Basrigg-FAQ

Prata om förstärkare och högtalare
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Basrigg-FAQ

Inlägg av Roger Hedin »

Jag har haft en sån: ett jävla monster! Stor och tung! Klippt oduglig på scenen; du måste stå en sladdlängd ifrån den för att höra dig själv, och då är det som att bli överkörd av ett tåg. Jag spelade sönder EV-elementen i den eftersom jag inte hörde hur starkt det var. Det är ju ett veckat horn; i princip en PA-låda som ska skjuta på långt håll...
Bild
1984 någonstans i Europa framför eländeslådan, fast min hade en tygfront i klassisk Ampeg-färg...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
midlifecrisis
Medlem++
Inlägg: 4212
Blev medlem: lör 24 jan 2009, 11:40

Re: Basrigg-FAQ

Inlägg av midlifecrisis »

Roger Hedin skrev:Jag har haft en sån: ett jävla monster! Stor och tung! Klippt oduglig på scenen; du måste stå en sladdlängd ifrån den för att höra dig själv, och då är det som att bli överkörd av ett tåg. Jag spelade sönder EV-elementen i den eftersom jag inte hörde hur starkt det var. Det är ju ett veckat horn; i princip en PA-låda som ska skjuta på långt håll...
Bild
1984 någonstans i Europa framför eländeslådan, fast min hade en tygfront i klassisk Ampeg-färg...
Najs!! Vilken stärkare använde du?
"Förutom ett lätt överbett är jag perfekt"
-Freddie Mercury
Användarvisningsbild
gthyni
Medlem+
Inlägg: 2335
Blev medlem: ons 19 aug 2015, 10:12
Ort: Stockholm

Re: Basrigg-FAQ

Inlägg av gthyni »

Som Roger säger, horn är inte lämplig annat än i PA, används t o m mindre där än förr. Mycket Bra verkningsgrad men smalt ljudfält och smalt frekvensomfång


Sent from my iPhone using Tapatalk
https://play.spotify.com/artist/3viYzLFAhWNZpbkOf0ceHM
Tokai Hard Puncher, G&L L-1000, EBMM Sterling, Fender P-bas super-HPD
Fender Dual Showman Reverb + Bassman 2*15
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Basrigg-FAQ

Inlägg av Roger Hedin »

midlifecrisis skrev:
Roger Hedin skrev:Jag har haft en sån: ett jävla monster! Stor och tung! Klippt oduglig på scenen; du måste stå en sladdlängd ifrån den för att höra dig själv, och då är det som att bli överkörd av ett tåg. Jag spelade sönder EV-elementen i den eftersom jag inte hörde hur starkt det var. Det är ju ett veckat horn; i princip en PA-låda som ska skjuta på långt håll...
Bild
1984 någonstans i Europa framför eländeslådan, fast min hade en tygfront i klassisk Ampeg-färg...
Najs!! Vilken stärkare använde du?
En gammal SVT. Gammal!
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Skriv svar