Lakland DJ5, vit med lönnbräda

Här kan du annonsera om vad du önskar köpa!
Skriv svar
Användarvisningsbild
Ljudfreak
Medlem+
Inlägg: 555
Blev medlem: fre 03 aug 2007, 15:14
Ort: Stockholm

Lakland DJ5, vit med lönnbräda

Inlägg av Ljudfreak »

Det är inte så ofta det verkligen kliar av GAS numera, men jag har blivit sugen på en vit Lakland Skyline Darryl Jones 5. Finns det någon i familjen som vill bli av med en sån? :?:

Bild
lockstrom
Medlem
Inlägg: 39
Blev medlem: tis 14 aug 2007, 18:32
Ort: Örebro

Re: Lakland DJ5, vit med lönnbräda

Inlägg av lockstrom »

Ljudfreak skrev:Det är inte så ofta det verkligen kliar av GAS numera, men jag har blivit sugen på en vit Lakland Skyline Darryl Jones 5. Finns det någon i familjen som vill bli av med en sån? :?:

Bild
Sitter på en sån, men är tyvärr inte redo att ge upp den då det är den enda femman jag har. Spelar aldrig femma längre så man vet aldrig dock. Lovar att höra av mig om säljlusten faller inpå!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________________
Fender, Ampeg, Moog, Moolon, Helix
Användarvisningsbild
Ljudfreak
Medlem+
Inlägg: 555
Blev medlem: fre 03 aug 2007, 15:14
Ort: Stockholm

Re: Lakland DJ5, vit med lönnbräda

Inlägg av Ljudfreak »

lockstrom skrev: mån 22 mar 2021, 22:56 Sitter på en sån, men är tyvärr inte redo att ge upp den då det är den enda femman jag har. Spelar aldrig femma längre så man vet aldrig dock. Lovar att höra av mig om säljlusten faller inpå!
Jag har inte så bråttom, så ta dig en funderare och säg till. Just det där med instrument som inte får speltid brukar fälla avgörandet för mig. Vad var det som fick dig att köpa och motsvarade den dina förväntningar?
theLopp
Medlem+
Inlägg: 597
Blev medlem: ons 08 okt 2008, 22:31
Ort: Göteborg

Re: Lakland DJ5, vit med lönnbräda

Inlägg av theLopp »

Jag har en likadan också. En bas som passar mig väldigt bra. Tar mycket hellre fram den och spelar än många andra hemma. Det är något speciellt med den. Lätthanterlig och skön och mickarna låter väldigt bra. Hade väl helst haft vol/bal/ton men det kan man ju alltid fixa. Om man orkar... En kanonbas för en bra peng. Vill tyvärr inte bli av med min.

Kom på att jag inte såg vilken variant du ville ha men jag snackar Skyline. Fick tag på den via ett byte mot en Ibanez.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Ljudfreak
Medlem+
Inlägg: 555
Blev medlem: fre 03 aug 2007, 15:14
Ort: Stockholm

Re: Lakland DJ5, vit med lönnbräda

Inlägg av Ljudfreak »

theLopp skrev: ons 24 mar 2021, 20:37 Jag har en likadan också. En bas som passar mig väldigt bra. Tar mycket hellre fram den och spelar än många andra hemma. Det är något speciellt med den. Lätthanterlig och skön och mickarna låter väldigt bra. Hade väl helst haft vol/bal/ton men det kan man ju alltid fixa. Om man orkar... En kanonbas för en bra peng. Vill tyvärr inte bli av med min.

Kom på att jag inte såg vilken variant du ville ha men jag snackar Skyline. Fick tag på den via ett byte mot en Ibanez.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kul att du är nöjd. Jag tror att DJ-basarna bara finns i Skylineserien, men jag läste att femmorna har grafitstavar i halsen, vilket ju gör dem snudd på likvärdiga med US-seriens femmor. Jag minns att Mattisson hade med sig en DJ4 till mässan i Göteborg ett år och den kändes riktigt bra. Men det var länge sedan.
theLopp
Medlem+
Inlägg: 597
Blev medlem: ons 08 okt 2008, 22:31
Ort: Göteborg

Re: Lakland DJ5, vit med lönnbräda

Inlägg av theLopp »

Ja, riktigt nöjd.

Var tvungen att kolla upp och de finns i US series också. $4020.

Har en Skyline 55-60 Vintage J i teal green också. Den låter kanon men det är inte riktigt samma känsla. Ingen lönnbräda iofs, inte rosewood men något annat mörkt träslag.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
lockstrom
Medlem
Inlägg: 39
Blev medlem: tis 14 aug 2007, 18:32
Ort: Örebro

Re: Lakland DJ5, vit med lönnbräda

Inlägg av lockstrom »

Ljudfreak skrev:
lockstrom skrev: mån 22 mar 2021, 22:56 Sitter på en sån, men är tyvärr inte redo att ge upp den då det är den enda femman jag har. Spelar aldrig femma längre så man vet aldrig dock. Lovar att höra av mig om säljlusten faller inpå!
Jag har inte så bråttom, så ta dig en funderare och säg till. Just det där med instrument som inte får speltid brukar fälla avgörandet för mig. Vad var det som fick dig att köpa och motsvarade den dina förväntningar?
Det var nog att jag hade testat några Lakland hos Mattisson och diggade dem, men hade inte då pengar att köpa någon. Köpte sedan en DJ4 och en DJ5 när jag var i USA hos min syrra.
Spelar typ aldrig femsträngat längre, men det är en bra sustain och attack i den, jämn och lättspelad och den gör jobbet när jag behöver den där strängen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________________
Fender, Ampeg, Moog, Moolon, Helix
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Lakland DJ5, vit med lönnbräda

Inlägg av blackparkas »

Jag har haft en vit DJ5.
Väldigt bra bas, det här var en väldigt tidig rackare har jag för mig och vad jag minns så kändes finishen på halsen lite glattare än på nyare Skylines men jag kan minnas fel..
Vill minnas att halsen var rätt platt också.
Bred, men platt.

En bas jag gärna haft kvar, men hade inte användning för den då och skulle nog inte använda den idag heller iofs... :)

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Ljudfreak
Medlem+
Inlägg: 555
Blev medlem: fre 03 aug 2007, 15:14
Ort: Stockholm

Re: Lakland DJ5, vit med lönnbräda

Inlägg av Ljudfreak »

Vi testar att ”bumpa” den här om någon skulle vaknat till
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Re: Lakland DJ5, vit med lönnbräda

Inlägg av Basstore »

http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv svar