TKS högtalare, gällande läge.

Prata om förstärkare och högtalare
Tosve
Medlem
Inlägg: 21
Blev medlem: ons 04 sep 2019, 18:32

Re: TKS högtalare, gällande läge.

Inlägg av Tosve »

vallebas skrev: tis 15 sep 2020, 14:27 Jaha ja,
Jag sitter i samma sits, beställt och betalat i oktober.
Hur jobbigt det än känns att ta action och göra ngt konkret åt situationen pratade jag idag med kronofogden. Det finns möjligheten att ansöka om betalningsförläggande i hopp om att åtm få tillbaka sina pengar, även om jag helst vill ha lådan.

https://www.kronofogden.se/Ansokaombeta ... gande.html
Vill också hellre ha lådorna än pengarna. Men det handlar ändå om strax över 10k i mitt fall.
Så fortsätter följa denna tråd med spänning.
Vill ju inte bli ”blåst” på allt.
Inte fått några svar på mina mail heller. Sms går inte fram, och ingen svarar på tel....
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: TKS högtalare, gällande läge.

Inlägg av blackparkas »

Jag tror inte att lådor är något alternativ längre.

Se till att få tillbaka pengarna om det går.
Det finns andra lådor på marknaden.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Hånken
Medlem+
Inlägg: 1236
Blev medlem: tis 04 aug 2009, 14:41

Re: TKS högtalare, gällande läge.

Inlägg av Hånken »

Men det kan ju vara så att Corona har ställt till det också för honom. Det vet vi inte. Alltså jag menar inte att han fått Covid-19, men kanske har haft hjälp med att bygga, folk som han måste permittera, och inte fått det där statsbidraget beviljat för småföretagare. Eller ja, Corona ovanpå allt annat som var struligt tidigare, och var droppen som fick bägaren att rinna över, när han var på väg in på banan igen. Vem vet?

Hursomhelst, en liten blänkare, eller statement på hemsidan hade hjälpt till rätt mycket så man vet vad man har att vänta sig. Jag tycker inte det hade varit för mycket begärt.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: TKS högtalare, gällande läge.

Inlägg av blackparkas »

Jamen lägg av...

Det är 2020.
Även om det är mycket att göra kan man ju ha den goda smaken att kommunicera.
Det tar 30 sekunder att skriva ett mail.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Re: TKS högtalare, gällande läge.

Inlägg av TDHP »

engson skrev: tis 15 sep 2020, 17:50 Okej. Jag släpper det.
Men tycker det är märkligt att en moderator ändrar i en användares tråd för att nån ANNAN tycker det.
Man kan ju göra egna trådar med ”aktuellt läge” och göra egna rubriker med kommatecken och punkter.
Ursäkta!
Jag trodde inte att du var här och läste så mycket, så jag tänkte att det var dumt att en missvisande rubrik låg uppe ganska frekvent.
Det är ju inte så att jag ändrade för att nån annan tycker det, snarare att jag blev uppmärksammad på ett felaktigt påstående.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Tosve
Medlem
Inlägg: 21
Blev medlem: ons 04 sep 2019, 18:32

Re: TKS högtalare, gällande läge.

Inlägg av Tosve »

Sökandet fortskrider... Har som sista utväg att försöka etablera kontakt med TKS skickat vanligt hederligt brev till adresserna som förknippas med företaget: Ekhagsvägen och Katrineholmsvägen...De kom tillbaka:-(
fick även info från från postanställd som kontaktade mig och sa att hen varit inne på Ekhagsvägen 4 och hört med de 2 andra företagen som finns på samma adress, och de kände inte till TKS. inget tyder iaf på att där finns någon verksamhet....
Så, tyvärr, då återstår nog bara att kontakta ARN ändå.....

Ingen som har annan info?....Någon?
xBASx
Medlem
Inlägg: 77
Blev medlem: tor 27 jan 2011, 11:06

Re: TKS högtalare, gällande läge.

Inlägg av xBASx »

Jag har inte någon mer info. Har vid flera tillfällen mailat TKS för att försöka få kontakt men inget svar. Funderar på om det är ARN man i sådana fall ska kontakta eller om det snarare är en polisänmälan man ska göra?
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Re: TKS högtalare, gällande läge.

Inlägg av TDHP »

ARN hjälper nog inte så mycket om det inte finns något företag att anmäla.
Sen är ju inte ARN någon lagförande instans, dom bara rekommenderar företag att göra rätt.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Subsonic
Medlem
Inlägg: 202
Blev medlem: sön 28 nov 2010, 18:20
Ort: Västsverige

Re: TKS högtalare, gällande läge.

Inlägg av Subsonic »

Om jag själv hade förskottsbetalat så hade jag nog försökt uttömma alla informella vägar först. Hade jag bott i närheten så hade jag åkt hem och knackat på dörren, sökt sambo / syskon / föräldrar etc på telefon - inte för att hålla någon annan ansvarig för skulden men för att försöka få klarhet i orsaken. Det finns ju omständigheter som kan förklara att han inte är anträffbar, t ex långvarig sjukdom. Hade jag kört huvudet i väggen även där så hade jag ansökt om betalningsföreläggande hos kronofogden. Sen är ju inte heller det någon garanti för att det någonsin kommer någon återbetalning.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Re: TKS högtalare, gällande läge.

Inlägg av TDHP »

Men är det ens Tommy som äger det fortfarande?
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Tosve
Medlem
Inlägg: 21
Blev medlem: ons 04 sep 2019, 18:32

Re: TKS högtalare, gällande läge.

Inlägg av Tosve »

Har gjort en anmälan till ARN nu, och fått det registrerat som ärende, men handläggningstiden är tydligen lång... får vänta och se.
Bolaget är ju iaf registrerat som aktivt. får se hur det utvecklar sig, nästa steg blir väl kronofogden då, ifall detta inte visar på något resultat.
Det bar emot, men var tvungen att göra något konkret, iom att det finns preskribsionstider att tänka på.
Tosve
Medlem
Inlägg: 21
Blev medlem: ons 04 sep 2019, 18:32

Re: TKS högtalare, gällande läge.

Inlägg av Tosve »

TDHP skrev: mån 21 dec 2020, 08:38 Men är det ens Tommy som äger det fortfarande?
Ja, iallafall enl bla. "alla bolag"
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: TKS högtalare, gällande läge.

Inlägg av Roger Hedin »

Man kan inte vara snäll och förstående in absurdum. Det är bara att köra den hårda legala vägen. Sen är det inte säkert att något händer i alla fall.

Vad gäller adress Katrineholmsvägen, så är det huset utrymt och ombyggt sedan länge. Jag åker förbi det två gånger om dagen. TKS har inte längre någon anknytning till Åby. Det är konstigt att denna adress fortfarande står kvar...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
C_C
Medlem
Inlägg: 93
Blev medlem: fre 17 jan 2014, 09:01
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: TKS högtalare, gällande läge.

Inlägg av C_C »

Jag har försökt att få tag på ett vadderat överdrag till min ena S112 i snart 2 år, så jag är lika frågande till vad som kan ha hänt, men oavsett är det en väldigt tråkig situation.

Tommy drev ju detta som ett enmansföretag samtidigt som han pluggade till ingenjör på heltid i Linköping. När jag hämtade mina högtalare på plats i december 2015 så hade han extremt mycket att göra och verkade märkbart stressad. Han hade väl börjat sälja till UK vid den tiden och affärerna hade börjat ta fart på allvar? Min gissning är att det blev för mycket under 2018, men vill förtydliga att det bara är en spekulation från min sida.

Är det någon av er som har betalat i förskott som provat att kontakta Natalie Lindholm som står angiven som suppleant i TKS styrelse?
Antar att detta är hennes FB: https://www.facebook.com/natalielindhol ... e_internal
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Re: TKS högtalare, gällande läge.

Inlägg av Geddan »

C_C skrev: ons 23 dec 2020, 12:59 Jag har försökt att få tag på ett vadderat överdrag till min ena S112 i snart 2 år, så jag är lika frågande till vad som kan ha hänt, men oavsett är det en väldigt tråkig situation.
Men Tommy har väl inget med det att göra?!
Han hade ssmarbete med 2 olika engelska företag, om jag fattat det rätt.
Ett av dem var www.amplifiercoversonline.com.
Jag tänker beställa ett överdrag till min D212. Inget som finns som mall hos dem,
eftersom den togs fram senare och i väldigt liten skala. Så jag får custombeställa, men det är ju inga problem.
Här ser du vilka mallar de redan har måtten på;
https://www.amplifiercoversonline.com/z ... 40_509_229
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Tosve
Medlem
Inlägg: 21
Blev medlem: ons 04 sep 2019, 18:32

Re: TKS högtalare, gällande läge.

Inlägg av Tosve »

Äntligen lite ljus i mörkret!
Efter lite efterforskningar lyckades jag spåra upp ordföranden i föreningen på Ekhagsvägen 4, som bekräftade att Tommy har verksamheten kvar där, och att han verkligen försöker att komma igång igen med eftersläpande strul som måste fixas. föreningen stöttar honom tydligen med, och vill ha honom kvar som hyresgäst, så han är verkligen omtyckt, denne man.
han gick inte in på personligt plan av förståeliga skäl, men skulle kontakta Tommy och kolla status och ge pepp.
han gav mig iaf hoppet tillbaka att det inte är helt kört. jag bad honom att hälsa att han är saknad av många, och bad honom att be tommy att lägga ut en blänkare på hemsidan/FB/PB så inte spekulationer och rykten kanske eskalerar, utan istället lugnar.

kanske blir ett bättre år nästa år då.
är vid gott mod nu iallafall

Gott nytt på er PB'are :vinkar:
Användarvisningsbild
minibengt
Medlem
Inlägg: 71
Blev medlem: tis 25 jan 2011, 10:12
Ort: Kungsbacka

Re: TKS högtalare, gällande läge.

Inlägg av minibengt »

Håller tummarna 👍👍
Bra jobbat Tosve 👏👏👏
Lakland Skyline 55-60 Custom,Kala UbassFL,Bjärton-53 kontrabas, ,Sandberg California TM5, Carvin RC210, TKS 112 X 2, Ampeg svppro, LAB FP+ 4000,TC 800
Användarvisningsbild
Anders
VIP medlem
Inlägg: 1111
Blev medlem: ons 06 feb 2008, 22:33
Ort: Lerum,Göteborgområdet

Re: TKS högtalare, gällande läge.

Inlägg av Anders »

Grymt bra jobbat Tosve! Gott nytt på dig också!
Fender American Standard Precision V
Ampeg SVT Cl,Orange AD200MK3
TKS212,Barefaced two10,TKS115,HarleyBenton 115t ombyggd till sluten med ett hiskeligt element i.
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: TKS högtalare, gällande läge.

Inlägg av AlbinH »

Gott Nytt År på dig också Tosve. Tack för ditt engagemang! Vi håller tummarna.
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
wateroftyne
Medlem
Inlägg: 36
Blev medlem: fre 28 jun 2013, 15:29

Re: TKS högtalare, gällande läge.

Inlägg av wateroftyne »

That's great news. Hopefully Tommy can get back on his feet soon.
Användarvisningsbild
Håcke
Medlem++
Inlägg: 2536
Blev medlem: tor 05 aug 2010, 01:21
Ort: Hestra

Re: TKS högtalare, gällande läge.

Inlägg av Håcke »

Sender skrev:Dök upp en blänkare på forumet som jag hade turen att jag han med att boka innan flygbolaget spärrade det hela
Jamanjahaja...
Intressant första inlägg.
Tillför ju liksom nåt nytt i samtalet så att säga. :)
Fender J, Fender P Lyte, Blade J, Wasabasen, Cort Arona B4 Sandberg
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: TKS högtalare, gällande läge.

Inlägg av blackparkas »

Vad pratar ni om nu?
Blänkare?
Vilket forum?
Vadå flygbolag som spärrar?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
LasseBas
Medlem
Inlägg: 109
Blev medlem: ons 13 aug 2008, 18:52
Ort: Göteborg

Re: TKS högtalare, gällande läge.

Inlägg av LasseBas »

Om TKS börjar leverera igen, kommer jag att fråga om de kan bygga en 2x10a. Tommy förklarade att han inte gör 2x10or då de väger lika mycket som 2x12or, men jag hoppas han tänker om.
Skriv gärna om TKS börjar leverera igen, det är himla bra lådor.
Fender P-bas -74, Fender Jazzbasar, Music Man, ESP Vintage 4, Lakland Jazz bass, Yamaha Uppright Silent bas, EBS och TC Electronic stärkare, MarkBass lådor.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Re: TKS högtalare, gällande läge.

Inlägg av TDHP »

blackparkas skrev: ons 10 feb 2021, 11:26 Vad pratar ni om nu?
Blänkare?
Vilket forum?
Vadå flygbolag som spärrar?
Spam. Raderat!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: TKS högtalare, gällande läge.

Inlägg av blackparkas »

Ja, insåg det lite sent... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Skriv svar