STINGRAY SHORT Scale köpes!

Här kan du annonsera om vad du önskar köpa!
Användarvisningsbild
FirstBassMan
Nykomling
Inlägg: 13
Blev medlem: ons 19 apr 2017, 23:14
Ort: Nora

STINGRAY SHORT Scale köpes!

Inlägg av FirstBassMan »

Jag har nu en Music Man Stingray Short Scale
som min huvud-bas,
-och behöver en till, som reserv/back-up-bas.

Jag vet ju redan alla positiva sidor med basen,
-så du behöver inte skriva något gediget review-mail om basen,
ifall du har en att sälja till mig :lol:

Jag uppskattar alla tips,
-vare sig det är du själv som har en att sälja,
eller om du vet någon annan som kan tänkas sälja sin.

Hälsar Alf
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: STINGRAY SHORT Scale köpes!

Inlägg av blackparkas »

För endast 45 lök kan du köpa en sån här ny fin BFR-Shortscale!!
:D


https://www.emnordic.se/produkter/gitar ... -bombshell

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
JohannesH
Medlem+
Inlägg: 596
Blev medlem: tis 16 nov 2010, 18:25
Ort: Falun

Re: STINGRAY SHORT Scale köpes!

Inlägg av JohannesH »

Oj! Rätt spec på halsen, short-scale och en grym modell! Hur får man tag på dessa i europa? Ännu hellre att testa i sverige?
Det är lite svårt att förstå prisbilden på nya tycker jag, det verkar vara mellan ca30 och 45 tusen. Hur vet man vad som gäller?
Sterling har ju en serie med ungefär samma spec om du vill köpa en som ren backup.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: STINGRAY SHORT Scale köpes!

Inlägg av blackparkas »

JohannesH skrev: lör 16 jul 2022, 08:08 Oj! Rätt spec på halsen, short-scale och en grym modell! Hur får man tag på dessa i europa? Ännu hellre att testa i sverige?
Det är lite svårt att förstå prisbilden på nya tycker jag, det verkar vara mellan ca30 och 45 tusen. Hur vet man vad som gäller?
Sterling har ju en serie med ungefär samma spec om du vill köpa en som ren backup.
BFR:en är ju en speziaalare och det är väl bara de som hamnar uppåt 40-45 lök om man inte hittar en beggad.
De vanliga är ju betydligt billigare.

Enda butikerna jag skulle kunna tänka mig har en Shortscale Stingray inne är DLX i Sthlm och MUG i Götet.

BFR:en finns i lager hos svenska distributören så den går att köpa i alla butiker i Sverige/Norden som handlar Music Man.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
JohannesH
Medlem+
Inlägg: 596
Blev medlem: tis 16 nov 2010, 18:25
Ort: Falun

Re: STINGRAY SHORT Scale köpes!

Inlägg av JohannesH »

blackparkas skrev: lör 16 jul 2022, 13:56
JohannesH skrev: lör 16 jul 2022, 08:08 Oj! Rätt spec på halsen, short-scale och en grym modell! Hur får man tag på dessa i europa? Ännu hellre att testa i sverige?
Det är lite svårt att förstå prisbilden på nya tycker jag, det verkar vara mellan ca30 och 45 tusen. Hur vet man vad som gäller?
Sterling har ju en serie med ungefär samma spec om du vill köpa en som ren backup.
BFR:en är ju en speziaalare och det är väl bara de som hamnar uppåt 40-45 lök om man inte hittar en beggad.
De vanliga är ju betydligt billigare.

Enda butikerna jag skulle kunna tänka mig har en Shortscale Stingray inne är DLX i Sthlm och MUG i Götet.

BFR:en finns i lager hos svenska distributören så den går att köpa i alla butiker i Sverige/Norden som handlar Music Man.
Tack! Jag måste ta mig en funderare, lär göra några rockader i basuppsättningen. Startar nog snart en ny tråd om det här. :D
Användarvisningsbild
JohannesH
Medlem+
Inlägg: 596
Blev medlem: tis 16 nov 2010, 18:25
Ort: Falun

Re: STINGRAY SHORT Scale köpes!

Inlägg av JohannesH »

Nu har det släppt nya som bara går att köpa från staterna..
Skriv svar