om den går att köpa loss?!
Sandberg California VM5, Windmill Windforce 5-str, Fender Precision Nate Mendel, Bach JB/MM, T.C Electronics, TKS1126 x2, Ibanez Promethean, EBS Micro Bass II, Bjärton Kontra
Användarvisningsbild
boby
Medlem
Inlägg: 490
Blev medlem: fre 07 nov 2008, 13:47
Ort: gråbo/lerum göteborg

Re: Ibanez

Inlägg av boby »

Tack kollar.hade en en kort period. Tror jag köpte av ente? Kanske finns flera som snurrar runt.
elmelino
Medlem++
Inlägg: 3288
Blev medlem: lör 09 aug 2008, 16:18
Ort: Karlskrona

Re: Ibanez

Inlägg av elmelino »

Här är denna jag hade! Jag kan kolla om den är till salu om du vill?
Bild
FENDER,MARUSZCZYK,BAUM,SPECTOR,PHIL JONES,TC-ELECTRONIC.GK.
Användarvisningsbild
boby
Medlem
Inlägg: 490
Blev medlem: fre 07 nov 2008, 13:47
Ort: gråbo/lerum göteborg

Re: Ibanez

Inlägg av boby »

Ja gärna. Bosse
Användarvisningsbild
Rut66
Medlem
Inlägg: 434
Blev medlem: tis 10 nov 2009, 19:54
Ort: Göteborg

Re: Ibanez

Inlägg av Rut66 »

boby skrev: sön 25 okt 2020, 19:03 Hej. Har i omgångar varit sugen på en ibanez rb960. Eller ev en 950? Funderat i typ 30 år iallafall. Så det kanske kan vara dags nu. Finns det nån över på forumet, i hyggligt skick till hyggligt pris.

Är även lite sugen på min gamla mm sterling som jag sålde för ett par år sen. Väldigt långt från originalskick, och med ett café tungt som ett parkeringshus
Såg nyss att det finns en RB960 ute till försäljning nu i PB-gruppen på FaceBook.

Bild
Sandberg California VM5, Windmill Windforce 5-str, Fender Precision Nate Mendel, Bach JB/MM, T.C Electronics, TKS1126 x2, Ibanez Promethean, EBS Micro Bass II, Bjärton Kontra
Användarvisningsbild
boby
Medlem
Inlägg: 490
Blev medlem: fre 07 nov 2008, 13:47
Ort: gråbo/lerum göteborg

Re: Ibanez

Inlägg av boby »

Oj. Tack. Fanns det nåt pris, var en sån jag ville ha.köpte en 950 av elmelino. Och är grymt nöjd med den.
Användarvisningsbild
Rut66
Medlem
Inlägg: 434
Blev medlem: tis 10 nov 2009, 19:54
Ort: Göteborg

Re: Ibanez

Inlägg av Rut66 »

boby skrev: tor 07 jan 2021, 22:42 Oj. Tack. Fanns det nåt pris, var en sån jag ville ha.köpte en 950 av elmelino. Och är grymt nöjd med den.
7000 SEK enligt annonsen.
(Om du köpte RB950 av Elmelino torde det vara min gamla. Grym bas)
Sandberg California VM5, Windmill Windforce 5-str, Fender Precision Nate Mendel, Bach JB/MM, T.C Electronics, TKS1126 x2, Ibanez Promethean, EBS Micro Bass II, Bjärton Kontra
Användarvisningsbild
boby
Medlem
Inlägg: 490
Blev medlem: fre 07 nov 2008, 13:47
Ort: gråbo/lerum göteborg

Re: Ibanez

Inlägg av boby »

Ja.tror det är din gamla. Köpte du den ny? Pratade ganska länge med elmelino/björn. Fantastiskt trevlig att ha att göra med. Strängat om,och justerat lite för att passa mig. Tar hellre den än min gamla fender jazz 72. Känns smidigare, och fantastiskt bra byggd. Roligt att bumerangerna är kvar också. Bosse.
Användarvisningsbild
Rut66
Medlem
Inlägg: 434
Blev medlem: tis 10 nov 2009, 19:54
Ort: Göteborg

Re: Ibanez

Inlägg av Rut66 »

Japp, köpte den ny våren -85.
Sandberg California VM5, Windmill Windforce 5-str, Fender Precision Nate Mendel, Bach JB/MM, T.C Electronics, TKS1126 x2, Ibanez Promethean, EBS Micro Bass II, Bjärton Kontra
Skriv svar