Peavey club (den sovande jätte)

Prata om förstärkare och högtalare
DSVlund
Medlem

Peavey club (den sovande jätte)

Inlägg av DSVlund »

Är det för sent för en Peavey club ?
Märket anses som en cult-symbol dem senaste år, med många som samlar deras 70 och 80 tals förstärkare och instrumenter.

Finns det flera Peavey samlare här?
Jag börjar ...

Bild
Senast redigerad av DSVlund den tis 09 jun 2026, 00:12, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Kontakt:

Re: Peavey club (den sovande jätte)

Inlägg av bjelkeman »

Peavy var verkligen grejen när jag började spela bas. Har bara haft en 210, typ den upp till höger.
Spelar heavy metal med Orbital Decay. Fixar gig via Metal Sweden
Warwick $$ & Ibanez, Mesa Carbine, Darkglass MT900, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Inlägg av 200071 »

Peavey Black Widow 18" var en av de bästa lådor jag haft. Kanske beroende på att jag drev den med Hiwatt 103.
Mark IV toppen är också grymt bra.
Trött och på semester har jag tillfälligt och mycket pinsamt tappat både namn och nickname men det finns en supertrevlig skåning som har, eller i alla fall haft, en massa Peavey.
PS. Nu kom det; Bengt Larsson heter han.

Skickat från min SM-A536B via Tapatalk

Användarvisningsbild
Rut66
Medlem

Inlägg av Rut66 »

Peavey 18" BW (Black Widow) var min första baslåda. (Tillsammans med en Carlsbro 300W transistortopp.) Killen som sålde den till mig var dansbandsmusiker och meddelade att "du kommer aldrig att behöva något annat". Jag sålde den efter ett par år och köpte en 15" EV-låda som var "det man skulle ha" i slutet av 80-talet. Såhär dussintalet högtalarlådor senare kanske dansbandskillen hade rätt? Jag minns högtalaren som både rapp/punchig och varm i tonen.
Sandberg Ida Nielsen 5-Str, Sandberg California VM5, Windmill Windforce 5-str, "Bojsänket" (Svinbra HPD-jazz), Yamaha BB2000, Yamaha JB500R, Epiphone Zenith, Fender Precision Nate Mendel, Bach JB/MM, TKS1126 x2, Ibanez Promethean
Continuo
Medlem

Inlägg av Continuo »

Aldrig fattat varför Peavey aldrig lyckades ta sig ur sitt ”hål”. Det är verkligen utmärkta instrument de tillverkar.
Skriv svar