Laney Lionheart

Prata om förstärkare och högtalare
Användarvisningsbild
LaGGeN
Medlem
Inlägg: 117
Blev medlem: ons 27 maj 2015, 12:08
Ort: Skåne

Laney Lionheart

Inlägg av LaGGeN »

Någon som provat, eller som vet om det finns clips? Tänker på bas då (naturligtvis [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND SMILING EYES])

Den stärkaren är bara så jäkla läcker! Och jag spelar 50/50 gitarr/ bas.....


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Music Man Sterling
TC Electronic PolyTune 2 Blacklight | Aguilar Agro | ProCo RAT Vintage Reissue | Hermida Audio Reverb | Dunlop CryBaby GCB-95 (Stinkfoot mod)
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Re: Laney Lionheart

Inlägg av Hellish »

Jag pratade med Laney om att köra bas genom en Ironheart och de var inte särdeles tända på den idén. De trodde inte att stärken skulle låta bra med bas. men som med allt annat är det väl bara att testa.

Jag hittade bara en snubbe på youtube som spelade bas genom en sådan, men det lät prutt. Men då vet man inte om det beror på spelstilen, basen, förstärkaren eller oförmögenhet att ratta ljud... :)
Användarvisningsbild
Poester
VIP medlem
Inlägg: 5506
Blev medlem: sön 04 okt 2009, 18:00
Ort: Varberg

Re: Laney Lionheart

Inlägg av Poester »

Det mesta i toppväg går väl att köra genom en baslåda o få det att låta! Sen ska man gilla det. Körde alltid min laney vc50 combo genom en baslåda förr i tiden som komplement till annan signal vid inspelning o det lät fan inte illa. Tror det är med på skiva till o med!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ett Glatt humör -> en bas -> lite pedaler -> en stärkare = Glädje!
spelaríenjävlamassaolikabandsomspelarolikasortersmusik
Användarvisningsbild
olofski rövdalm
Medlem
Inlägg: 15
Blev medlem: fre 29 apr 2011, 09:44

Re: Laney Lionheart

Inlägg av olofski rövdalm »

Jag var på ett gig där det fanns en Ironheart studio inkopplad i en laney 2x10. Det lät oerhört bra! Riktigt fläskigt ljud! Jag kör markbass little mark tube annars men laneyn var fantasktigt bra! Jag har försökt göra research om det är farligt för stärkare/lådor att köra bas genom gitarrtopp i baslåda, men det ska vara lugnt har jag kommit fram till. Det blir farligt om det är gitarrelement som inte klarar de låga frekvenserna. Har någon hört annat ang det?
Ja, det är en banandräkt.
Användarvisningsbild
LaGGeN
Medlem
Inlägg: 117
Blev medlem: ons 27 maj 2015, 12:08
Ort: Skåne

Re: Laney Lionheart

Inlägg av LaGGeN »

Tackar för info! Avvaktar tills vidare med detta och testar att köra min Laney LC-30 som basstärk istället ett tag.

Jag var i kontakt med Laney om detta och som Hellish skrev så var väl inte detta något de trodde skulle låta magiskt. Men om man drar ut det i en baslåda så är det inga problem för grejerna i alla fall.
Music Man Sterling
TC Electronic PolyTune 2 Blacklight | Aguilar Agro | ProCo RAT Vintage Reissue | Hermida Audio Reverb | Dunlop CryBaby GCB-95 (Stinkfoot mod)
Skriv svar