Carbine Club

Prata om förstärkare och högtalare
Användarvisningsbild
Elfström
VIP medlem
Inlägg: 1895
Blev medlem: tis 20 sep 2011, 18:17
Ort: Järfälla

Inlägg av Elfström »

Löwe skrev:Kan nån i den exlusiva Carbineklubben vara behjälplig med hur bred en m6 är?
Sorry jag har bara en M-9 men du kan hitta mått här:

http://www.mesaboogie.com/Product_Info/ ... -dims.html

Dvs 19 " rack annars får du väl översätta måtten till mm om du menar själva lådan dvs " head ", som ser ut så här h-8 x w-23 x d-14 1/2 / 48lbs.

Hoppas att det hjälper / Lycka till 8)
Användarvisningsbild
Löwe
Medlem+
Inlägg: 1446
Blev medlem: tis 02 feb 2010, 06:09
Ort: Skellefteå [She left you]

Inlägg av Löwe »

ElvisP skrev:
Löwe skrev:Kan nån i den exlusiva Carbineklubben vara behjälplig med hur bred en m6 är?
Sorry jag har bara en M-9 men du kan hitta mått här:

http://www.mesaboogie.com/Product_Info/ ... -dims.html

Dvs 19 " rack annars får du väl översätta måtten till mm om du menar själva lådan dvs " head ", som ser ut så här h-8 x w-23 x d-14 1/2 / 48lbs.

Hoppas att det hjälper / Lycka till 8)
Tackar!
Så om jag räknat rätt borde den rackmonterade varianten vara ca 48 cm bred och väga ca 11 kg? (w-19, 25 Lbs)
Fender Precision ×2 | Sire v7 | Mesa/Boogie Carbine M9 | tks 215 | tks 212 | tks 112 |
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Löwe skrev:
ElvisP skrev:
Löwe skrev:Kan nån i den exlusiva Carbineklubben vara behjälplig med hur bred en m6 är?
Sorry jag har bara en M-9 men du kan hitta mått här:

http://www.mesaboogie.com/Product_Info/ ... -dims.html

Dvs 19 " rack annars får du väl översätta måtten till mm om du menar själva lådan dvs " head ", som ser ut så här h-8 x w-23 x d-14 1/2 / 48lbs.

Hoppas att det hjälper / Lycka till 8)
Tackar!
Så om jag räknat rätt borde den rackmonterade varianten vara ca 48 cm bred och väga ca 11 kg? (w-19, 25 Lbs)
Japp!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Löwe
Medlem+
Inlägg: 1446
Blev medlem: tis 02 feb 2010, 06:09
Ort: Skellefteå [She left you]

Inlägg av Löwe »

TDHP skrev:
Löwe skrev:
ElvisP skrev:
Löwe skrev:Kan nån i den exlusiva Carbineklubben vara behjälplig med hur bred en m6 är?
Sorry jag har bara en M-9 men du kan hitta mått här:

http://www.mesaboogie.com/Product_Info/ ... -dims.html

Dvs 19 " rack annars får du väl översätta måtten till mm om du menar själva lådan dvs " head ", som ser ut så här h-8 x w-23 x d-14 1/2 / 48lbs.

Hoppas att det hjälper / Lycka till 8)
Tackar!
Så om jag räknat rätt borde den rackmonterade varianten vara ca 48 cm bred och väga ca 11 kg? (w-19, 25 Lbs)


Japp!
Topp!
Fender Precision ×2 | Sire v7 | Mesa/Boogie Carbine M9 | tks 215 | tks 212 | tks 112 |
Användarvisningsbild
GNUlars
VIP medlem
Inlägg: 850
Blev medlem: tis 09 okt 2007, 01:00
Ort: Göteborg (Partille)
Kontakt:

Inlägg av GNUlars »

Tjolahopp!!
Carbine-öl måste man ju ha... lysande ide´
Beställer gärna
måste bara lösa logistiken, kan inte komma till Glanshammar. Vem tar med mina öl till Göteborg (utan att dricka upp innehållet)?
Lars
Fender 400PS, Mesa M6, Jonas Hellborg, Mesa Buster, Sound City 120, Ampeg V4.
Lådor: Mesa, Jonas Hellborg, Ampeg, EBS, Marshall, EV mm....
Basar: (helst inte Fender) GNU, Peavey, Aria, Grand Suzuki, Rickenbacker, Music Man, Fender JB, Gibson, G&L mm
Användarvisningsbild
Elfström
VIP medlem
Inlägg: 1895
Blev medlem: tis 20 sep 2011, 18:17
Ort: Järfälla

Inlägg av Elfström »

GNUlars skrev:Tjolahopp!!
Carbine-öl måste man ju ha... lysande ide´
Beställer gärna
måste bara lösa logistiken, kan inte komma till Glanshammar. Vem tar med mina öl till Göteborg (utan att dricka upp innehållet)?
Lars
Kopierar in denna text för de som eventuellt missat.


Carbine Beer-an börjar färdig nu, dvs den är buteljerad och avsmakad. ( En bara )!!
Det är starkt 7% utan att smaka sprit (ex elefant öl) och håller mycket hög kvalité och massor med smak.
En mycket kraftig, fyllig India Pale Ale. En av de finaste jag druckit!!
Minst lika mycket stake i det här som i förstärkarna.
Användarvisningsbild
Elfström
VIP medlem
Inlägg: 1895
Blev medlem: tis 20 sep 2011, 18:17
Ort: Järfälla

Lite off topic men ändå

Inlägg av Elfström »

Går bra att få prova både Mesa Strategy och Prodigy på Fuzz Mässan i Göteborg nu i helgen.
Luthman ställer ut båda helrör modellerna med Ph 2x12", 8x10" och PH 1200 4x10"+1x15"

Och Carbine ölen är helt klar för leverans. Den här biran är en ryyysare
:shock: 8)
Bild
Användarvisningsbild
GNUlars
VIP medlem
Inlägg: 850
Blev medlem: tis 09 okt 2007, 01:00
Ort: Göteborg (Partille)
Kontakt:

Inlägg av GNUlars »

Strategy och Progidy framkallar grymma ha-begär. Jag skulle vilja ha en Strategy med Progidys frontpanel (tycker att eq:n är ful och onödig...) Hellre en moj på sidan eller pedal för eq.
Obegripligt att inte Mesa har något på hemsidan ännu...
Lars
Fender 400PS, Mesa M6, Jonas Hellborg, Mesa Buster, Sound City 120, Ampeg V4.
Lådor: Mesa, Jonas Hellborg, Ampeg, EBS, Marshall, EV mm....
Basar: (helst inte Fender) GNU, Peavey, Aria, Grand Suzuki, Rickenbacker, Music Man, Fender JB, Gibson, G&L mm
Användarvisningsbild
Elfström
VIP medlem
Inlägg: 1895
Blev medlem: tis 20 sep 2011, 18:17
Ort: Järfälla

Inlägg av Elfström »

GNUlars skrev:Strategy och Progidy framkallar grymma ha-begär. Jag skulle vilja ha en Strategy med Progidys frontpanel (tycker att eq:n är ful och onödig...) Hellre en moj på sidan eller pedal för eq.
Obegripligt att inte Mesa har något på hemsidan ännu...
Lars
Luthman visade båda modellerna på Fuzz mässan, fick du möjlighet att prova,kanske?
Anledningen till att de inte visas än på hemsidan är att några detaljer tydligen inte är färdiga. Bägge modellerna som var "prototyper" skickades vidare för ombyggnad direkt efter Fuzz mässan.
Ta och njut av en Carbine Beer så länge
8) :lol:
Användarvisningsbild
TG
VIP medlem
Inlägg: 794
Blev medlem: mån 06 jul 2009, 14:59
Ort: Värmland

Re: Lite off topic men ändå

Inlägg av TG »

ElvisP skrev:Går bra att få prova både Mesa Strategy och Prodigy på Fuzz Mässan i Göteborg nu i helgen.
Luthman ställer ut båda helrör modellerna med Ph 2x12", 8x10" och PH 1200 4x10"+1x15"

Och Carbine ölen är helt klar för leverans. Den här biran är en ryyysare
:shock: 8)
Bild
Vill bara skriva under på det som ElvisP skriver. Stämde träff i Kalhäll och fick ölen levererade samt en mycket trevlig pratstund. satt mina modiga 3 timmar i bilen hem. Ställde ölen i kylen.... blev törstig och ja ni vet......

Fantastisk öl. Ingen alkoholsmak, åt det söta hållet med en explosion av smaker. Helt i min smak när det gäller ale typ. Så bra så att jag till och med orkade se några låtar på melodofestivalens semifinal.

Jag skulle absolut inte ha något emot att få hem mer av denna varan. (Jag tog iofs med Bootzys öl också från Kalhäll..... och de står ju i kylen....och jag har ju faktiskt lagt ut pengarna.... och det är ju varmt idag... =).......) Nej, NEJ..... fel tankar.

Vill bara tacka för ett fantastiskt bra initiativ gällande öl och ni som inte har en M Carbine.....Sorry guys....your loss.....
Zon, Fender, Mattissonbass, G&L, Yamaha, Cort (GS modell), Music Man, Monique & M700 by Jule, 2xVanderkley 112 MNT, Vanderkley Spartan, Ampeg 115 & 410.
Användarvisningsbild
Elfström
VIP medlem
Inlägg: 1895
Blev medlem: tis 20 sep 2011, 18:17
Ort: Järfälla

Inlägg av Elfström »

Kul att du tycker på detta vis, skitkul att träffas och skryta lite om utrustning och annat skoj åxå :vinkar: :D
Användarvisningsbild
Löwe
Medlem+
Inlägg: 1446
Blev medlem: tis 02 feb 2010, 06:09
Ort: Skellefteå [She left you]

Inlägg av Löwe »

Nu har jag (tyvärr) sålt min Ampeg V4! Jag ska nu skaffa en M6, men var hittar man dom billigast? Är det Tüsken som gäller?
Fender Precision ×2 | Sire v7 | Mesa/Boogie Carbine M9 | tks 215 | tks 212 | tks 112 |
Användarvisningsbild
Lex
Medlem+
Inlägg: 1388
Blev medlem: tor 22 jul 2010, 22:34
Ort: Ystad

Inlägg av Lex »

Löwe skrev:Nu har jag (tyvärr) sålt min Ampeg V4! Jag ska nu skaffa en M6, men var hittar man dom billigast? Är det Tüsken som gäller?
Här på PB kanske? ;)

http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=57285
Maruszczyk Elwood, Rickenbacker 4003 Snow Glo, Fender Precision AM Std, Aria Pro II Primary bass
Mesa M9 Carbine, EBS Classic 450, Ampeg Micro-VR, 2 x tks 212, 1 x tks 112
Korg Pitchblack+, MXR M80, EHX Micro Qtron, Boss CE-3
Användarvisningsbild
Löwe
Medlem+
Inlägg: 1446
Blev medlem: tis 02 feb 2010, 06:09
Ort: Skellefteå [She left you]

Inlägg av Löwe »

Lex skrev:
Löwe skrev:Nu har jag (tyvärr) sålt min Ampeg V4! Jag ska nu skaffa en M6, men var hittar man dom billigast? Är det Tüsken som gäller?
Här på PB kanske? ;)

http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=57285
Vi har haft kontakt, men jag vill ha rackvarianten. Den kostar typ samma peng fast ny med garantier :)
Fender Precision ×2 | Sire v7 | Mesa/Boogie Carbine M9 | tks 215 | tks 212 | tks 112 |
Användarvisningsbild
Elfström
VIP medlem
Inlägg: 1895
Blev medlem: tis 20 sep 2011, 18:17
Ort: Järfälla

Inlägg av Elfström »

http://www.4sound.se/itempg.aspx?id=22539&artno=200383

http://www.thomann.de/se/mesa_boogie_m6 ... ead_19.htm

Alt kolla med Parkas om han kan sälja en M-6 med svensk garanti till rätt pris eller Micke i Skellefte!

Å Lycka Till :D :?
Användarvisningsbild
magnus_s
Medlem
Inlägg: 404
Blev medlem: tis 26 okt 2010, 10:45
Ort: Göteborg

Inlägg av magnus_s »

Se så glada ni är i Carmine-klubben. Det hade jag också varit med en sådan ale i näven. Fick faktiskt smaka en sipp och jag ställer mig i kören av om-tyckare dirrrekt!


Bild
Bullen
Medlem++
Inlägg: 5553
Blev medlem: mån 15 okt 2007, 14:26
Ort: Göteborg

Inlägg av Bullen »

ElvisP skrev:Kul att du tycker på detta vis, skitkul att träffas och skryta lite om utrustning och annat skoj åxå :vinkar: :D
Är den nån som kan skryta så är det du! Jävlar i min (din?) låda vad bra dina grejer lät!
Dödsthrash från småland
http://www.facebook.com/DethroneSWE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dethroneswe.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Elfström
VIP medlem
Inlägg: 1895
Blev medlem: tis 20 sep 2011, 18:17
Ort: Järfälla

Inlägg av Elfström »

Bullen skrev:
ElvisP skrev:Kul att du tycker på detta vis, skitkul att träffas och skryta lite om utrustning och annat skoj åxå :vinkar: :D
Är den nån som kan skryta så är det du! Jävlar i min (din?) låda vad bra dina grejer lät!
I´m on a mission from God :dancy: :clappy:

Tack jättekul att du tyckte om min "minirigg".
Hoppas vi ses vid annat tillfälle så att du åxå kan få bli ölkund :D
Användarvisningsbild
Löwe
Medlem+
Inlägg: 1446
Blev medlem: tis 02 feb 2010, 06:09
Ort: Skellefteå [She left you]

Inlägg av Löwe »

ElvisP skrev:http://www.4sound.se/itempg.aspx?id=22539&artno=200383

http://www.thomann.de/se/mesa_boogie_m6 ... ead_19.htm

Alt kolla med Parkas om han kan sälja en M-6 med svensk garanti till rätt pris eller Micke i Skellefte!

Å Lycka Till :D :?
Fick tips om en Holländsk site av Mikke: dwmusicstore.com
Dom ligger ca 1000 kr under Thomann.
Är det nån som har handlat därifrån, och kan det vara knas med garantier eller så om man handlar från dom?

Edit: Glömde tacka för hjälpen! Tack :)
Fender Precision ×2 | Sire v7 | Mesa/Boogie Carbine M9 | tks 215 | tks 212 | tks 112 |
Användarvisningsbild
Elfström
VIP medlem
Inlägg: 1895
Blev medlem: tis 20 sep 2011, 18:17
Ort: Järfälla

Inlägg av Elfström »

Mjaaa, 1000:- under dvs 1.100:- det svenska priset. Det bord gå att förhandla ner här i Sverige, kolla med 4 sound i Gävle som kanske har hemma. Det finns minst en bra bassist som jobbar i butiken och dom brukar vara på hugget.


Adress Visa vägen
Nygatan 36
801 06 Gävle

Telefon: 026 - 14 28 10
E-post: gavle@4sound.se
Fax: 026 - 10 19 75
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

13.500kr med frakt från DWMusicstore, 15.200:- från 4sound (vilket även är Luthmans listpris. Inte helt märkligt då Luthman äger 4sound :) ). Plus frakt, eftersom vi inte har nån 4sound i Skellefteå.

Går ju chansa att pruta eller hoppas på att de matchar ett utlandspris, fast närmare 2000:- låter svårt att tro att de kan skära.
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
Elfström
VIP medlem
Inlägg: 1895
Blev medlem: tis 20 sep 2011, 18:17
Ort: Järfälla

Inlägg av Elfström »

Har någon erfarenhet av DW, nån som köpt nåt förutom tillbehör?
Shut up and play yer guitar!
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Jag har inte handlat, men mindes butiken från när det var någon som letade Walkabout här och blev tipsad om den.

Vet inte om det gick vidare till köp den gången.


Verkar dock seriöst, samma fraktkostnad som Thomann till sverige.


Insåg nu att man kanske bör kolla det där med svensk moms osv. - Thomann säljer ju så mycket till Sverige att de har koll på sånt, vet inte hur det är med de här....
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
Elfström
VIP medlem
Inlägg: 1895
Blev medlem: tis 20 sep 2011, 18:17
Ort: Järfälla

Inlägg av Elfström »

Jag TROR att moms är moms oavsett var du köpt, ( tror alltså ) dvs man betalar moms där man handlar.
Shut up and play yer guitar!
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

ElvisP skrev:Jag TROR att moms är moms oavsett var du köpt, ( tror alltså ) dvs man betalar moms där man handlar.
Tror det beror på hur mycket man handlar med respektive land vilken momssats som används, köpare eller säljares land.

Men det jag menade var ifall DWMs lagt på nån moms öht på priset eller om det tillkommer - har inte varit in och läst på sidan, hittade bara M6:an där och tipsade Löwe.
Fender - Pedaler - GK - TKS
Skriv svar