vad passar bra med en fender?
- funkys**t
- Medlem++
- Kontakt:
Tips! Köp Klintas V4B! http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1761&highlight=
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Diesel
- Medlem++
- Diesel
- Medlem++
- calif de funk
- VIP medlem
Vilken topp använde du?Diesel skrev:Nu har jag provat hänga på ampeg 8x10" och det var ingen större förbättring ljudmässigt
Ska testa en Tracetopp ikväll, men sen ger jag upp med vad som finns i min närhet
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
- Diesel
- Medlem++
- calif de funk
- VIP medlem
Ja trodde du skulle testa en annan topp . Det är klart, gillar du inte ljudet på din Carvin så hjälper inte en annan låda så mycket. Lycka till i fortsättningen .
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
- Dereborn
- Dereborn
- Diesel
- Medlem++
- calif de funk
- VIP medlem
- BBQV
- Forumvärd
- funkys**t
- Medlem++
- Kontakt:
HAHAHAHA!!!BarbequeVillage skrev:Lessen Gäddan, men nu måste vi tyvärr stänga av dig från forumet en tid. Glocalnet ringde och sa att nivån var för låg...Geddy_Lee skrev:"Vad passar bra med en Fender"
Tjaa... En segelbåt kanske?!
"Oh my god it's the funkys**t!"
- Diesel
- Medlem++
-
- VIP medlem
- Diesel
- Medlem++
- groovyjr
- VIP medlem
Hahaha! ligger på golvet och vrider mig av skratt...BarbequeVillage skrev:Lessen Gäddan, men nu måste vi tyvärr stänga av dig från forumet en tid. Glocalnet ringde och sa att nivån var för låg...Geddy_Lee skrev:"Vad passar bra med en Fender"
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
-
- VIP medlem
Nej det är klart att det kanske inte är det utbudet. Om du fått till det ljudet direkt in i bordet i studio så tyder det på att du sa ha en rigg med HIFI kvalitet på ljudet (om jag nu läst rätt i tråden. Är lite lat och kollar inte igen). Warwicks nya Helborgriggkanske kan pasa perfekt. Dyr, men bygger på teknik från en kanallimpa på ett bra studiobord. Rörtoppar och liknande är bara att lägga på hyllan i så fall. Tracen kanske fixar det med en annan låda. Samma med din Carvin. Med en annan låda så kanske du kan få tll det hela med lite skruvande.Diesel skrev:Självklart gör de det, men jag har ju fått till det nästan helt perfekt med någon stärkare..
Och sen finns det inte så mycke häftiga stärkare i en håla med 4000 pers
- Geddan
- VIP medlem
Vem ska då hålla tillräckligt låg nivå.BarbequeVillage skrev:Lessen Gäddan, men nu måste vi tyvärr stänga av dig från forumet en tid. Glocalnet ringde och sa att nivån var för låg...Geddy_Lee skrev:"Vad passar bra med en Fender"
Vi snackar Limbo!
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- groovyjr
- VIP medlem
Annars är ju klassiskt fet rock ljud typ P-bas och Ampeg SVT med 810.
Men eftersom du vill köra jazzbas så är det väl samma rigg eller typ Orange, Aguilar, Marshall, Fender eller varför inte SWR, EBS (ja, jag sa det) även om de senare är mer Hi-Tech.
Har själv aldrig haft problem att få till bra ljud ur mina Fenders ur de flesta stärkare. Låter mer som det är din Carvin topp som är problemet eller nya mickar till basen kanske.
Basisten i Hellacopters kör ju Jazz med orange tror jag och det funkar ju bra...
Men eftersom du vill köra jazzbas så är det väl samma rigg eller typ Orange, Aguilar, Marshall, Fender eller varför inte SWR, EBS (ja, jag sa det) även om de senare är mer Hi-Tech.
Har själv aldrig haft problem att få till bra ljud ur mina Fenders ur de flesta stärkare. Låter mer som det är din Carvin topp som är problemet eller nya mickar till basen kanske.
Basisten i Hellacopters kör ju Jazz med orange tror jag och det funkar ju bra...
-
- VIP medlem
- groovyjr
- VIP medlem
Läser du resten också innan du skriver så kanske du ser sammanhanget!!!Matte skrev:Bra svar när frågan är:groovyjr skrev:Annars är ju klassiskt fet rock ljud typ P-bas och Ampeg SVT med 810.Diesel skrev: Jag jobbar på att få fram ett skönt jazzbasljud ur min carvin stack, men det blir inte riktigt som jag tänkt mig. Jag får den inte att lyfta fram jazzbas karaktären..
-
- VIP medlem
- groovyjr
- VIP medlem
-
- VIP medlem
- BBQV
- Forumvärd
Limbo!?!Geddy_Lee skrev:Vem ska då hålla tillräckligt låg nivå.BarbequeVillage skrev:Lessen Gäddan, men nu måste vi tyvärr stänga av dig från forumet en tid. Glocalnet ringde och sa att nivån var för låg...Geddy_Lee skrev:"Vad passar bra med en Fender"
Vi snackar Limbo!
Du ligger platt på rygg!
- Geddan
- VIP medlem
Inte nu längre!BarbequeVillage skrev:Limbo!?!Geddy_Lee skrev:Vem ska då hålla tillräckligt låg nivå.BarbequeVillage skrev:Lessen Gäddan, men nu måste vi tyvärr stänga av dig från forumet en tid. Glocalnet ringde och sa att nivån var för låg...Geddy_Lee skrev:"Vad passar bra med en Fender"
Vi snackar Limbo!
Du ligger platt på rygg!
*gnuggar gruset ur ögonen*
Ååååh! Speldag idag oxå!
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman