Efterlyses: Min gamla Rickenbacker 4001 från 70-talet

Här kan du annonsera om vad du önskar köpa!
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++
Inlägg: 4732
Blev medlem: tis 09 sep 2008, 01:18
Ort: Stockholm

Efterlyses: Min gamla Rickenbacker 4001 från 70-talet

Inlägg av MatsD »

Inte stulen alltså utan vill bara kolla om den på det här sättet går att lokalisera. Köpte den ny på Dieke Musik i Fruängen (Stockholm), tror det var 1977.

Den var typ valnötsfärgad, autumn glo tror jag, men i motsats till alla andra ricks jag sett dittills så var den inte högblank i lacken utan ganska matt.

Jag har tyvärr inte serienummer och inga bilder på den men kan kanske få fram av nån av mina bandmedlemmar från den tiden, vet att det ska finnas live-bilder från några gig.

Enda speciella kännetecknet jag minns var att jag lackade över lite belt buckle rash ganska nära där hals och kropp möts och att det blev ganska amatörmässigt och fult. Det kan ju nån senare ägare ha åtgärdat men...

Har för mig jag sålde den tidigt 80-tal till nån som mötte upp mig i Tumba gymnasium (Botkyrka, Stockholm) men är inte helt säker. Har ångrat i alla år att jag sålde den.

Om basen fortfarande så här långt senare är i bra skick osv så betalar jag bra för att köpa tillbaka den av nostalgiska skäl, om nån vet var den finns alltså och ägaren kan tänka sig skiljas från den.
Våga vägra Ampeg och p-bas
Adamhstd
Medlem
Inlägg: 63
Blev medlem: ons 25 aug 2010, 12:21

Re: Efterlyses: Min gamla Rickenbacker 4001 från 70-talet

Inlägg av Adamhstd »

Tjenare!

Drar ett långskott och bifogar några bilder på min gamla trotjänare! Det kanske finns potentiell potential att det eventuellt finns en liten chans att det är denna du söker
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Rickenbacker Hofner Fender Falcon-Custom EBS Hartke
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++
Inlägg: 4732
Blev medlem: tis 09 sep 2008, 01:18
Ort: Stockholm

Re: Efterlyses: Min gamla Rickenbacker 4001 från 70-talet

Inlägg av MatsD »

Tack för bilder. Den påminner en del om min men den där känns som den har starkare kontraster mellan mörkt och ljust i bursten och verkar även ha en blankare lack. Jag ser heller inget spår av mitt försök att lacka över belt buckle rash där halsen möter kroppen. Jag tror inte det är min men tack ändå.
Våga vägra Ampeg och p-bas
Skriv svar