Warwick-lådor?

Prata om förstärkare och högtalare
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Warwick-lådor?

Inlägg av FreCKo »

Har surfat runt lite och kollat på bland annat högtalarlådor och slagits av att Warwicks lådor är fan rätt billiga! 6995Kr för en 6x10"-högtalare, och 7995Kr för en 2x10 + 1x15... Det är ju stört billigt! En Ampeg 6x10 kostar ju runt 12 papp, så om man är ute efter en bra högtalare kanske Warwick kan vara något att kolla på?

Hur som helst, hur är Warwicks grejer? Man blir ju onekligen nyfiken när man ser priserna, håller dom kvalité som basarna eller är dom lite sämre byggda? Hur låter dom osv?
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Som Warwick sponsrad basist så har ja ju haft så väl basar, stärkare och lådor.

Har testat så väl 2x10", 1x15", 4x10" och 8x10".
Toppar: Profet 3.2S, Quad VI, X-treme 1000watt.
Samt några combos.

Allting låter väldigt bra i mitt tycke.
Topparna har dock lite "klen" EQ. Ja fick maxa BASEN på så väl QUAD VI som på PROFET 3.2S toppen för att få fram rätt mängd bas.
Om sen detta va toppen eller om det var lådorna som inte lämna tillräckligt med bas vet ja ej.

Men det kändes som det va topparna.

Så visst funkar lådorna.
Användarvisningsbild
Simon Andersson
Medlem++
Inlägg: 2892
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 01:39
Ort: Västerås

Inlägg av Simon Andersson »

marcbass har även testat en 3x12"... för jag köpte en sån av honom =)

...och den är hittills det grymmaste jag hört, bortsett från aguilars sortiment. iofs gammal modell och jag har inte testat deras nyare grejer så ingående. men jag vet dock att de är väldigt tydliga i sitt sound, låter varmt och krispigt utan att bli alltför hitech + att de flyttar luft med råge...
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Sorry glömde den!
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

Aha! Jag har lite dålig erfarenhet med deras toppar (dom hade en i en replokal jag lirade i förut, och om man inte ställde in gainen och volymen på milimeters precision så försvann ljudet i några sek :? )... Hur som helst bryr jag mig egentligen inte om topparna, utan det är lådorna jag är ute efter! En 6x10'a för 6995Kr är ju fan snuskigt billigt, så om jag någon gång behöver lådor så kanske man ska snegla på Warwick... :lol:
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Gäst

Inlägg av Gäst »

För det priset , så tycker jag det är bästa kabinetterna out there.
Glöm inte kolla Thomann , typ halvapriset på warwick jämfört med tex Jam.
Skriv svar