Är det för sent för en Peavey club ?
Märket anses som en cult-symbol dem senaste år, med många som samlar deras 70 och 80 tals förstärkare och instrumenter.
Finns det flera Peavey samlare här?
Jag börjar ...
Senast redigerad av DSVlund den tis 09 jun 2026, 00:12, redigerad totalt 1 gånger.
Peavey Black Widow 18" var en av de bästa lådor jag haft. Kanske beroende på att jag drev den med Hiwatt 103.
Mark IV toppen är också grymt bra.
Trött och på semester har jag tillfälligt och mycket pinsamt tappat både namn och nickname men det finns en supertrevlig skåning som har, eller i alla fall haft, en massa Peavey.
PS. Nu kom det; Bengt Larsson heter han.
Peavey 18" BW (Black Widow) var min första baslåda. (Tillsammans med en Carlsbro 300W transistortopp.) Killen som sålde den till mig var dansbandsmusiker och meddelade att "du kommer aldrig att behöva något annat". Jag sålde den efter ett par år och köpte en 15" EV-låda som var "det man skulle ha" i slutet av 80-talet. Såhär dussintalet högtalarlådor senare kanske dansbandskillen hade rätt? Jag minns högtalaren som både rapp/punchig och varm i tonen.