Aguilar GS 212 pallar inte...

Prata om förstärkare och högtalare
Användarvisningsbild
Johanivansson
Medlem+
Inlägg: 1329
Blev medlem: lör 30 dec 2006, 00:54
Ort: Stockholm

Aguilar GS 212 pallar inte...

Inlägg av Johanivansson »

Köpte precis en GS 212 8 ohm, och jag vet inte om jag gör nåt fel, och vad det nu skulle kunna vara, men jag tycker inte att den orkar! Jag har provat den med två toppar. En v-4 (som distar så det räknas inte) och en ganska ny Marshall-topp. Minns inte vad den heter. Dessutom har jag kopplat in en marshall ganska ny 4x12 och en Hartke XL 410, och jag tycker att 2x12 viker först. Jag blir förvirrad, för 600 watt borde ju palla ganska mycket, tycker man. Den låter ju bra och så, men om jag skruvar på mycket bas och spelar hårt på E-strängen så... låter det inte så bra... Ska det vara så? Eller är det helt enkelt så att jag måste köpa en med mer effekt?
Användarvisningsbild
Simon Andersson
Medlem++
Inlägg: 2892
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 01:39
Ort: Västerås

Inlägg av Simon Andersson »

låter väldigt märkligt. var den beggad eller ny när du köpte den? du måste ju iaf ha testat den innan du köpte för att veta att det var den du skulle ha, och hur lät den då?
Användarvisningsbild
maxoges
Medlem++
Inlägg: 3415
Blev medlem: tis 18 jul 2006, 23:01
Ort: Stockholm, Haninge

Inlägg av maxoges »

Jag upplevde precis samma sak med Eden nemesis 2x12 lådan jag köpte förra våren. Jag lämnade tillbaka den.

Jag en idé om att det verkade logiskt att det skulle räcka med en 2x12a om jag aldrig körde mer än 1/4 av kapaciteten på min bastopp med min 4x12a.

Jag hade fel.
Användarvisningsbild
precision65
VIP medlem
Inlägg: 1998
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 16:12
Ort: Åkersberga

Inlägg av precision65 »

Det låter som om det är ngt trasigt. Jag har två st GS112, och hur jag än hamrar på e-strängen så distar det inte. Jag kan spela JÄTTEHÖGT med dem...

Bästa högtalare jag hört.

Kolla med säljaren, det är nåt som inte stämmer.
______________________________________
http://www.heavyduty.se

AIK!


Fender Precision 1965 – Fender Precision Roger Waters – Hofner President 1965 - Music Man Stingray 5 - Ampeg V4B - Ampeg 412 - Blacstar Unity 250 cab
Användarvisningsbild
Johanivansson
Medlem+
Inlägg: 1329
Blev medlem: lör 30 dec 2006, 00:54
Ort: Stockholm

Inlägg av Johanivansson »

åter väldigt märkligt. var den beggad eller ny när du köpte den? du måste ju iaf ha testat den innan du köpte för att veta att det var den du skulle ha, och hur lät den då?
'

Jag köpte den beggad och testade bara med min topp som distar rätt tidigt plus att jag inte vågade dra på så sjukt mycket i säljarens lägenhet... Men som sagt den låter ju bra, men inte så starkt. Men jag raggade till mig ett litet "öppet köp", vilket är skönt nu i efterhand.

Det låter som om det är ngt trasigt. Jag har två st GS112, och hur jag än hamrar på e-strängen så distar det inte. Jag kan spela JÄTTEHÖGT med dem...
Jag tror inte att något är trasigt för den låter väldigt klart och fylligt och så... Men du har ju två lådor. Du borde ju kunna hamra på mer då. Och han jag köpte den av hade bara spelat typ max 20 gånger på den.
Skriv svar