Verkstadsförslag?

Prata om förstärkare och högtalare
Micke Öhman
Nykomling
Inlägg: 6
Blev medlem: tis 19 feb 2019, 07:31

Verkstadsförslag?

Inlägg av Micke Öhman »

Jag har lyckats komma över min "kultstack" en, Acoustic 320 med en 408 cab. Nu var det visserligen billigt men stärkaren har ett ganska kraftigt missljud. Om jag ska försöka förklara så låter det ungefär som om man har en mikrofon ute i blåsväder utan puffskydd. Det spelar ingen roll om volymen är av eller om jag skiftar kanal. Det "blåser" i vart fall. Så nu undrar jag om någon kan ge förslag på någon som är duktig på "state-stärkare"
Tackar på förhand...
KNA
Medlem
Inlägg: 319
Blev medlem: mån 18 jun 2012, 14:32

Re: Verkstadsförslag?

Inlägg av KNA »

Underlättar om du berättar var i landet du och stärkaren befinner sig!
Micke Öhman
Nykomling
Inlägg: 6
Blev medlem: tis 19 feb 2019, 07:31

Re: Verkstadsförslag?

Inlägg av Micke Öhman »

Jag håller till i Söderhamn men jag har inga problem med att skicka om verkstaden är kompetent.
Den har tydligen varit inlämnad tidigare för ett annat problem men så uppstod det här istället.
KNA
Medlem
Inlägg: 319
Blev medlem: mån 18 jun 2012, 14:32

Re: Verkstadsförslag?

Inlägg av KNA »

Har tyvärr inte koll på verkstäder uppåt landet men nån annan fyller säkert i snart.
Antar att du har testat alla kombinationer av bas/kabel/låda/högtalarkabel för att försäkra dig om att det verkligen är toppen som strular?
Joelidalen
Nykomling
Inlägg: 13
Blev medlem: sön 03 mar 2013, 14:55
Ort: Söderhamn

Re: Verkstadsförslag?

Inlägg av Joelidalen »

Kolla med Stefan på Ina Musikservice.

Bra kille.
Micke Öhman
Nykomling
Inlägg: 6
Blev medlem: tis 19 feb 2019, 07:31

Re: Verkstadsförslag?

Inlägg av Micke Öhman »

Tack för era svar, och ursäkta sen respons på dessa...
Visst har jag testat olika kombinationer för att utesluta kablar, lådor etc.
Stefan på Ina musikservice har haft den här stärkaren inne tidigare. Han är mycket duktig på rörstärkare och även "modern" elektronik men tänkte att det kunde finnas någon som har skruvat med äldre solid state-förstärkare för en "second opinion". Jag har haft kontakt med Tommy Folkesson men även han är ju en "rördoktor" och ville inte ta på sig det här.
Stefan är för övrigt en god vän till mig och vi har haft en del jobb tillsammans där jag har hjälpt honom med ombandningar och vissa bandslipningar etc.
Användarvisningsbild
Grundström
Medlem+
Inlägg: 1199
Blev medlem: fre 04 jan 2008, 16:58
Ort: Nora

Re: Verkstadsförslag?

Inlägg av Grundström »

Karlstad sound service fixade min 370 topp. Lite långt från dig, men kan ju vara värt att kolla.

http://soundservice.se/
//Emil
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Verkstadsförslag?

Inlägg av Roger Hedin »

Jag har en favorit: Roger på Musikservice i Norrköping. 011-16 70 70
Det han inte fixar finns inte. Lite off från Söderhamn, dock...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Micke Öhman
Nykomling
Inlägg: 6
Blev medlem: tis 19 feb 2019, 07:31

Re: Verkstadsförslag?

Inlägg av Micke Öhman »

Tack, jag ska kolla av båda de alternativen. Avstånden är ju inga problem. Det går ju transporter fram och tillbaka genom landet hela tiden :lol:
Skriv svar