Fender Bassman Neo vs. Fender Rumble

Prata om förstärkare och högtalare
Användarvisningsbild
-rally-
Medlem
Inlägg: 308
Blev medlem: fre 10 jul 2009, 17:27
Ort: Göteborg

Fender Bassman Neo vs. Fender Rumble

Inlägg av -rally- »

Tjenare!
Är det någon som gjort ett ordentligt A/B test och jämfört Fenders Rumble högtalare med Bassman Neo högtalarna? Värt de extra pengarna?
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Fender Bassman Neo vs. Fender Rumble

Inlägg av blackparkas »

Bassman Neo är ju en riktig låda och Rumblen är... ja... det inte... :)

Skulle tippa på att det även på låg volym skulle låta sämre med Rumble men framförallt när det börjar pressas på lite så kommer med största sannolikhet Neo-lådan bete sig bättre.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
-rally-
Medlem
Inlägg: 308
Blev medlem: fre 10 jul 2009, 17:27
Ort: Göteborg

Re: Fender Bassman Neo vs. Fender Rumble

Inlägg av -rally- »

blackparkas skrev:Bassman Neo är ju en riktig låda och Rumblen är... ja... det inte... :)

Skulle tippa på att det även på låg volym skulle låta sämre med Rumble men framförallt när det börjar pressas på lite så kommer med största sannolikhet Neo-lådan bete sig bättre.
Helt enkelt så:) Jo, så är det ju säkert...så mycket i livet som handlar om budget bara...
Användarvisningsbild
Enbasist
Medlem
Inlägg: 466
Blev medlem: fre 07 sep 2012, 00:24

Re: Fender Bassman Neo vs. Fender Rumble

Inlägg av Enbasist »

http://www.ozbassforum.com/viewtopic.php?t=21417" onclick="window.open(this.href);return false;

Antagligen en viss skillnad men för att veta bör man ju ha spelat ett antal gig under dom omständigheter man normalt jobbar i. Skiljer ju en hel del i pris också. Är helnöjd med min Rumble 2x10 kombo iaf. Förvånansvärt kraftfull volym och tryck samtidigt som det också låter varmt och bra. Inte pressat.
Har haft den så pass mycket att jag nu vet att den funkar i princip överallt. Rätt enkelt att lägga till min Ampeg 4-10’a om jag skulle behöva men det har aldrig känts aktuellt för dom gig jag har. Och min rygg tackar mig. Kan bära basen på ena axeln och Rumblen i andra handen som om jag varit på ICA.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Fender Bassman Neo vs. Fender Rumble

Inlägg av blackparkas »

-rally- skrev:
blackparkas skrev:Bassman Neo är ju en riktig låda och Rumblen är... ja... det inte... :)

Skulle tippa på att det även på låg volym skulle låta sämre med Rumble men framförallt när det börjar pressas på lite så kommer med största sannolikhet Neo-lådan bete sig bättre.
Helt enkelt så:) Jo, så är det ju säkert...så mycket i livet som handlar om budget bara...

Så är det!

(Skriver jag som sitter och funderar på vad jag ska sälja för att bekosta rotfyllningen jag ska göra fredag morgon)

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Skriv svar