Köra keyboard genom baskombo.

Prata om förstärkare och högtalare
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Köra keyboard genom baskombo.

Inlägg av Svarte_Jack »

Ska ev. sälja en av mina kombos till en kille som lirar både bas och keyboard. Fast han är bara intresserad om han kan köra keyboard igenom också. Karln har kört roland cube tidigare. Hur vet jag om det går???
Användarvisningsbild
Seaweed
Hedersmedlem
Inlägg: 6811
Blev medlem: sön 18 nov 2007, 21:49
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av Seaweed »

Jag har en keyboardstärkare i repan. Låter hur bra som helst :D Har aldrig lirat keyboard genom den dock.

PS. Vet inte hur mycket det där tillförde tråden... Men men. 8)

EDIT: Är inte keyboard- och basstärkare typ lite samma grej? Farsan jiddrade nåt om det iaf. Vem vet hur det var under hans glansdagar på 70-talet...

EDIT 2: Fick en sur blick och blir tvungen att korrigera 70-talet till 80-talet. Hehe.
Bas > distpedaler > stor förstärkare
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25858
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

Säg till honom att komma och prova eller åka till en musikaffär och prova om han inte vill chansa... Funka kommer det ju göra, men frågan är hur det kommer låta och hur just hans ideala ljud är...
Som vanligt alltså... :D

Jag har kört keyboard genom min gamla Carlsbro-combo (90W, 15") och det funkade hur bra som helst. Det gick (såklart) att få ett väldigt fylligt ljud.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

Bra bra. Låter som det kanske kan bli business.
Användarvisningsbild
GurraG
Medlem++
Inlägg: 5670
Blev medlem: tis 20 mar 2007, 09:50
Ort: Lund

Inlägg av GurraG »

Ytterligare en röst för att det ska funka fint. Min bror har vid upprepade tillfällen kört sitt Wurlitzer-elpiano genom min Marshallanläggning. Låter mycket bra, man får skära bort rätt mycket bas bara.
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Borde funka finfint!
Gjorde en inspelning för några år sen då keyboardisten körde nåt orgelljud som vi distade genom en marshalltopp, blev väldigt bra. Bascombos torde funka perfa till keyboard, och det låter verkligen bra till akustiska gitarrer (vad nu det har med saken att göra :) )
Skriv svar