5 strängad

Här kan du annonsera om vad du önskar köpa!
Användarvisningsbild
boby
Medlem
Inlägg: 495
Blev medlem: fre 07 nov 2008, 13:47
Ort: gråbo/lerum göteborg

5 strängad

Inlägg av boby »

Har en gammal spelkompis (gitarist) som börjat spela bas i ett hårdrocksprojekt.
Har lånat en Warwick 5:a som han gillar. Har föreslagit Yamaha eller ibanez också.
Budget runt 7 tusen
Finns det några förslag på forumet?
Jasko
Nykomling
Inlägg: 6
Blev medlem: lör 04 mar 2023, 15:18

Re: 5 strängad

Inlägg av Jasko »

Hej!
Jag har en alldeles ny 5-strängad, använd max 10 timmar här hemma. Ibanez TMB35-MGR Talman Short Scale. Anledningen till att jag säljer den är att jag råkade få en annan 5-strängad precis när den här anlände. Den låter väldigt fint, tycker jag, och är skön att spela på (om än lite tung i huvudet) -- korthalsad dessutom, vilket kanske kan tilltala en gitarrist Den levererades med lite fula märken på plektrumskyddet (heter det så? det svarta under strängarna). Jag hann få det installerad, tillfixad, så stränghöjden är bra, halsen rak, och elektroniken som var lite sisådär vid leveransen är nu fel- och problemfri. Den är alltså bättre än ny - nypris på Thomanns är 3333, du får min för 2900. Har ingen väska till den, så jag skickar inte. Finns i Stockholm.
Fina kundbetyg på Thomanns, ser jag. Här länk till deras presentation av den https://www.thomann.de/se/ibanez_tmb35_ ... _scale.htm
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Jasko
Nykomling
Inlägg: 6
Blev medlem: lör 04 mar 2023, 15:18

Re: 5 strängad

Inlägg av Jasko »

Hej igen!
Insåg att jag lika gärna kan lägga ut en annons här på den, så nu gör jag det. Bara så att du vet.
Skriv svar