Phil Lynott´s förstärkare

Prata om förstärkare och högtalare
gäst

Phil Lynott´s förstärkare

Inlägg av gäst »

Någon som vet vad Phil Lynott använde för förstärkare? Han hade oftast en likadan rigg på varje sida av trummorna. Den syns här på bilden men jag känner inte igen modellen. Någon?





Bild
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

http://www.talkbass.com/forum/archive/i ... 30612.html

Saxar det viktigaste:
"He used acoustic amps for a period, that's all I remember"
He used Dynacord amps during the last stages of his career, those might be the ones on the Rackpalast gig. Two quite big combos with one 15" loudspeaker. Earlier he used Hiwatt, Marshall and Acoustic amps."
"I photographed him live in the 70's using a heavily modified Ampeg Flip-Top Head through some Bass Bins on Stage as Monitors-thru th PA-- sounded like Godzilla"
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
gäst

Inlägg av gäst »

Då är det nog Dynacord. Jag tycker riggen på bilden ser ut som den han hade de sista åren. Tack för hjälpen.
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

det där ser ju verkligen ut som en fliptop och en acousticlåda.. men toppen däremellan vete tusan..
gäst

Inlägg av gäst »

Det stämmer ju iofs. Kan det vara Fliptop + Accoustic med en Dynacord mellan? Såvitt jag minns har jag inte sett en Dynacord så jag vet ej hur de ser ut. Någon av förstärkarna kanske driver den andra lådan som Phil ofta hade på andra sidan trumpodiet.
Skriv svar