[Priskoll] Fender Bassman 135 etc.

Prata om förstärkare och högtalare
supernjure
Nykomling
Inlägg: 9
Blev medlem: fre 16 sep 2011, 16:59
Ort: Göteborg

[Priskoll] Fender Bassman 135 etc.

Inlägg av supernjure »

Halloj!

Jag har en Bassman 135 (minns inte årgång men de tillverkades 78–83) med tillhörande 8x10-låda, ombyggd från originalets 4x12. Bra skit, men jag måste formulera om min rigg på grund av ändrade spatiala förhållanden i mitt musicerande. Jag tittar alltså på att sälja eller byta, men vet inte riktigt vad jag kan ta för helheten.

Riggen är välanvänd, men i förhållandevis gott kosmetiskt skick. Toppen är nyservad, och några rör är bytta (och sedan bytet helt oanvända). Bytte även en pott i samband med senaste reparation, men tyvärr hade reparatören inte fender-rattar så det kan väl anses vara en blemma i den ortodoxas ögon (två rattar är avvikande).

Jag har dessutom en Trace Elliot Gp12-topp som blivit stående och samlat damm. När jag testade den skrapade det till och sedan dess lyser en röd ilsken lampa mot mig. Har mycket begränsat tekniskt kunnande, men misstänker att det inte är något dramatiskt fel. Så vitt jag vet har inget hänt annat än att tiden satt sin tand i elektroniken. Är det någon idé att sälja den i nuvarande skick eller borde den lagas innan försäljning (har inga större ambitioner vad gäller pris)?

Summa summarum: finns här någon som kan säga mig vad grejerna kan vara värda?
Användarvisningsbild
hitman
Medlem++
Inlägg: 3523
Blev medlem: fre 25 apr 2008, 15:08
Ort: Västerås

Re: [Priskoll] Fender Bassman 135 etc.

Inlägg av hitman »

Trace är nog tveksamt om det är värt att lägga ner pengar på att reparera, med tanke på att de verkar gå för småpengar begagnade?
Jag hade i och för sig en sådan topp i slutet av 1900-talet som tekniknördarna på jobbet lagade med en hårtork + en transistor för 1 krona 50 öre.

Bas-mannen får de herrar/damer och övriga som gillar rör komma med kunniga pris-ideer, jag har dålig koll. Men är den nyservad så tror jag du kan ta rätt bra betalt, att fixa två rattar i originalutförande kan köparen lätt göra.
Fender P-bas '76, HPD P51-bas Warmoth-hals, Bjärton kontra 50-talet, HPD bandlös P-bas, Yamaha RBX 375, SD Curlee/Hondo II, basukulele samt hembyggd elkontra.
EBS Reidmar250, TKS 1x12", fEarful 15", EBS Microbass II.
VÅGA VÄGRA VOLVO !!! ;-)
Skriv svar