Sökes: Warwick och/eller Stingray!

Här kan du annonsera om vad du önskar köpa!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Sökes: Warwick och/eller Stingray!

Inlägg av blackparkas »

Tänkte bara kolla lite...

Är det någon som funderar på att sälja en Warwick eller en Stingray någorlunda snart?

Warwick:en ska vara en RIKTIG, dvs en RIKTIG tyskbyggd Warwick.
Absolut ingen Corvette, Thumb eller Star Bass.
4str eller 5str INTE Broadneck.
Är den naturfärgad ska den vara sjukt billig isåfall om det ska vara intressant... Eller en SS2, en sådan behöver inte vara "sjukt billig"...

Stingray tror jag bör vara en 4str.
Är den svart ska den vara billig för att vara intressant, har alldeles för många svarta basar och det är skittråkigt med svart...
Undantaget är en fyrsträngad Stealt. En sådan skulle kunna få vara svart och inte behöva vara skitbillig...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Håcke
Medlem++
Inlägg: 2536
Blev medlem: tor 05 aug 2010, 01:21
Ort: Hestra

Re: Sökes: Warwick och/eller Stingray!

Inlägg av Håcke »

Jag tror Parkas är uttråkad.
Ungefär såhär.
Bild

Jag tycker dina tankar om vad du vill ha är utmärkt underhållning och ger nog en bra bild över hur vi alla känner, kanske särskilt ett år som detta.
Fender J, Fender P Lyte, Blade J, Wasabasen, Cort Arona B4 Sandberg
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Inlägg: 5425
Blev medlem: lör 19 jan 2013, 12:55
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Sökes: Warwick och/eller Stingray!

Inlägg av bjelkeman »

:D
Spelar metall med Orbital Decay.
Ibanez (ett halvdussin) & Warwick, Mesa, Darkglass, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5319
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Re: Sökes: Warwick och/eller Stingray!

Inlägg av mrbaloo »

Håcke skrev:Jag tror Parkas är uttråkad.
Ungefär såhär.
Bild

Jag tycker dina tankar om vad du vill ha är utmärkt underhållning och ger nog en bra bild över hur vi alla känner, kanske särskilt ett år som detta.
Plötsligt ljusnande det lite. Vi har fått gigförfrågan, utegig, till i slutet av juni. Hoppas det går att genomföra. Sen har vi hållit på med stråkorkestern digitalt (övningar) varje vecka. Fantastiskt!

Men jag hoppas det går att finna jättebilliga basar i dessa utföranden. Då skulle jag också slå till... Bild

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Sökes: Warwick och/eller Stingray!

Inlägg av blackparkas »

Håcke skrev: lör 08 maj 2021, 13:14 Jag tror Parkas är uttråkad.
Ungefär såhär.
Bild

Jag tycker dina tankar om vad du vill ha är utmärkt underhållning och ger nog en bra bild över hur vi alla känner, kanske särskilt ett år som detta.
Visst är det lite så...!

Fast lite är det frustration över att jag velar så när det gäller bas till metalbandet...

Stingray 5:an är ju helt fantastisk egentligen. Men tar mig inte riktigt hela vägen ljudmässigt, och jag vill inte börja mecka med mickar i den... Och till viss del tror jag att jag måste köra fyrsträngat... Stela fingrar/händer/handleder och basen långt ner är inte optimalt.
Men B-strängen på Stingrockan är riktigt bra...

Warwick LX4:an och LX5:an är ljudmässigt spot on egentligen, men designmässigt katastrofala...
Så egentligen vet jag inte varför jag letar Warwick nu när jag tänker på det... Det är väl det att jag skulle vilja ha en till Warwick 4:a och en till Warwick 5:a kanske...
Inte lika bra B-sträng på Warwickarna, speciellt inte på fyran strängad ADGC, men det funkar...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
bärsstrand
Nykomling
Inlägg: 6
Blev medlem: fre 16 sep 2011, 00:43

Re: Sökes: Warwick och/eller Stingray!

Inlägg av bärsstrand »

Hej!
vet inte om denna tråd fortf är igång men jag sitter på en SS II -97 som jag tänkt sälja.

Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Sökes: Warwick och/eller Stingray!

Inlägg av blackparkas »

Igång är den, men den där är utanför budget om man ser till prislappen du hintade om i säljestråden tyvärr.
Och dessutom är den träfärgad... :D
Men... Hade jag haft lite mer pengar över och inte så feg när det gäller att köpa Warwick med tanke på hur läget i är Sverige med priserna på dem så....

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Skriv svar