Traynor rör-topp

Prata om förstärkare och högtalare
Användarvisningsbild
Busta B
Medlem+
Inlägg: 1126
Blev medlem: lör 29 jul 2006, 15:54
Ort: Göteborg

Traynor rör-topp

Inlägg av Busta B »

Tjena basbröder

Repade på en Traynor Yba-1 mark II rörtopp med en hemsnickrad 15" låda. Lät svinbra!

Nån som vet mer om denna topp? Prisläge?
Hur låter den på HÖG volym?
"Sometimes I´d just look at a flower and the way it would sway would make me feel like playing a certain way..." -James Jamersson

G&L L-2000 - Squier P JV - Windmill Jmodern V - Fender HPD J/P x2 - MESA - TKS - Pedaler
Användarvisningsbild
Ahab
Medlem+
Inlägg: 2471
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 10:39
Ort: Skövde

Inlägg av Ahab »

Traynor har diskuterats i en annan tråd. Dock inte samma topp men kanske läsvärt ändå:
http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t= ... ht=traynor
All these jokes have been pre-approved as funny by me.
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Re: Traynor rör-topp

Inlägg av anli »

Busta B skrev:Tjena basbröder

Repade på en Traynor Yba-1 mark II rörtopp med en hemsnickrad 15" låda. Lät svinbra!

Nån som vet mer om denna topp? Prisläge?
Hur låter den på HÖG volym?
Har en själv... perfekt till rick tex. Rätt hård karaktär som distar vid 3 typ. Grym på sitt vis. Har inte haft tillfälle att köra på "11" :)
Men Matte, den gamle ägaren vet nog mer då han krämade på mer.
ROCKstärkare!
3,5 till 4 lök är väl lagom pris.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4150
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Re: Traynor rör-topp

Inlägg av Matte »

anli skrev:
Busta B skrev:Tjena basbröder

Repade på en Traynor Yba-1 mark II rörtopp med en hemsnickrad 15" låda. Lät svinbra!

Nån som vet mer om denna topp? Prisläge?
Hur låter den på HÖG volym?
Har en själv... perfekt till rick tex. Rätt hård karaktär som distar vid 3 typ. Grym på sitt vis. Har inte haft tillfälle att köra på "11" :)
Men Matte, den gamle ägaren vet nog mer då han krämade på mer.
ROCKstärkare!
3,5 till 4 lök är väl lagom pris.
På Hög volym så distar den som en stucken gris! :lol:
Allvarligt talat så är det ingen stärk att spela rent med om man har en bas med lite output i mickarna. Svaga mickar långtifrån strängarna och den svaga ingången så kankse dn spelar ganska ret en bit upp på volymratten, men sedan distar den nog hur man än gör. Körde den som rockstärk med just en 1x15". det funkade rätt bra, men saknade möjligheten att styra hur mycket den skulle dista på den volym man spelade på.
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Bra sammfattat :-) Rent finlir är den inte gjord för. Inget att myspysa med. Med tex Mudbucker så distar det otroligt (jack Bruce på låg volym). Men Rick blir perfa. Kan tänka mig att när jag får klar min P-bas att jag kan leka Entwistle/Live at Leeds!
Får jag tid så skall jag försöka spela in några ljudsnuttar. Kanske får inspiration att störa grannarna efter Motörhead på hovet.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Skriv svar