Darkglass Microtubes 900

Prata om förstärkare och högtalare
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Inlägg: 5425
Blev medlem: lör 19 jan 2013, 12:55
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Darkglass Microtubes 900

Inlägg av bjelkeman »

Kristid skrev:
bjelkeman skrev:Darkglass M900 är inte en rörhäck, me när man lägger på VMT eller B3K analoga effekterna så kan man få ändrad karaktär i ljudet när volymen ökar (anslag mm). Tycker den har rätt mycket att variera med där. Men det bästa är att testa.
Grymt, det får bli att styra ett besök på tgt11.
Hoppas de har bättre lådor nu för den funkade inge vidare igenom Mesa Subway lådorna.
Spelar metall med Orbital Decay.
Ibanez (ett halvdussin) & Warwick, Mesa, Darkglass, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Kristid
Medlem
Inlägg: 128
Blev medlem: mån 23 feb 2015, 15:17

Re: Darkglass Microtubes 900

Inlägg av Kristid »

blackparkas skrev:Fast grundljudet i M900:an är väl ändå ganska hifi?
Om man ska se till det lilla jag testat samt det mesta som hörs på nätet så låter det ju inte RÖR rör även om man kan få till ett schysst skitigt sound.
Förstog det, var mest orolig att hifi-aspekten gjorde den mindre dynamiskt att spela på än tex. en rörhäck. Är annars bra såld på karaktären av ljudet som kommer ur den där lilla skapelsen från Finland.
Kristid
Medlem
Inlägg: 128
Blev medlem: mån 23 feb 2015, 15:17

Re: Darkglass Microtubes 900

Inlägg av Kristid »

bjelkeman skrev:
Kristid skrev:
Grymt, det får bli att styra ett besök på tgt11.
Hoppas de har bättre lådor nu för den funkade inge vidare igenom Mesa Subway lådorna.
Jsg tänkte matcha med en tks 2x12 eller ett kylskåp från ampeg. Känns dock lite tråkigt om den inte fixar en bred skara olika lådor. Målet är att kunna ta med den på gig och låta den väsnas ur det som finns tillgängligt. Fast den har väl iofs en riktigt bra DI ut?
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Inlägg: 5425
Blev medlem: lör 19 jan 2013, 12:55
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Darkglass Microtubes 900

Inlägg av bjelkeman »

Kristid skrev:
bjelkeman skrev:
Kristid skrev:
Grymt, det får bli att styra ett besök på tgt11.
Hoppas de har bättre lådor nu för den funkade inge vidare igenom Mesa Subway lådorna.
Jsg tänkte matcha med en tks 2x12 eller ett kylskåp från ampeg. Känns dock lite tråkigt om den inte fixar en bred skara olika lådor. Målet är att kunna ta med den på gig och låta den väsnas ur det som finns tillgängligt. Fast den har väl iofs en riktigt bra DI ut?
Jag har sett att folk gillar M900 med det följande i tråden nedan, på Facebook mm.
Mesa Road Ready 410, Mesa 412, Ampeg SVT 810e, Ampeg 410 HLF, GK Neo, TC RS410 & 212, Schroeder 4x12, Hartke, Ebs Neo 410 & Proline 210, Aguilar GS112, TKS W2126.
Andra ha dessutom senare nämt att de gillar den med: Audio Kinesis Hathor 1203, Barefaced Big Baby II, Mesa PowerHouse412, FEARful 12/6, MarkBass 210 & 112, Vanderclay 112 & 210, Ampeg 410hlf, Bergantino NV610, Mesa Powerhoiuse 215, Fender Neo 410,

https://www.talkbass.com/threads/darkgl ... t-19840472" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja. DI ut e bra imho.
Spelar metall med Orbital Decay.
Ibanez (ett halvdussin) & Warwick, Mesa, Darkglass, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Micke Lu
Medlem
Inlägg: 140
Blev medlem: sön 05 mar 2017, 22:04

Re: Darkglass Microtubes 900

Inlägg av Micke Lu »

Det pratas ju om att det låter skit att lina distat basljud. Blir det någon skillnad när disten ligger i stärkaren än innan som på en vanlig stärkare?
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Inlägg: 5425
Blev medlem: lör 19 jan 2013, 12:55
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Darkglass Microtubes 900

Inlägg av bjelkeman »

Micke Lu skrev:Det pratas ju om att det låter skit att lina distat basljud. Blir det någon skillnad när disten ligger i stärkaren än innan som på en vanlig stärkare?
Vet faktiskt inte. Skulle gissa att DI på M900 låter lika som det gör på pedalerna. Om man vill ha distat ljud som man linar, så kanske en B7KU (den nya som kommer om ett par veckor) eller den nya Alpha Omega Ultra som också kommer snart. Båda har cabsim/impulse response på DI utgången. Då blir det definitivt inte skit.
Spelar metall med Orbital Decay.
Ibanez (ett halvdussin) & Warwick, Mesa, Darkglass, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Inlägg: 5425
Blev medlem: lör 19 jan 2013, 12:55
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Darkglass Microtubes 900

Inlägg av bjelkeman »

Pedalbordet strulade idag. Pluggade rakt in i M900, vred in något sådär på ett ungefär vad jag brukar ha. Började spela. Trummisen/ljudteknikern/producenten utbrister ”Kör du rakt in nu?” ”Eh, ja.” ”Det låter ju skit bra.”

Jaja. Det är väl bara och sälja resten då? :D
Spelar metall med Orbital Decay.
Ibanez (ett halvdussin) & Warwick, Mesa, Darkglass, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Användarvisningsbild
gthyni
Medlem+
Inlägg: 2335
Blev medlem: ons 19 aug 2015, 10:12
Ort: Stockholm

Re: Darkglass Microtubes 900

Inlägg av gthyni »

bjelkeman skrev: tor 10 jan 2019, 21:29 Jaja. Det är väl bara och sälja resten då? :D
Jupp,
I det enkla bor det vackra - Ernst Kirchsteiger
https://play.spotify.com/artist/3viYzLFAhWNZpbkOf0ceHM
Tokai Hard Puncher, G&L L-1000, EBMM Sterling, Fender P-bas super-HPD
Fender Dual Showman Reverb + Bassman 2*15
Skriv svar